Γ.Δ.
1450.29 -0,15%
ACAG
-1,37%
5.76
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+1,43%
9.24
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,88%
2.305
OPTIMA
+0,96%
12.68
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,54%
1.502
ΑΒΕ
-0,67%
0.446
ΑΔΜΗΕ
-0,77%
2.58
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
-0,22%
4.55
ΑΛΦΑ
-0,13%
1.5775
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
10.11
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,30%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
+0,91%
2.21
ΒΙΟ
+0,95%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,61%
1.895
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,55%
18.3
ΔΑΑ
-0,60%
7.952
ΔΑΙΟΣ
-1,12%
3.54
ΔΕΗ
+1,98%
11.83
ΔΟΜΙΚ
-0,36%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,27%
0.301
ΕΒΡΟΦ
-2,28%
1.715
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+3,43%
1.81
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+4,59%
2.28
ΕΛΛ
+1,72%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,55%
1.968
ΕΛΠΕ
-1,37%
7.2
ΕΛΣΤΡ
-1,44%
2.05
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
+0,32%
1.886
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.19
ΕΤΕ
-2,78%
7.622
ΕΥΑΠΣ
+2,49%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.82
ΕΥΡΩΒ
-1,42%
2.218
ΕΧΑΕ
+1,23%
4.525
ΙΑΤΡ
+1,67%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+0,30%
0.335
ΙΛΥΔΑ
+0,76%
1.99
ΙΝΚΑΤ
+0,31%
4.845
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,40%
1.012
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+0,70%
2.88
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
-9,91%
2
ΚΛΜ
-2,00%
1.47
ΚΟΡΔΕ
-2,33%
0.419
ΚΟΥΑΛ
-0,17%
1.178
ΚΟΥΕΣ
+0,51%
5.89
ΚΡΙ
-0,98%
15.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+2,02%
1.01
ΛΑΒΙ
+0,95%
0.744
ΛΑΜΔΑ
-0,56%
7.13
ΛΑΜΨΑ
+2,70%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-1,75%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
+1,05%
2.885
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,85%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,56%
2.675
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,79%
25.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,48%
33.24
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,46%
0.81
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
+8,98%
0.364
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,50%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,76%
15.57
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,39%
10.32
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,18%
3.845
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.42
ΠΕΤΡΟ
+1,70%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,18%
1.272
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-3,85%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
19.98
ΤΖΚΑ
+1,02%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+2,43%
3.79
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

Ηλεκτρονικές οι αγορές για έξι στους 10 Έλληνες

Πιο ώριμοι ψηφιακά έχουν γίνει οι Έλληνες την περίοδο της πανδημίας, γεγονός που αποτυπώνεται στις συνήθειές τους όταν αγοράζουν online. Ήδη από το πρώτο τρίμηνο του 2021, το 60% των Ελλήνων έκανε online αγορές, με την αύξηση να αγγίζει το 22% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Όσον αφορά στα κριτήρια επιλογής e-shop, η τελική τιμή του προϊόντος είναι ο καθοριστικός παράγοντας, βάσει του οποίου οι καταναλωτές επιλέγουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έναντι κάποιου άλλου. Η διαφορά μάλιστα είναι συντριπτική έναντι όλων των υπόλοιπων κριτηρίων, με 1 στους 3 καταναλωτές να τον επικαλούνται ως τον κύριό τους λόγο για μια e-αγορά. Επιπλέον, το 65% τον αναφέρει στα top 5 σημαντικότερα κριτήρια.

Στο μεταξύ, σχεδόν 1 στους 2 αγοραστές τοποθετεί μέσα στα πρώτα 5 σημαντικότερα κριτήρια επιλογής e-shop τα δωρεάν μεταφορικά και την άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος. Με μικρή διαφορά ακολουθεί η ασφάλεια της πλατφόρμας του e-shop (2o μεγαλύτερο ποσοστό top κριτήριου μετά την τελική τιμή με 12%, 4ο κατά σειρά σημαντικότητας σε επίπεδο top-5).

Τα θετικά σχόλια και οι αξιολογήσεις από τρίτους παίζουν και αυτά έναν ρόλο καθώς ισοψηφούν με την εμπειρία των αγορών, ενώ ο χρόνος αποστολής του προϊόντος συνιστά και αυτός αξιοσημείωτο λόγο αγοράς.

Μικρότερη σημασία έχουν η δυνατότητα χρήσης κάρτας και η μεγάλη ποικιλία, η δυνατότητα δωρεάν επιστροφής και αντικατάστασης, η ευκολία χρήσης του e-shop, η επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος, η ταχύτητά του και η ύπαρξη και φυσικού καταστήματος. Η δυνατότητα παράδοσης αυθημερόν με επιπλέον κόστος αποτελεί κριτήριο για τον μικρότερο αριθμό των ερωτηθέντων.

