THEPOWERGAME
Ψήφο εμπιστοσύνης στην καινοτομία made in Greece δίνει ο κορυφαίος όμιλος Neurons από τη Δανία, προχωρώντας στην εξαγορά της ελληνικής startup Loceye. Με την εξαγορά, η Neurons, κορυφαία εταιρεία εφαρμοσμένης νευροεπιστήμης στον κόσμο, με πελάτες, όπως οι Facebook, Tik Tok και ΙΚΕΑ, έρχεται ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει η μεγαλύτερη πλατφόρμα για την πρόβλεψη της καταναλωτικής συμπεριφοράς.
Η Loceye, που ίδρυσε το 2018 στη Θεσσαλονίκη ο Κωνσταντίνος Αλεξόγλου, δραστηριοποιείται στο εξαιρετικά καινοτόμο πεδίο της έρευνας οπτικού εντοπισμού (online eye tracking), έχοντας στο πελατολόγιό της ηχηρά ονόματα όπως αυτά των Microsoft, AirBnB και IBM. Η ελληνική startup αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της Neurons, καθώς έχει αναπτύξει τεχνολογία eye-tracking, καταγράφοντας το λεγόµενο visual engagement, δηλαδή τα σηµεία και τα στοιχεία όπου εστιάζει το βλέµµα του χρήστη όταν βρίσκεται µπροστά σε µια ιστοσελίδα, αφίσα ή διαφηµιστική καµπάνια.
Πρακτικά, χάρη στην τεχνολογία της, αρκεί μια ματιά στην οθόνη του υπολογιστή ή σε µία ψηφιακή εφαρμογή για να καταλάβει η Loceye τι είναι αυτό που τράβηξε την προσοχή του χρήστη. Αυτή ακριβώς η καινοτομία προσέλκυσε το ενδιαφέρον της Neurons, η οποία με ιδρυτή τον Thomas Ζ. Ramsøy, συνδυάζει εργαλεία νευροεπιστήμης και τεχνητής νοημοσύνης για να προβλέψει τις αντιδράσεις των καταναλωτών.
Τι είδε η Neurons στη Loceye
Την απόκτηση της Loceye γνωστοποίησε στο LinkedIn o ιδρυτής και CEO της Neurons, Thomas Ζ. Ramsøy. Όπως εξήγησε ο ίδιος η απόκτηση της ελληνικής startup φέρνει 35.000 νέους πελάτες στη Neurons, με πρόβλεψη για περισσότερους από 1.000 πρόσθετους νέους πελάτες τον μήνα. Nα σημειωθεί ότι ήδη η δανέζικη εταιρεία έχει εκτεταμένη παρουσία σε αγορές όπως αυτές των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας, της Ινδίας, της Βραζιλίας, της Τουρκίας,
Σύμφωνα με τον ιδρυτή της δανέζικης εταιρείας, η προσθήκη της Loceye στο δυναμικό της «ενισχύει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Neurons και αυξάνει δραματικά την ανάπτυξη και την ακρίβεια της πλατφόρμας, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσονται τα brands».
Όπως εξηγεί, «με την ενσωμάτωση των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης της Loceye, όπως η παρακολούθηση ματιών μέσω webcam και η παρακολούθηση προσώπου, τα προϊόντα της Neurons θα προσφέρουν ένα επιπλέον επίπεδο χρηστικότητας και θα δώσουν στα brands ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η ακρίβεια θα αυξηθεί, όπως και η ταχύτητα με την οποία δημιουργούνται νέα μοντέλα πρόβλεψης τεχνητής νοημοσύνης».
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, έως τα τέλη Ιανουαρίου του 2023 τα εργαλεία της Loceye θα πάψουν να λειτουργούν αυτόνομα και θα ενσωματωθούν στην πλατφόρμα Neurons.
«Η συνδυασμένη τεχνογνωσία μας έχει τη δυναμική να αλλάξει άρδην τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούνται σήμερα και στο μέλλον τα brands. Είμαστε ενθουσιασμένοι για την εξέλιξη αυτής της απίστευτης νέας συνεργασίας» σχολίασε μέσω του LinkedIn o συνιδρυτής της ελληνικής startup, Κωνσταντίνος Αλεξόγλου.
Ποια είναι η Loceye
Η Loceye αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς η έρευνα που έχει ως εκκίνηση τα πανεπιστημιακά εργαστήρια μπορεί να φτάσει με αξιώσεις στην αγορά, κάνοντας μάλιστα διεθνή …καριέρα. Η startup προέρχεται από τα σπάργανα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, καθώς είναι επιχειρηματικό τέκνο τεσσάρων ηλεκτρολόγων μηχανικών του.
Το 2018 ο Κωνσταντίνος Αλεξόγλου, σε συνεργασία µε τους Δηµήτρη Ράπτη, Νίκο Πάσχο και Κωνσταντίνο Ξανθόπουλο, και με έδρα τη Θεσσαλονίκη, δημιούργησαν τη Loceye, με σκοπό να δώσουν επιχειρηματική υπόσταση στην τεχνολογία «Online Eye Tracking» ερευνών.
Σε μικρό χρονικό διάστημα από τη σύστασή της, η εταιρεία τράβηξε τα βλέμματα αποσπώντας διακρίσεις στα Startup Europe Awards (Creative), τα ACT Pappajohn Business Plan Αwards, το Cosmote Hackathon και το Ennovation. Παράλληλα, εξασφάλισε χρηµατοδότηση 300.000 ευρώ από το Velocity Partners.
Η τεχνολογία της Loceye επιτρέπει την καταγραφή με ακρίβεια των σημείων και των στοιχείων μιας ιστοσελίδας, αφίσας, διαφημιστικής καμπάνιας, όπου εστιάζει το βλέμμα ενός επισκέπτη, κατά το browsing. Χάρη στην τεχνολογία της, η νεοφυής εταιρεία δίνει τη δυνατότητα λήψης των λεγόμενων «data driven» αποφάσεων στους πελάτες της, περιορίζοντας την αβεβαιότητα των επιλογών χάρη στη μεγαλύτερη αναλυτική λεπτομέρεια.