Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Mέσω Internet παραγγέλνουν φαγητό και καφέ 7 στους 10 Έλληνες

Ψηφιακή υπόθεση έγινε, εν μέσω πανδημικής κρίσης, το delivery φαγητού, γεγονός που δικαιολογεί και την πρόσφατη φρενίτιδα με νεοφυείς εταιρείες που μπαίνουν στον κλάδο και τον μετασχηματίζουν με όχημα την τεχνολογία.

Από το ξέσπασμα της πανδημίας και μέχρι σήμερα, οι ηλεκτρονικές παραγγελίες φαγητού και καφέ χτυπούν «κόκκινο», καθώς πλέον 7 στους 10 Έλληνες παραγγέλνουν φαγητό και καφέ μέσω Internet.

Πρόκειται, μάλιστα, για την προϊοντική κατηγορία που είδε το μεγαλύτερο μέρος αγορών να μεταφέρεται από το φυσικό κατάστημα στο online κανάλι. Δεν είναι τυχαίο ότι πλέον σχεδόν 1 στις 2 online αγορές (48%) στην Ελλάδα αφορά delivery φαγητού ή καφέ.

Υπό αυτά τα δεδομένα, οι επενδύσεις στο online delivery στην ελληνική αγορά αυξάνονται εκθετικά. Ήδη από το 2020, αλλά και το 2021, η είσοδος νέων παικτών, κυρίως startups εταιρειών delivery, στην αγορά του λεγόμενου «quick commerce» επιταχύνεται, αυξάνοντας τα επίπεδα του εγχώριου ανταγωνισμού.

Μια δεύτερη κατηγορία αγορών για την οποία παρατηρείται μετατόπιση από τα φυσικά καταστήματα στο ψηφιακό κανάλι είναι, σύμφωνα με έρευνα του Έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) και της εταιρείας Truberries, τα ηλεκτρονικά είδη. Σήμερα, το 65% των Ελλήνων καταναλωτών αγοράζει ηλεκτρονικά είδη, όπως tables και laptops, από το Διαδίκτυο.

Προτιμούν τα φυσικά καταστήματα

Πρακτικά, η έρευνα δείχνει ότι το delivery φαγητού (0,77) και τα ηλεκτρονικά είδη (0,70) είναι οι δύο κατηγορίες, που είδαν το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους να μεταφέρεται στο online περιβάλλον, από το ξέσπασμα της πανδημίας μέχρι σήμερα.

Αντίθετα, για κάποιες κατηγορίες προϊόντων οι Έλληνες επιμένουν να ψωνίζουν από τα φυσικά καταστήματα. Οι αγορές ειδών φαρμακείου (0,43), τα είδη κήπου (0,33), τα αξεσουάρ για αυτοκίνητα/ποδήλατα, τα προϊόντα για κατοικίδια (0,36), τα είδη super market (0,35) και το delivery αλκοολούχων (0,31) πραγματοποιούνται κυρίως σε φυσικά καταστήματα.

Επιμένουν ψηφιακά

Η έρευνα επιβεβαιώνει ότι ένα, όλο και μεγαλύτερο, τμήμα του retail στην Ελλάδα, μεταφέρεται σταδιακά στο ψηφιακό περιβάλλον. Οι καταναλωτές μάλιστα φαίνεται να … επιμένουν ηλεκτρονικά για τις αγορές τους, ακόμη και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων.

Σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων (95%) έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον 1 online αγορά τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ μόλις ένα 5% του πληθυσμού δεν έχει πραγματοποιήσει online αγορά. Για ένα 60% του συνολικού πληθυσμού, το online shopping θα συνεχίσει να υπάρχει στην καθημερινότητά τους με τον ίδιο ρυθμό. Μάλιστα, ένα 14% δηλώνει ότι θα αυξήσει την συχνότητα των online αγορών.

Ανάμεσα στα κοινά που δηλώνουν έτοιμα να επιταχύνουν την μεταφορά των αγορών τους στο online περιβάλλον ελαφρώς περισσότερες είναι οι γυναίκες, σημαντικά περισσότεροι οι καταναλωτές ηλικίας 18- 34, καθώς και κάτοικοι σε περιοχές εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Περί τιμής

Στην εποχή του e-shopping, σύμφωνα με την έρευνα, η τιμή δεν αποτελεί πλέον την κυρίαρχη αιτία για τις αγορές των Ελλήνων. Όταν πρόκειται για online αγορά, το βασικό κριτήριο δεν είναι για όλους η χαμηλότερη δυνατή τιμή, καθώς αυτό αποτελεί πρωτεύον κριτήριο για ένα 40% των καταναλωτών.

Για το υπόλοιπο 60% των Ελλήνων αγοραστών η επιλογή καταστήματος για online αγορά πραγματοποιείται λαμβάνοντας υπόψιν έναν συνδυασμό παραγόντων: οικονομικοί λόγοι (τιμή, δωρεάν παράδοση) 51%, προϊοντικά χαρακτηριστικά 31%, λοιπά στοιχεία εμπειρίας από το ηλεκτρονικό κατάστημα: 18%.

Σύμφωνα με την έρευνα, η αγωνία του καταναλωτή να είναι το προϊόν όπως φαίνεται στο site εμφανίζει δείκτη 0,55, δείχνοντας ότι ο συγκεκριμένος λόγος έχει σχεδόν την ίδια δύναμη επιρροής όσο και η τιμή (0,63). Η δύναμη της φθηνότερης τιμής συναντάται σε μεγαλύτερο εύρος στην ηλικιακή ομάδα 45- 54.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!