THEPOWERGAME
Υπάρχουν κάποιες εταιρείες -όχι πολλές- που έχουν καταφέρει να κάνουν πράξη, κάτι για το οποίο η Ελλάδα παλεύει διακαώς εδώ και χρόνια: να βγάλουν την έρευνα από τα Πανεπιστήμια στην αγορά. Η Cyclopt, που προέρχεται από τα σπλάχνα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και παρέχει καινοτόμες λύσεις software έχοντας εξελιχθεί σε κορυφαίο συνεργάτη των εταιρειών λογισμικού, είναι μία από αυτές τις λίγες εταιρείες.
Οι συνιδρυτές της startup, Μιχάλης Παπαμιχαήλ και Ανδρέας Συμεωνίδης, με αφετηρία το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, δημιούργησαν τη Cyclopt ως spin-off του Πανεπιστημίου. Ζητούμενό τους να βοηθήσουν τους ανθρώπους, που ασχολούνται με το software, να αναπτύξουν καλύτερο λογισμικό μειώνοντας, ταυτόχρονα, τα κόστη ανάπτυξης και συντήρησης.
Αυτό έκαναν, δημιουργώντας μια πρωτοποριακή διαδικτυακή πλατφόρμα, που πρακτικά βοηθά τις εταιρείες λογισμικού να αναπτύσσουν και να διατηρούν προϊόντα λογισμικού υψηλής ποιότητας ευκολότερα, ταχύτερα και αποδοτικότερα, αυξάνοντας την προστιθέμενη αξία τους.
Σήμερα, οι δυο συνιδρυτές δείχνουν σταδιακά να κερδίζουν το αρχικό στοίχημα: η αγορά, εντός και εκτός Ελλάδας, υποδέχεται θερμά τις καινοτόμες λύσεις της Cyclopt στον τομέα της ποιότητας λογισμικού Quality as a Service (μοντέλο SaaS), ενώ την ίδια στιγμή η startup μπαίνει στα ραντάρ των επενδυτών, διπλασιάζει το προσωπικό της και μεθοδεύει διεθνή ανάπτυξη.
Εκτός συνόρων
Από τα πρώτα της βήματα, η Cyclopt βρίσκεται σε μία φάση συνεχούς ανάπτυξης, γεγονός που επιβεβαιώθηκε και το 2021. Εν μέσω πανδημικής κρίσης και οικονομικής αστάθειας, το 2021 η Cyclopt κατάφερε να ενισχύσει όλα τα βασικά της μεγέθη και να διπλασιάσει το ανθρώπινο δυναμικό, που πλέον ξεπερνά τα 10 άτομα.
Για το 2022, όπως εξήγησαν στο powergame.gr οι δύο συνιδρυτές της Cyplopt, η εταιρεία στοχεύει σε περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων της επί ελληνικού αλλά και διεθνούς εδάφους, σε συνεχή διεύρυνση του πελατολόγιού της και σε νέα ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού. Στη διεθνή αγορά η ελληνική startup, πού το 2021 απέκτησε παρουσία σε Κύπρο, Ελβετία και Ολλανδία, στοχεύει σε αγορές, όπως αυτές της Μ. Βρετανίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας και του Βελγίου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και αγορές με έντονη παρουσία εταιρειών πληροφορικής, όπως αυτές των Βαλκανίων (Αλβανία, Βουλγαρία και Ρουμανία). «Γίνονται σταθερά βήματα με στόχο την αύξηση της πελατειακής της βάσης εκτός συνόρων. Ήδη έχουμε συνάψει συμφωνίες με εταιρείες στα Βαλκάνια, οι οποίες θα ξεκινήσουν άμεσα. Το επόμενο βήμα αποτελούν οι ευρωπαϊκές αγορές» τονίζει ο κ. Παπαμιχαήλ.
Τα βλέμματα των επενδυτών
Το καινοτόμο μοντέλο της startup προσέλκυσε το 2021 τα βλέμματα των επενδυτών, με τη Cyclopt να ενισχύει την κεφαλαιακή της βάση με την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου χρηματοδότησης. Για την ακρίβεια, το 2021 η Cyclopt έγινε η πρώτη εταιρεία στην οποία επένδυσε το TECS Capital Fund, το πρώτο Κεφάλαιο Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Venture Capital Fund), που έχει περιοχή αναφοράς τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία.
Η συνεχής ανοδική πορεία της εταιρείας επιτρέπει στην ομάδα της Cyclopt να δηλώνει αισιόδοξη για το χρηματοδοτικό της μέλλον, εξηγώντας στο powergame.gr ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά και ότι σύντομα θα υπάρξουν νεότερα για την εξέλιξη του εγχειρήματος στο πεδίο αυτό.
Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα
Με μότο «για να βελτιώσεις κάτι πρέπει πρώτα να μπορείς να το μετρήσεις» η ομάδα της Cyclopt, απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις που εμπλέκονται -άμεσα ή έμμεσα- στην ανάπτυξη λογισμικού. Το να γνωρίζεις κατά πόσο ένα προϊόν λογισμικού εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ποιότητας που έχουν τεθεί, σε συνδυασμό με το να ξέρεις ποιος κάνει τι και πότε κατά τη διαδικασία ανάπτυξης έργων λογισμικού είναι πλέον μόλις ένα κλικ μακριά και διαθέσιμο 24/7 online χάρη στη διαδικτυακή πλατφόρμα της Cyclopt,
Βασιζόμενη στο ISO 25010 και με εργαλείο τα μοντέλα μηχανικής μάθησης, στόχος της Cyclopt είναι να παρέχει μια συνολική και ιεραρχική μεθοδολογία αποτίμησης ποιότητας με data-driven λογική, που επιτρέπει στους πελάτες να αναπτύσσουν καλύτερο λογισμικό μειώνοντας την «κάτω γραμμή» στα κόστη ανάπτυξης και συντήρησης.
Ψήφο εμπιστοσύνης σε αυτή την καινοτομία δίνουν ήδη εταιρείες όπως οι APIFON, leader στην Ελλάδα στο χώρο του business messaging, NET2GRID, από τον χώρο της αγοράς ενέργειας με παρουσία σε Ελλάδα και Ολλανδία, GWF με έδρα την Ελβετία και παραρτήματα στην Ευρώπη, FINLOUP, startup από τον χώρο του Finance.