Γ.Δ.
1385.35 +1,36%
ACAG
+0,56%
5.41
BOCHGR
+0,45%
4.42
CENER
+2,45%
8.35
CNLCAP
-1,37%
7.2
DIMAND
-1,18%
8.4
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
+0,64%
12.64
TITC
+5,87%
36.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,34%
1.358
ΑΒΕ
+2,90%
0.462
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.335
ΑΚΡΙΤ
-0,72%
0.69
ΑΛΜΥ
+1,11%
3.63
ΑΛΦΑ
+0,78%
1.549
ΑΝΔΡΟ
+0,94%
6.44
ΑΡΑΙΓ
+2,11%
9.42
ΑΣΚΟ
+0,39%
2.55
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-29,95%
0.746
ΑΤΤΙΚΑ
+0,98%
2.06
ΒΙΟ
+1,51%
5.03
ΒΙΟΚΑ
+2,06%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.355
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,70%
17.2
ΔΑΑ
+1,84%
7.868
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,05%
11.59
ΔΟΜΙΚ
+4,07%
2.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,44%
0.294
ΕΒΡΟΦ
+1,83%
1.39
ΕΕΕ
+1,16%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+3,45%
1.438
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.965
ΕΛΛ
+1,53%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,59%
1.664
ΕΛΠΕ
+1,74%
6.735
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-3,19%
1.82
ΕΛΧΑ
+1,46%
1.672
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+2,73%
1.13
ΕΤΕ
+1,83%
7.006
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
+0,15%
1.98
ΕΧΑΕ
+1,82%
4.19
ΙΑΤΡ
+0,66%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+1,49%
0.3065
ΙΛΥΔΑ
+2,10%
1.7
ΙΝΚΑΤ
+0,32%
4.715
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.884
ΙΝΤΕΚ
+1,11%
5.45
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-3,33%
0.986
ΙΝΤΚΑ
+0,78%
2.57
ΚΑΡΕΛ
-1,76%
334
ΚΕΚΡ
+7,27%
1.18
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,41%
1.42
ΚΟΡΔΕ
-0,25%
0.407
ΚΟΥΑΛ
+3,00%
1.03
ΚΟΥΕΣ
+0,19%
5.41
ΚΡΙ
+2,25%
13.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,12%
0.88
ΛΑΒΙ
+1,11%
0.728
ΛΑΜΔΑ
+2,16%
7.11
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,54%
3.72
ΜΕΝΤΙ
+1,97%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,33%
3.01
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,57%
19.31
ΜΟΝΤΑ
+1,98%
3.6
ΜΟΤΟ
+1,43%
2.48
ΜΟΥΖΚ
-3,85%
0.625
ΜΠΕΛΑ
+0,17%
24.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+2,49%
2.06
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+2,02%
31.36
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-5,47%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,47%
20.7
ΟΛΠ
+0,51%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-1,73%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,02%
15.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,63%
0.791
ΟΤΕ
+1,16%
14.77
ΟΤΟΕΛ
+1,60%
10.18
ΠΑΙΡ
+8,89%
0.98
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
+1,87%
3.601
ΠΕΡΦ
+1,00%
5.05
ΠΕΤΡΟ
+1,04%
7.8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.98
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-2,34%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,00%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,71%
4.995
ΡΕΒΟΙΛ
+4,26%
1.59
ΣΑΡ
+2,31%
10.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-0,65%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+1,42%
5.7
ΣΠΙ
-0,39%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
19.82
ΤΖΚΑ
+2,19%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,63%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.228
ΦΡΛΚ
+2,61%
3.54
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Online Φαρμακεία: Αύξηση 10% για τις πωλήσεις – Άλμα στο τζίρο το 2021

Με ρυθμό 10% αυξήθηκε η αξία των online πωλήσεων στον κλάδο των Online Φαρμακείων το 2021 συγκριτικά με το 2020.  H συνολική αξία των αγορών στα Online Φαρμακεία άγγιξε τα 241 εκατ. με ΦΠΑ, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Convert Group.

