THEPOWERGAME
Η Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών του Ευρωκοινοβουλίου υιοθέτησε σήμερα το πρωί με 42 ψήφους υπέρ, δύο κατά και μία αποχή τη θέση της σχετικά με την πρόταση νόμου για τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), ο οποίος ορίζει κανόνες σχετικά με το τι θα επιτρέπεται να κάνουν και τι όχι οι εταιρείες με καθεστώς «ρυθμιστή πρόσβασης», στην ΕΕ.
Πρόκειται για έναν εμβληματικό νόμο που αποσκοπεί να ελέγξει τους μεγάλους κολοσσούς της τεχνολογίας την Ευρώπη, τις λεγόμενες big tech.
Το επόμενο βήμα για τον Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές, ο οποίος θα καθορίσει τη λειτουργία των μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών, είναι να τεθεί σε ψηφοφορία στην ολομέλεια του Δεκεμβρίου 2021.
«Σπουδαία νέα! Σήμερα η @EP_SingleMarket ψήφισε για να φέρει ένα βήμα πιο κοντά την υιοθέτηση του DMA. Ένα βήμα πιο κοντά σε μία ελεύθερη, δίκαιη και ανταγωνιστική αγορά για την τεχνολογία» έγραψε στο twitter η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Great news! Today’s @EP_SingleMarket vote brings us one step closer to the #DMA’s adoption. One step closer to a free, fair and competitive #Tech market where all players stand a chance to make it. Congrats @Andreas_Schwab! https://t.co/SkPDSyyxwb
— Margrethe Vestager (@vestager) November 23, 2021
Το νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα στην Επιτροπή να επιβάλει κυρώσεις
Το σχέδιο νόμου εντάσσει στη μαύρη λίστα ορισμένες πρακτικές των μεγάλων πλατφορμών και δίνει τη δυνατότητα στην Επιτροπή να διενεργεί έρευνες στην αγορά και να επιβάλει κυρώσεις για μη συμμορφούμενες συμπεριφορές.
Μερικές από τις προβλέψεις του σχεδίου νόμου είναι:
-Νέες υποχρεώσεις και απαγορεύσεις με άμεση ισχύ για τις μεγάλες πλατφόρμες που λειτουργούν ως «ρυθμιστές πρόσβασης» (gatekeepers)
-Συντονισμένη επιβολή υπό την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε συνεργασία με τις εθνικές αρχές
-Περιορισμοί στις «δολοφονικές εξαγορές»
-Ελάχιστο επίπεδο προστίμων 4% έως και 20% του συνολικού κύκλου εργασιών
Ποιές εταιρείες θα μπουν στο μικροσκόπιο
Στο μικροσκόπιο της νέας νομοθεσίας αναμένεται να μπουν οι τέσσερις ψηφιακοί γίγαντες, δηλαδή η Google, η Amazon, το Facebook και η Apple. Θα εξεταστούν επίσης η Booking.com, που εδρεύει στην Ολλανδία, και η εταιρεία ηλεκτρονικών παραγγελιών Zalando.
Η σοσιαλδημοκράτης ευρωβουλευτής Εβελίνα Γκέμπχαρντ εκτιμά ότι ο αριθμός των εταιρειών στις οποίες θα επιβληθούν αυστηρότερα μέτρα θα είναι 11 ως 14.
Ο Γερμανός ευρωβουλευτής του CDU Αντρέας Σβαμπ, που είναι και εισηγητής του νομοσχεδίου, σημειώνει: «Η ΕΕ υποστηρίζει τον ανταγωνισμό σε αξιακή βάση, αλλά δεν θέλει οι μεγαλύτερες εταιρείες να γίνονται όλο και μεγαλύτερες, χωρίς να γίνονται καλύτερες και σε κόστος των καταναλωτών και της ευρωπαϊκής οικονομίας».