Κόστος μεταφορικών

Φως στις online συνήθειες αγορών «ρίχνει» η νέα ποσοτική έρευνα της Plushost σε συνεργασία με τη Focus Bari, η οποία μελετά τη σχέση των καταναλωτών με το e-Commerce πριν, κατά και μετά τα περιοριστικά μέτρα σε 24 διαφορετικούς κλάδους της αγοράς. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, το κόστος των μεταφορικών είναι παράγοντας στον οποίο δίνουν μεγάλη έμφαση οι online shoppers στην Ελλάδα.

Οι καταναλωτές προσπαθούν να αποφύγουν το κόστος μεταφορικών, συμπληρώνοντας το ποσό της ελάχιστης παραγγελίας (κάτι που θεωρούν δεδομένο ότι όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να προσφέρουν από ένα επίπεδο αξίας αγορών και άνω). Εναλλακτικά, επιλέγουν καταστήματα που προσφέρουν δωρεάν μεταφορικά ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας, ακόμη και αν χρειαστεί να περιμένουν μερικές ημέρες παραπάνω (ειδικότερα οι γυναίκες και οι καταναλωτές 35-54 ετών).

Συνολικά, πάντως, το 45% των καταναλωτών απαντά ότι δεν θα επέλεγε κατάστημα που δεν τηρεί τους χρόνους παράδοσης. Οι άνδρες και οι μεγαλύτερες ηλικίες 55+ είναι πιο αυστηροί με τα e-shops ως προς την τήρηση των χρόνων αποστολής της παραγγελίας τους. Το 75% θεωρεί ότι σε παραγγελίες μεγάλης αξίας, τα μεταφορικά πρέπει να είναι δωρεάν ανεξαρτήτως του όγκου/βάρους της παραγγελίας.

e-shops VS φυσικά καταστήματα

Οι βασικότεροι λόγοι πραγματοποίησης online αγορών αντί της επίσκεψης στο φυσικό κατάστημα αποτελούν για περίπου 3 στους 4 e-shoppers: ο χρόνος, η άνεση, οι καλύτερες τιμές. To Omni-channel είναι μια απαίτηση της εποχής και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι οι καταναλωτές στην πλειονότητά τους επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα να επιστρέφουν την online παραγγελία τους στο φυσικό κατάστημα και να ελέγχουν ηλεκτρονικά τη διαθεσιμότητα των φυσικών καταστημάτων.

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές εκτιμούν ότι οι ηλεκτρονικές αγορές δίνουν τη δυνατότητα σύγκρισης πολλών διαφορετικών καταστημάτων για το ίδιο προϊόν και αυτό είναι κάτι που εκμεταλλεύονται στο έπακρο. Οι νεαρότεροι καταναλωτές 16-34 ετών, είναι πιο πιθανό να εγγραφούν και να κάνουν λογαριασμό σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να πραγματοποιήσουν μια αγορά.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι οι online αγορές είναι πιο διαδεδομένες από ποτέ, 1 στους 2 καταναλωτές θεωρεί ότι στα φυσικά καταστήματα θα ενημερωθεί καλύτερα για το προϊόν από ότι στο online κατάστημα.

Ενδιαφέρον έχουν και τα ευρήματα για τον τρόπο πληρωμής, με την «Αντικαταβολή» να παραμένει ο «βασιλιάς» των μεθόδων πληρωμής: 63% πριν από την πανδημία, 56% στην καραντίνα, 57% στο σύστημα click in shop και 59% σήμερα.

Στο μεταξύ, η χρήση χρεωστικής κάρτας ήταν διαδεδομένη ήδη πριν από την έναρξη της πανδημίας, ωστόσο κατά την περίοδο της πανδημίας η πληρωμή με κάρτα εντάχθηκε πιο δυναμικά στη ζωή των καταναλωτών που έως τότε προτιμούσε την αντικαταβολή.

Από πού αγοράζουν online

Η έρευνα διαπιστώνει ότι ανάλογα με την κατηγορία του προϊόντος, διαφοροποιείται και το είδος καταστήματος από το οποίο πραγματοποιούν οι καταναλωτές τις ηλεκτρονικές τους αγορές. Στο σύνολο των online αγορών προηγούνται οι παραγγελίες από Skroutz/BestPrice με ποσοστό 28%, ενώ ακολουθούν (27%) οι επώνυμες αλυσίδες με e-shop και φυσικά καταστήματα που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands.

Στους άνδρες κυριαρχούν οι αγορές από Skroutz/BestPrice καθώς το 30% δηλώνει ότι «προτιμά να αγοράζει από τις μεγάλες πλατφόρμες» ενώ στις γυναίκες προηγούνται με 29% οι επώνυμες αλυσίδες με e-shop και φυσικά καταστήματα που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands.

Οι κάτοικοι της Περιφέρειας, ψωνίζουν από Skroutz/BestPrice σε μεγαλύτερο βαθμό, έναντι των κατοίκων της Αττικής που δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στις επώνυμες αλυσίδες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!