THEPOWERGAME
Με συνολικά σωρευμένα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο 732 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021, η Ευρώπη παρήγαγε περίπου το 76% των εσόδων ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ. Στην Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία είναι οι κορυφαίες χώρες ηλεκτρονικού εμπορίου όσον αφορά τα έσοδα. Δεν είναι περίεργο, λοιπόν, ότι οι περισσότερες από τις κορυφαίες μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου της Ευρώπης προέρχονται είτε από τη Γερμανία είτε από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Όμως η νούμερο ένα εταιρεία με συνολικές καθαρές πωλήσεις ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου 53 δισ. δολαρίων στην Ευρώπη, είναι η Amazon. Στη δεύτερη θέση και με μεγάλη απόσταση από την Amazon βρίσκεται η βρετανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco με καθαρές πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020, 8,1 δισ. δολάρια.
Ο γερμανικός διαδικτυακός λιανοπωλητής μόδας Zalando ακολουθεί στην 3η θέση, δημιουργώντας καθαρές πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου 7,8 δισ. δολαρίων, η Apple με 7,1 δισ. δολάρια βρίσκεται στην τέταρτη θέση και στην πέμπτη η Argos με 5,6 δισ. δολάρια.
Σε ότι αφορά την CECONOMY, τον γερμανικό όμιλο λιανικής των MediaMarkt και Saturn, εμφανίζει σημάδια πτώσης των ηλεκτρονικών της πωλήσεων.
Σύμφωνα με την εταιρεία, οι συνολικές πωλήσεις έχουν παρουσιάσει μια εξαιρετικά ασταθή εξέλιξη τα τελευταία δύο χρόνια. Αν και οι περιορισμοί σχετικά με την COVID, ειδικά σε επίπεδο λιανικής ήταν σκληροί, η αύξηση των πωλήσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2020 βοήθησε τη CECONOMY να αυξήσει το συνολικό αποτέλεσμα πωλήσεών της το πρώτο έτος πανδημίας. Μεταξύ πρώτου τριμήνου 19/20 και πρώτου τριμήνου 20/21, οι διαδικτυακές πωλήσεις υπερδιπλασιάστηκαν από 1 δισ. ευρώ σε 2,3 δισ. ευρώ. Το μερίδιο που συνέβαλε το ηλεκτρονικό εμπόριο στις συνολικές πωλήσεις, επομένως, σχεδόν διπλασιάστηκε και ανήλθε στο 30% το πρώτο τρίμηνο 20/21.
Ωστόσο, η CECONOMY δεν θα μπορούσε να συνεχίσει στην τροχιά αύξησης των πωλήσεων. Σύμφωνα με τον όμιλο, οι διεθνείς ελλείψεις προσφοράς, ο υψηλός πληθωρισμός και οι συνεχιζόμενοι περιορισμοί για την COVID, μεταξύ άλλων, οδήγησαν σε μείωση της καταναλωτικής ζήτησης και συνεπώς και των πωλήσεων. Οι διαδικτυακές πωλήσεις μειώθηκαν κατά περισσότερο από 16% από έτος σε έτος το τελευταίο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.