Γ.Δ.
1423.61 +0,31%
ACAG
0,00%
5.82
CENER
+0,73%
9.63
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+0,84%
9.6
NOVAL
+0,58%
2.615
OPTIMA
0,00%
13
TITC
+1,26%
32.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
+0,60%
1.348
ΑΒΕ
+0,43%
0.472
ΑΔΜΗΕ
+2,97%
2.255
ΑΚΡΙΤ
-3,80%
0.76
ΑΛΜΥ
-0,70%
2.84
ΑΛΦΑ
+2,62%
1.5495
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-0,84%
10.61
ΑΣΚΟ
-1,07%
2.78
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-10,42%
6.02
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.29
ΒΙΟ
+0,18%
5.55
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.945
ΒΙΟΣΚ
-0,56%
1.77
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-4,27%
2.24
ΓΕΒΚΑ
-2,19%
1.34
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,47%
17.28
ΔΑΑ
-0,26%
7.68
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-1,05%
11.28
ΔΟΜΙΚ
-1,34%
3.32
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.505
ΕΕΕ
+1,14%
33.84
ΕΚΤΕΡ
+0,95%
1.918
ΕΛΒΕ
-0,89%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,49%
2.03
ΕΛΛ
-0,37%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.98
ΕΛΠΕ
-0,14%
7.045
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+1,09%
1.668
ΕΛΧΑ
-1,07%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,79%
1.26
ΕΤΕ
+1,07%
7.384
ΕΥΑΠΣ
-2,17%
3.15
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,23%
1.98
ΕΧΑΕ
-0,78%
4.47
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.5
ΙΚΤΙΝ
+2,78%
0.37
ΙΛΥΔΑ
+1,90%
1.61
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,82%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,72%
1.144
ΙΝΤΕΚ
-0,51%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,86%
2.34
ΙΝΤΕΤ
-3,66%
1.185
ΙΝΤΚΑ
-0,65%
3.04
ΚΑΡΕΛ
+0,63%
322
ΚΕΚΡ
-1,04%
1.425
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+5,52%
1.625
ΚΟΡΔΕ
+2,25%
0.455
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-0,76%
5.25
ΚΡΙ
+4,84%
13
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-1,38%
1.075
ΛΑΒΙ
0,00%
0.807
ΛΑΜΔΑ
+1,72%
7.11
ΛΑΜΨΑ
+1,12%
36.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
+0,81%
2.48
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-1,65%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-2,41%
3.435
ΜΙΝ
-2,70%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,18%
21.62
ΜΟΝΤΑ
+1,01%
4
ΜΟΤΟ
-1,13%
2.63
ΜΟΥΖΚ
+5,34%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,41%
24.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.58
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,95%
33.44
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.9
ΝΑΥΠ
-0,22%
0.912
ΞΥΛΚ
-1,34%
0.295
ΞΥΛΠ
-9,84%
0.348
ΟΛΘ
-1,44%
20.6
ΟΛΠ
+0,56%
27
ΟΛΥΜΠ
+1,23%
2.46
ΟΠΑΠ
-0,31%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,36%
0.828
ΟΤΕ
+0,47%
15.04
ΟΤΟΕΛ
+1,82%
11.18
ΠΑΙΡ
+0,20%
1
ΠΑΠ
-1,70%
2.31
ΠΕΙΡ
-0,70%
3.85
ΠΕΡΦ
-0,75%
6.63
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
3.85
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,77%
5
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.765
ΣΑΡ
-0,37%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,28%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,31%
1.605
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.42
ΣΠΙ
+0,33%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,21%
19.4
ΤΖΚΑ
+2,82%
1.46
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,28%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,00%
0.196
ΦΡΛΚ
-0,25%
3.99
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Electra: Το ηλεκτροκίνητο φέρι που θέλει να ταράξει τα ελληνικά νερά

Σύμφωνα με την μυθολογία, η Ηλέκτρα ήταν μία από τις Ωκεανίδες, κόρη του Τιτάνα Ωκεανού και μητέρα της θεάς Ίριδος. Στο όνομα της, η Boundary Layer Technologies, μία startup από την Καλιφόρνια, βρήκε την ιδανική λύση για το ηλεκτροκίνητο φέρι της που σκοπεύει να το ρίξει σύντομα στα νερά και να τα ταράξει. H Electra, σύμφωνα με τους δημιουργούς της είναι ένα «ιπτάμενο» καταμαράν που θα είναι δύο φορές ταχύτερο από τα υπάρχοντα ηλεκτροκίνητα στην αγορά ενώ ταυτόχρονα διανύει και διπλάσια απόσταση.

