THEPOWERGAME
Μία φιλική προς τον χρήστη εφαρμογή αυξάνει την αλληλεπίδραση του μέσου μεταξύ της κοινότητας, κάτι που μπορεί να αξιοποιηθεί από επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, ώστε να αναπτυχθούν και να διευρυνθούν στενότερες σχέσεις με τον πελάτη. Αυτή είναι η «μυστική» συνταγή της επιτυχίας του TikTok, σύμφωνα με τον κ. Adriano Accardo, Managing Director Global Business Solutions της πλατφόρμας για τη ΝΑ Ευρώπη. Η περίπτωση του TiκTok, το οποίο σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα απέκτησε πάνω από 1 δισ. χρήστες παγκοσμίως αποτέλεσε θεμα ανάλυσης στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς, 6-9 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Τόσο η επιτυχία, δηλαδή στην προσέλκυση χρηστών όσο και το επιχειρηματικό μοντέλο, στηρίζεται στην απλότητα, υπογράμμισε ο κ. Accardo. Το επιχειρηματικό μοντέλο της πλατφόρμας στηρίζεται στη διαφήμιση, η οποία έχει ενσωματωθεί ως μέρος της λειτουργίας του TiκTok. Για παράδειγμα, μόλις κάποιος χρήστης ανοίξει την εφαρμογή θα δει διαφήμιση. Κι αυτό είναι κάτι απλό. Ταυτόχρονα, έχουν αναπτυχθεί εργαλεία, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δημιουργούν ένα concept, στη συνέχεια ένα challenge και μετά να ζητούν από τους χρήστες να συμμετέχουν. Έτσι πραγματοποιούνται ταυτόχρονα οι δύο στόχοι του μάρκετινκγ, δηλαδή η απόκτηση και η διατήρηση της πελατείας, μέσα από το λεγόμενο «engagement». H ευκολία στη χρήση δίνει τη δυνατότητα σε κάθε χρήστη να δημιουργεί περιεχόμενο, αλλά και σε κάθε επιχείρηση. Με κύριο εργαλείο το «story telling», επιχειρήσεις όλων των μεγεθών μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις. Μέσω της πλατφόρμας για παράδειγμα διαφημίστηκε το ελληνικό τυρί φέτα σε ξένες αγορές, με εκπληκτικά αποτελέσματα.
Από τα στοιχεία προκύπτει ότι το 80% των επιχειρήσεων που διαφημίζονται μέσω της πλατφόρμας έχουν θετική εικόνα, ενώ το 60% των χρηστών δηλώνει ότι αγόρασε προϊόντα που δεν θα αγόραζε εάν δεν τα έβλεπε στο TikTok.