THEPOWERGAME
Σαρώνοντας 20,5 δισεκατομμύρια αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για συνταγές μαγειρικής, πάνω από 1 δισεκατομμύριο φωτογραφίες με φαγητά στα κοινωνικά δίκτυα, περισσότερα από 153.000 online μενού εστιατορίων και fast food με delivery καθώς και 1 εκατομμύριο online σπιτικές συνταγές μαγειρικής, η ισραηλινή startup Tastewise έρχεται να ανοίξει νέες προοπτικές για τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών.
Νέες γεύσεις και ιδέες για καινούργια προϊόντα, υλικό για καμπάνιες μάρκετινγκ και ευκαιρίες πώλησης στον κλάδο της εστίασης, είναι μερικές μόνο από τις υπηρεσίες που παρέχει αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη και μια τεράστια βάση δεδομένων. Είναι χαρακτηριστικό αυτό που δηλώνουν τα στελέχη της: μέσω της ανάλυσης δεδομένων μπορούν να πετύχουν σε τρεις ώρες αυτό που έως τώρα χρειαζόταν τουλάχιστον τρεις ημέρες εξαντλητικών συσκέψεων, συζητήσεων και επεξεργασίας στοιχείων από έρευνες κοινής γνώμης και focus groups.
Κατά 33% αυξήθηκαν οι καταναλωτές που επιλέγουν τρόφιμα φροντίζοντας για την υγεία και την ευεξία τους
Για παράδειγμα, η πανδημία του κορονοϊού επέφερε επαναστατικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επιλέγουν τι θα φάνε και τι θα πιούνε. Από την επεξεργασία των δεδομένων της Tastewise προέκυψε ότι αυξήθηκαν κατά
- 360% οι καταναλωτές που επιλέγουν τρόφιμα για να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα,
- 33% οι καταναλωτές που επιλέγουν την τροφή τους φροντίζοντας για την υγεία και την ευεξία τους
- και 25% οι καταναλωτές που ενδιαφέρονται η τροφή τους να έχει παραχθεί με βιώσιμο προς το περιβάλλον τρόπο.
Όπως επισημαίνουν μάλιστα τα στελέχη της εταιρείας, από την επεξεργασία των δεδομένων συνάγεται ότι την επόμενη δεκαετία θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές όσον αφορά στα περισσότερα τρόφιμα απ’ όσα καταναλώνουμε σήμερα.
Συνέλαβε την ιδέα όταν τον ρώτησε η μητέρα του τι θέλει να φάει…
Την Tastewise ίδρυσαν το 2017 δύο Ισραηλινοί, ο Alon Chen,ο οποίος είναι ο CEO της εταιρείας και ο Eyal Gaon. Ο Alon Chen εργαζόταν στη Google (ασχολούνταν με τις αγορές του Ισραήλ και της Ελλάδας), όταν συνέλαβε την ιδέα να ιδρύσει τη startup, ακούγοντας τη μητέρα του να τον ρωτά για τις διατροφικές ανάγκες του όταν προετοίμαζε το δείπνο του Σαββάτου (είναι το ιερό δείπνο της εβραϊκής θρησκείας κάθε Παρασκευή – το αντίστοιχο του Κυριακάτικου τραπεζιού για τους Ορθόδοξους Χριστιανούς).
«Τότε συνειδητοποίησα ότι οι διατροφικές ανάγκες αλλάζουν γρηγορότερα από ποτέ. Είμαστε στον 21ο αιώνα και βλέπουμε ακόμη ότι το 90% των 30.000 νέων προϊόντων που λανσάρονται στην αγορά κάθε χρόνο, αποτυγχάνουν. Η προσέγγιση «ένα μέγεθος για όλους» (one size fits for all) δεν παράγει πλέον αποτελέσματα», δηλώνει ο κ. Chen και προσθέτει: «Οι παλιοί τρόποι καταγραφής της καταναλωτικής συμπεριφοράς στη βιομηχανία τροφίμων, όπως οι έρευνες και τα focus groups, δεν μπορούν να συλλάβουν τη συνολική εικόνα της σημερινής διαρκώς μεταβαλλόμενης αγοράς ούτε τις τάσεις που τη διαμορφώνουν. Κι ως γνωστόν, εάν δεν θέσεις τα σωστά δεδομένα, θα πάρεις τη λάθος απάντηση».
Ο κορονοϊός συνέβαλε στον τριπλασιασμό των εσόδων της
Η Tastewise εξαπλώθηκε γρήγορα και στο πελατολόγιό της βρίσκονται ήδη δεκάδες food tech startups , καθώς και το 15% των 100 μεγαλύτερων εταιρειών τροφίμων και ποτών στις ΗΠΑ (δραστηριοποιείται επίσης στο Ισραήλ και το Ηνωμένο Βασίλειο). Με την έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού κατάφερε να τριπλασιάσει τα έσοδά της και καθώς έλαβε πρόσφατα χρηματοδότηση 17 εκατομμυρίων δολαρίων (συνολικά 21,5 εκατομμυρίων δολαρίων από την ίδρυσή της) από ιδιώτες επενδυτές, ετοιμάζεται να επεκταθεί στη Γερμανία, τη Γαλλία, τον Καναδά, την Αυστραλία και την Ινδία.