THEPOWERGAME
Στο ραντάρ αμερικανικών κεφαλαίων μπαίνουν πλέον συστηματικά οι ελληνικές startups με το εγχώριο οικοσύστημα να προσελκύει κορυφαίους τεχνολογικούς ομίλους από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Σήμερα ανακοινώθηκε επίσημα η μεταβίβαση της ελληνική startup Pollfish στον αμερικανικό όμιλο Prodege με έδρα την Καλλιφόρνια.
Η Pollfish, με αφετηρία την Αθήνα, από όπου ξεκίνησε την επιχειρηματική της διαδρομή το 2013, για να μεταφέρει την έδρα της δύο χρόνια μετά στη Νέα Υόρκη, έχει μια εντυπωσιακή διαδρομή και ένα καινοτόμο προϊόν, το οποίο προσέλκυσε το ενδιαφέρον του αμερικανικού ομίλου.
Η ελληνική startup δραστηριοποιείται στον κλάδο των ερευνών αγοράς, έχοντας δημιουργήσει μια τεχνολογικά προηγμένη πλατφόρμα έρευνας για κινητές συσκευές, η οποία παρέχει real time αυθεντικές απαντήσεις. Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις συνδέονται με εκατομμύρια πελάτες, ανά τον κόσμο, και να πραγματοποιούν γρήγορες και ασφαλείς μετρήσεις σε πραγματικό χρόνο.
Οι πελάτες της Pollfish, μεταξύ των οποίων ηχηρά ονόματα όπως οι Apple, Spotify, Netflix, Samsung, αλλά και κυβερνήσεις και διεθνείς οργανισμοί ανά τον κόσμο, μπορούν να δημιουργήσουν, να στοχεύσουν και να αναλύσουν δεδομένα σε μια πλατφόρμα all-in-one. Η αμερικανική Prodege, από την πλευρά της, έχει παρεμφερές αντικείμενο, καθώς δραστηριοποιείται στο διαδικτυακό μάρκετινγκ, στις δημοσκοπήσεις καταναλωτών και στην έρευνα αγοράς, έχοντας δημιουργήσει μια πρωτοποριακή πλατφόρμα.
Αμερικανικά κεφάλαια
«Η εξαγορά προωθεί την αποστολή μας να διασφαλίσουμε ότι οι συνεργάτες μας έχουν πρόσβαση σε οικονομικά αποδοτικές και διαισθητικές ερευνητικές λύσεις, επιτρέποντάς τους να αντλήσουν χρήσιμες πληροφορίες για τους καταναλωτές, λαμβάνοντας γρήγορες και έγκυρες αποφάσεις» αναφέρει ο αμερικανικός όμιλος.
Το τίμημα για τη μεταβίβαση της Pollfish στον αμερικανικό όμιλο δεν έγινε γνωστό, ωστόσο, πληροφορίες κάνουν λόγο για μια συναλλαγή με αξία της τάξης των 70-85 εκατ. δολ. «Η Pollfish, που ιδρύθηκε το 2013, υποστηρίζει τις ανάγκες του σύγχρονου ερευνητή προσφέροντας μια φιλική προς τον χρήστη και ισχυρή παγκόσμια πλατφόρμα Do It Yourself για έρευνα από άκρο σε άκρο, από τη δημιουργία της ίδιας της έρευνας μέχρι την εξαγωγή των αποτελέσματων» αναφέρει η αμερικανική εταιρεία σε ανακοίνωσή της προς διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Η Prodege μέσω της εξαγοράς σκοπεύει να ενισχύσει την παρουσία της ευρωπαϊκή αγορά αλλά και διεθνώς. «Αυτή η εξαγορά είναι μια συναρπαστική εξέλιξη για τους πελάτες και τους συνεργάτες μας. Είμαστε πολύ εντυπωσιασμένοι από τη σύγχρονη προσέγγιση της Pollfish στην έρευνα των καταναλωτών και την ισχυρή δέσμευση στην ποιότητα των δεδομένων. Είμαστε ενθουσιασμένοι που τους καλωσορίζουμε στην οικογένεια της Prodege», σχολιάζει στην ίδια ανακοίνωση ο CEO & Πρόεδρος της Prodege, Chuck Davis.
«Οι συνεργάτες μας θα επωφεληθούν επίσης πολύ από την οργανική πρόσβαση σε ένα νέο κοινό καταναλωτών, ενώ θα συνεχίσουν να λαμβάνουν την εκπληκτική υπηρεσία που έχουν συνηθίσει προσθέτει ο ίδιος».
Το who is who της Prodege
Η Prodege διαθέτει μια πλατφόρμα μάρκετινγκ αιχμής και πληροφοριών καταναλωτών, που αξιοποιεί το παγκόσμιο κοινό των μελών του προγράμματος επιβράβευσης, για να ενισχύσει τις επιχειρηματικές λύσεις της. Βοηθά έτσι το πελατολόγιό της να αντλεί χρήσιμες πληροφορίες, που του επιτρέπουν να διευρύνει το αγοραστικό του κοινό.
Για αυτή την καινοτομία της η Prodege προσέλκυσε το 2021 σημαντική επένδυση από την Great Hill Partners, μια εταιρεία ιδιωτικών μετοχών με έδρα τη Βοστώνη. «Η Prodege έχει αποκτήσει εντυπωσιακή φήμη για την ομάδα των στελεχών της και για την ικανότητά της να εξελίσσεται για να ανταποκρίνεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες του κλάδου» τόνισε, από την πλευρά, σχολιάζοντας τη συμφωνία ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Pollfish, John Papadakis.
Όπως συμπληρωσε ο ίδιος: «Η Prodege ευθυγραμμίζεται με την Pollfish όσον αφορά την προτεραιότητα στην ανάπτυξη και την καινοτομία και διαθέτει τους πόρους και την τεχνογνωσία για να προωθήσει τη συνεχή επιτυχία μας».
Ενίσχυση της παρουσίας στην Αθήνα
Η Pollfish αποτελεί επιχειρηματικό δημιούργημα των Γιάννη Παπαδάκη, Ανδρέα Βούρκο, Γιάννη Ζαούδη και Ζήση Μπέλλα. H πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει μπορεί να στοχεύσει σε ακριβή τμήματα κοινού μέσα σε ένα δίκτυο 650 εκατομμυρίων ερωτηθέντων σε 160 χώρες παγκοσμίως, το οποίο προσεγγίζει σε 24 διαφορετικές γλώσσες. Με αυτόν τον τρόπο, η πλατφόρμα προσφέρει ποιοτικά δεδομένα με γρηγορότερη διάρκεια ολοκλήρωσης από ανταγωνιστικές έρευνες.
Σήμερα η ελληνική startup διατηρεί στη Νέα Υόρκη τα τμήματα Sales, Marketing, Finace. Στην Αθήνα παραμένουν τα τμήματα που ασχολούνται με το ίδιο το προϊόν της εταιρείας, το customer support και το publisher acquisition, τα οποία μάλιστα αναμένεται να ενισχυθούν περαιτέρω με προσωπικό μετά από την εξαγορά.