E-φαρμακεία: Αύξηση 2,7% στις πωλήσεις το γ’ τρίμηνο

Στο 31% ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών φαρμακείων στο εννεάμηνο. Στο +347% οι online πωλήσεις συμπληρωμάτων και βιταμινών

E-Φαρμακείο © Pixabay

Τον ρυθμό ανάπτυξης +27% στην αξία των online αγορών κατέγραψε το κανάλι του Online Φαρμακείου στην Ελλάδα, το τρίτο τρίμηνο του 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύει σήμερα η Convert Group, στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, αναδεικνύονται οι εξής:

  • +37% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες,
  • +31% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +23% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και
  • +20% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία).


Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι ​η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει ​εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ​ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014​, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.

Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνονται στο τριμηνιαίο report που δημοσιεύτηκε σήμερα από την Convert Group και προκύπτουν από την καινοτόμο πλατφόρμα της εταιρείας, eRetail Audit. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα επιτρέπει σε προμηθευτές και εμπόρους Καταναλωτικών και Consumer Healthcare αγαθών, να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.

Όσον αφορά στο μέσο αγοραστικό καλάθι στο τρίτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκε στα €43,1 με τοn ΦΠΑ από €42,4 που ήταν στο τρίτο τρίμηνο του 2020, ενώ η μέση ποσότητα προϊόντων αυξήθηκε σταθερά στα 4,6 τεμάχια από τα 4,3 την ίδια περίοδο του 2020, με τα 2 από αυτά να αποτελούν προϊόντα Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.


Ακόμη, ο δείκτης μετατροπής επισκέπτη σε πελάτη, τον οποίο θα συναντήσουν οι ενδιαφερόμενοι στο report της εταιρείας, αυξήθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2021 φτάνοντας το 3,6% συγκριτικά με το 3,3% που βρισκόταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.

Στα marketing κανάλια που επηρέασαν τις συναλλαγές, τα ευρήματα έδειξαν πως οι διαφημίσεις Google ήταν και πάλι το κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή καθώς έφερε το 38% του συνόλου των παραγγελιών. Ακολουθούν οι μηχανές σύγκρισης τιμών με 20%, τα οργανικά αποτελέσματα με 14% και οι direct επισκέψεις με 9%. [Πίνακας 3]

Η ξεκάθαρη προτίμηση των καταναλωτών στην πραγματοποίηση των παραγγελιών τους από mobile & tablet συνεχίζεται και κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021, καθώς κυριαρχούν με ένα ποσοστό 61% έναντι των desktop & laptop συσκευών από τα οποία πραγματοποιείται το 39% των παραγγελιών. Επίσης η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την πραγματοποιήση των παραγγελιών, ενώ προτιμώνται κυρίως οι μεσημεριανές ώρες (12:00-13:00).