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι ​η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει ​εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ​ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014​, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.

Τα στοιχεία αυτά και πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο ετήσιο reportπου δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. H καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας, επιτρέπει σε προμηθευτές και εμπόρους προϊόντων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.

Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, που περιλαμβάνει 92 online φαρμακεία, τα οποία δημιουργούν το 66% του συνολικού τζίρου της αγοράς, από τα 303 που λειτουργούν αυτή την στιγμή στην χώρα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, διαφαίνεται ξεκάθαρα η διαρκής ισχυροποίηση των 12 μεγάλων ηλ. Φαρμακείων και του Skroutz Marketplace, μέσω του οποίου πωλούνται παραφάρμακα, τα οποία γνώρισαν αύξηση +34% στην αξία των πωλήσεων τους συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, σε σχέση με τα μικρότερα, τα οποία ανταγωνίζονται με δυσκολία πλέον τους κολοσσούς του κλάδου.

Εντυπωσιακό εύρημα της ετήσιας μελέτης που κοινοποίησε σήμερα η Convert Group, αποτελούν οι εκπτώσεις που εξασφάλισαν τα online φαρμακεία στους Έλληνες καταναλωτές κατά το 2021: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 38,2% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Οι καταναλωτές αγόρασαν online αντιηλιακά σώματος φθηνότερα κατά 45,1%, πάνες φθηνότερα κατά 39,9%,  πολυβιταμίνες φθηνότερα κατά 39,3%, κρέμες αντιγήρανσης φθηνότερα κατά 38,1% και βρεφικό γάλα για συγκεκριμένες διατροφικές ανάγκες φθηνότερα κατά 17,1%. Οι εκπτώσεις από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία προς τον καταναλωτή μάλιστα

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών το 2021 παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2020:

+34% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία),

+32% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες,

+32% σε βρεφικά και παιδικά είδη,

+21% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και

+9% σε διάφορα προϊόντα.

Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (46%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών και βρεφικών και παιδικών ειδών γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος

Επιπροσθέτως, το μέσο αγοραστικό καλάθι κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους διατηρήθηκε στα ίδια ακριβώς επίπεδα με €43,20 συμπεριλαμβανομένου το ΦΠΑ. Η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε 7% φτάνοντας στα 4,6 τεμάχια, με περίπου 2 από εκείνα να ανήκουν στην προϊοντική κατηγορία Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας. Αντιθέτως, η μέση αξία των προϊόντων μειώθηκε κατά -6% επιφέροντας την παραπάνω σταθεροποίηση του αγοραστικού καλαθιού στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος.

Στα marketing κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, τα ευρήματα έδειξαν πως οι διαφημίσεις Google ήταν και πάλι το κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή καθώς έφερε το 36% του συνόλου των παραγγελιών. Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 21%, τα οργανικά αποτελέσματα με 16% και οι direct επισκέψεις με 8%.

Η χρήση των mobile & tablet συσκευών συνεχίζει να κυριαρχεί για την πραγματοποίηση των online αγορών από πλευράς των καταναλωτών με ένα ποσοστό 60% έναντι των συσκευών desktop & laptops (40%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες μεταξύ 12:00-15:00, ενώ η Δευτέρα συνεχίζει να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τις online αγορές των Ελλήνων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.

Η δωρεάν εκδοχή του ετήσιου Report της Convert Group για τον κλάδο του online φαρμακείου δημοσιεύτηκε στη διεύθυνση https://convertgroup.com/insights. Η Convert Group δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics με καινοτομικά έργα σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Μέση Ανατολή. Βραβεύεται για 3 συνεχόμενες χρονιές ως ένα από τα 25 καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ελλάδας λαμβάνοντας και τον τίτλο για ένα από τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ευρώπης για το 2021 και απασχολεί 60 άτομα επιστημονικό προσωπικό στην Αθήνα, σε ρόλους engineers, data scientists, και analysts

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!