Γ.Δ.
1398.7 +0,08%
ACAG
-1,12%
5.31
BOCHGR
-0,23%
4.37
CENER
+2,31%
8.43
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,98%
2.32
OPTIMA
-0,47%
12.7
TITC
+0,94%
37.45
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
0,00%
1.378
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.335
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-1,57%
1.538
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,90%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-0,36%
1.37
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,39%
18
ΔΑΑ
+0,85%
8.048
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,34%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,69%
33.66
ΕΚΤΕΡ
-0,56%
1.416
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,62%
1.63
ΕΛΠΕ
-1,99%
6.665
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.808
ΕΛΧΑ
+0,56%
1.81
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-1,93%
6.9
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.69
ΕΥΡΩΒ
-0,54%
2.029
ΕΧΑΕ
-0,70%
4.28
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+0,43%
4.71
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-1,14%
0.87
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,43%
0.97
ΙΝΤΚΑ
-0,38%
2.61
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-1,65%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-5,54%
0.614
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,99%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,52%
19.22
ΜΟΝΤΑ
-5,79%
3.58
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.48
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,57%
24.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,25%
31.48
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,33%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+1,67%
15.26
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,57%
3.573
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
+5,04%
14.6
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,98%
0.514
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Φανατικοί online shoppers οι Ευρωπαίοι – Στη 19η θέση οι Έλληνες

Φανατικοί οπαδοί των ηλεκτρονικών αγορών έγιναν εν μέσω πανδημικής κρίσης οι Έλληνες καταναλωτές. Σε αυτό συγκλίνουν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, που δείχνουν ότι μέσα σε έναν μόλις χρόνο το ποσοστό των Ελλήνων, που ψωνίζει online, εκτοξεύθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες. 

Ενώ το 2020, την πρώτη πανδημική χρονιά, έξι στους δέκα Έλληνες (ποσοστό 59%) έκαναν τις αγορές τους online, το 2021 το ποσοστό αυτό εκτοξεύθηκε στο 69%. Το ποσοστό του 69% τοποθετεί την Ελλάδα στη 19η θέση ανάμεσα στα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τα πιο υψηλά ποσοστά online αγοραστών. 

Η χώρα μας δείχνει να ακολουθεί κατά πόδας την ευρωπαϊκή τάση, αφού το 69% των Ελλήνων που έκαναν το 2021 τουλάχιστον μια online αγορά δεν απέχει πολύ από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο, που φτάνει στο 74%. 

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Eurostat, οι Ολλανδοί είναι οι πιο ένθερμοι Ευρωπαίοι στις online αγορές, με το 94% των χρηστών του Διαδικτύου στη χώρα, ηλικίας 16 έως 74 ετών, να κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το 2021. Από κοντά ακολουθούν οι Δανοί με 92% και οι Σουηδοί με 89%. 

Αντίθετα, λιγότερο εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι οι Ρουμάνοι και οι Βούλγαροι, όπου μόνο το 44% και το 42%, αντίστοιχα, έκανε ηλεκτρονικές αγορές το 2021. 

Εκτοξεύεται το online εμπόριο 

Μεταξύ 2016 και 2021, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις ηλεκτρονικές αγορές στην ΕΕ καταγράφηκαν στην Τσεχία (+27 ποσοστιαίες μονάδες), τη Σλοβενία, την Ουγγαρία και τη Ρουμανία (+26 ποσοστιαίες μονάδες), καθώς και την Κροατία και τη Λιθουανία (+25 ποσοστιαίες μονάδες).

Συνολικά στην Ευρώπη τα ποσοστά των online αγοραστών αυξήθηκαν το 2021, αν και όχι με ρυθμό αντίστοιχο αυτού που είχαμε στην Ελλάδα. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, οι διαδικτυακές αγορές στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 1 ποσοστιαία μονάδα σε σύγκριση με το 2020, όταν το 73% των χρηστών του Διαδικτύου έκανε online αγορές. 

Πάντως σε μια πενταετία (μεταξύ 2016 και 2021) το ποσοστό των e-shoppers αυξήθηκε κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες (63% το 2016).

Παπούτσι από το e-shop σου 

«Οι αγορές στα φυσικά καταστήματα επηρεάστηκαν αρνητικά λόγω των περιοριστικών μέτρων, που επιβλήθηκαν από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, προκειμένου να αναχαιτιστεί η πανδημία. Την ίδια ώρα οι αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών είχαν συνέπειες στο ηλεκτρονικό εμπόριο» αναφέρει η Eurostat.

Όσον αφορά τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες για ηλεκτρονικές αγορές, αυτές ήταν το 2021 τα ρούχα (συμπεριλαμβανομένων των αθλητικών ενδυμάτων), τα παπούτσια και τα αξεσουάρ, όπου έγιναν online παραγγελίες από το 68% των αγοραστών. 

Ακολούθησαν οι παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες γρήγορου φαγητού και υπηρεσίες catering (31%), τα έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (29%), τα καλλυντικά και προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (27%). 

Επόμενη δημοφιλής κατηγορία αγορών για τους e-shoppers πανευρωπαϊκά ήταν τα έντυπα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες (25%), τα αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (24%), οι υπολογιστές, tablet, κινητά τηλέφωνα και τα αξεσουάρ τους (23%) και παιδικά παιχνίδια ή είδη παιδικής φροντίδας (20%).

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!