Εφοδιασμένη με ένα σύνδεσμο μπαταριών 9.000 kWh οι οποίες βρίσκονται κάτω από το κατάστρωμα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει ταξίδια έως 100 ναυτικά μίλια. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Boundary Layer Technologies η Electra μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σχεδόν των μισών (48%) ακτοπλοϊκών συνδέσεων στην Ελλάδα. Το ότι η χώρα μας είναι μία αγορά στόχος, λόγω των κοντινών αποστάσεων ανάμεσα στα νησιά, αποδεικνύεται ότι είναι η μόνη, εκτός των ΗΠΑ, που γίνεται ειδική αναφορά και που υπάρχει και σχετικός χάρτης με πιθανές συνδέσεις.

Το ηλεκτροκίνητο σκάφος έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει από 150 (σ.σ. με business class) έως 250 επιβάτες. Η ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει φθάνει τους 40 κόμβους αρκετά υψηλότερη από τα ιπτάμενα δελφίνια που πιάνουν τους 30 κόμβους όταν υπάρχει έντονος κυματισμός. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της Electra ο σχεδιασμός του καταμαράν μειώνει κατακόρυφα τόσο τους κραδασμούς όσο και τον θόρυβο στην καμπίνα ο οποίος λόγω και της χρήσης μπαταρίας είναι μειωμένος κατά 20 ντεσιμπέλ σε σχέση με τα συμβατικά πλοία.

Electra © Boundary Layer Technologies
Electra © Boundary Layer Technologies
Electra © Boundary Layer Technologies
Electra © Boundary Layer Technologies

Μηδενικό αποτύπωμα

Με την ακτοπλοΐα να πρέπει να δώσει τον δικό της αγώνα για μείωση των εκπομπών άνθρακα τα αμέσως επόμενα χρόνια η Electra που αναμένεται να πέσει στα νερά το πρώτο τρίμηνο του 2024 φαντάζει έως η ιδανική λύση με το μηδενικό της αποτύπωμα. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του καταμαράν το κόστος απόκτησης του είναι κατά κατά 35% χαμηλότερο με ένα αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο αν ληφθούν υπόψη τα καύσιμα, οι φόροι άνθρακα και ο εκτιμώμενος χρόνος ταξιδιού.

Στα αρνητικά της Electra είναι ότι δεν μπορεί να καλύψει, σε ότι αφορά στην ελληνική πραγματικότητα, μακρινές αποστάσεις όπως Πειραιά – Κρήτη λόγω αυτονομίας της μπαταρίας. Επίσης μία πλήρη φόρτιση, που όπως προαναφέρθηκε φθάνει για να καλύψει 100 ναυτικά μίλια, διαρκεί κάτι λιγότερο από τρεις ώρες. Για κάθε ναυτικό μίλι που διανύει χρειάζεται 1,3 λεπτά φόρτισης. Δηλαδή με μία πλήρη φόρτιση το βράδυ και με φορτίσεις κατά τη διάρκεια αποβίβασης και επιβίβασης των επιβατών μπορεί κάλλιστα να καλύψει μικρές και μεσαίες αποστάσεις στην διάρκεια μίας ημέρας.

Με τα παραπάνω δεδομένα είναι ιδανικό για σύνδεση των λιμανιών της Αττικής με τον Αργοσαρωνικό και τα νησιά των Κυκλάδων, για μετακινήσεις ανάμεσα σε νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, σύνδεση της Κρήτης με Νότιο Αιγαίο, ακτοπλοϊκών γραμμών μεταξύ δυτικής Ελλάδας και νησιών του Ιονίου και νησιών του Ανατολικού Αιγαίου με τα τουρκικά παράλια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!