ΙΛΥΔΑ
0.00%
0.00
AKTR
-2.22%
4.64
ΔΕΗ
-1.56%
12.65
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.86
ΕΛΠΕ
0.41%
7.28
ΠΕΤΡΟ
-0.24%
8.26
ΟΛΠ
-1.32%
37.40
TITC
-1.56%
37.90
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1.11%
17.80
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.00%
3.03
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-1.31%
1.21
NOVAL
0.89%
2.28
ΙΝΤΚΑ
2.22%
2.76
ΧΑΙΔΕ
-0.71%
0.70
ΔΡΟΜΕ
-1.41%
0.28
ACAG
-0.69%
5.78
ΑΣΚΟ
0.00%
3.38
ΚΥΡΙΟ
-5.50%
0.82
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
BOCHGR
-2.21%
5.30
ΚΕΚΡ
-2.23%
1.10
ΠΛΑΘ
-0.13%
3.80
ΡΕΒΟΙΛ
2.92%
1.59
ΕΛΛ
-1.41%
14.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-3.78%
0.32
ΟΠΑΠ
-0.22%
18.26
ΜΥΤΙΛ
-0.62%
38.66
ΔΟΜΙΚ
-3.02%
2.25
ΦΡΛΚ
0.13%
3.88
ΜΕΡΚΟ
0.57%
35.00
ΣΑΡ
-0.80%
12.40
ΟΤΟΕΛ
-4.59%
10.82
ΚΡΙ
0.13%
15.08
ΙΑΤΡ
-2.02%
1.70
ΠΑΙΡ
-2.57%
0.68
ΜΟΤΟ
1.96%
2.60
ΣΠΕΙΣ
-2.48%
5.50
ΚΟΡΔΕ
-4.76%
0.38
ΠΡΟΦ
0.39%
5.09
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
-2.01%
1.95
OPTIMA
-4.11%
14.00
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.78
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-3.51%
0.22
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.23%
8.70
ΒΙΟΚΑ
-4.11%
1.52
ΠΑΠ
0.00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-0.90%
1.11
ΠΕΙΡ
-0.84%
4.46
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
-1.22%
8.40
ΒΙΟΤ
-9.72%
0.20
ΑΛΜΥ
-1.64%
4.81
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.31%
1.61
ΜΕΝΤΙ
0.00%
1.98
ΜΟΗ
-1.44%
19.89
ΟΛΘ
-0.36%
28.00
ΣΕΝΤΡ
-0.91%
0.33
ΕΕΕ
0.30%
40.74
ΚΟΥΕΣ
0.50%
6.03
ΕΥΔΑΠ
-0.70%
5.65
ΜΙΓ
1.28%
2.37
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
10.00%
0.24
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΦΑΙΣ
-1.59%
3.34
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
CENER
-0.61%
8.14
ΝΑΥΠ
-3.41%
0.68
ΙΝΤΕΚ
0.17%
5.89
ΜΑΘΙΟ
-4.80%
0.60
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΑΤΤ
-1.62%
0.73
ΑΤΤΙΚΑ
-1.42%
2.08
ΕΣΥΜΒ
0.00%
1.03
ΕΥΡΩΒ
-0.31%
2.23
ΚΤΗΛΑ
-4.00%
1.92
ΕΛΣΤΡ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
-0.54%
2.77
DIMAND
0.24%
8.24
ΒΙΟΣΚ
-2.27%
1.29
ΑΒΑΞ
-1.33%
1.92
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.88%
1.35
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.68%
0.74
EVR
-0.34%
1.49
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-2.07%
1.99
ΟΤΕ
0.86%
15.25
ΜΕΒΑ
0.00%
0.00
ΑΣΤΑΚ
1.24%
6.54
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
0.61%
0.99
CNLCAP
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
3.91%
0.93
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
-1.14%
1.73
ΔΑΑ
0.11%
9.11
ΑΝΔΡΟ
2.19%
6.52
ΞΥΛΚ
1.65%
0.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.85%
5.90
ΜΠΕΛΑ
-0.33%
24.52
ΚΟΥΑΛ
-0.93%
1.06
ΕΛΒΕ
0.00%
4.96
ΤΖΚΑ
-0.81%
1.23
ΕΛΧΑ
0.00%
1.84
ΑΡΑΙΓ
-2.09%
11.26
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
1.01%
4.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.49
ΙΝΛΙΦ
-0.22%
4.54
ΟΛΥΜΠ
0.47%
2.16
ΑΒΕ
-1.87%
0.42
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
0.00%
5.02
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.16
ΕΛΤΟΝ
-0.31%
1.63
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
-1.13%
6.11
AEM
-0.49%
4.06
ΒΙΟ
-1.61%
4.88
ΜΠΤΚ
-4.27%
0.56
ΕΧΑΕ
-1.19%
5.00
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.52%
0.77
ΣΙΔΜΑ
0.79%
1.28
ΣΠΙ
2.00%
0.51
ΕΒΡΟΦ
-0.86%
1.74
ΜΠΡΙΚ
0.00%
2.60