Γ.Δ.
1596.41 -0,47%
ACAG
+0,83%
6.1
AEM
-0,30%
4.496
AKTR
+1,51%
5.38
BOCHGR
-0,74%
5.36
CENER
-3,50%
9.11
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
+0,97%
8.35
EVR
+0,87%
1.73
NOVAL
-1,19%
2.49
OPTIMA
+0,99%
14.26
TITC
+1,47%
41.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+0,44%
2.265
ΑΒΕ
-1,64%
0.421
ΑΔΜΗΕ
-1,06%
2.795
ΑΚΡΙΤ
-1,99%
0.74
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.26
ΑΛΦΑ
+0,76%
1.8595
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,35%
10.97
ΑΣΚΟ
-0,31%
3.18
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.7
ΑΤΤ
+1,45%
0.702
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.34
ΒΙΟ
-1,91%
5.65
ΒΙΟΚΑ
-1,90%
1.81
ΒΙΟΣΚ
-0,98%
1.515
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-4,07%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,32%
1.545
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,60%
18.48
ΔΑΑ
-2,00%
8.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+0,46%
13.05
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.765
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,91%
0.367
ΕΒΡΟΦ
-1,83%
1.88
ΕΕΕ
+0,90%
40.36
ΕΚΤΕΡ
+3,72%
2.09
ΕΛΒΕ
+1,85%
5.5
ΕΛΙΝ
+0,46%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.275
ΕΛΠΕ
-1,40%
7.75
ΕΛΣΤΡ
-3,77%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-0,33%
1.828
ΕΛΧΑ
-0,94%
2.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,90%
1.105
ΕΤΕ
+0,33%
8.418
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.41
ΕΥΔΑΠ
-2,14%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+1,46%
2.51
ΕΧΑΕ
-1,41%
4.88
ΙΑΤΡ
0,00%
2
ΙΚΤΙΝ
-0,56%
0.358
ΙΛΥΔΑ
-1,43%
1.72
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.72
ΙΝΛΟΤ
-2,06%
1.048
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.84
ΙΝΤΕΤ
+2,30%
1.11
ΙΝΤΚΑ
-0,96%
3.11
ΚΑΡΕΛ
+3,75%
332
ΚΕΚΡ
0,00%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.453
ΚΟΥΑΛ
-0,77%
1.296
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.21
ΚΡΙ
-0,31%
16.2
ΚΤΗΛΑ
+1,03%
1.97
ΚΥΡΙΟ
-2,16%
0.998
ΛΑΒΙ
-1,39%
0.783
ΛΑΜΔΑ
-1,76%
6.68
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-5,66%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
+1,20%
3.37
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-0,45%
2.23
ΜΕΡΚΟ
-2,55%
38.2
ΜΙΓ
-0,18%
2.84
ΜΙΝ
-2,44%
0.48
ΜΟΗ
-1,17%
22
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.84
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.79
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-2,34%
26.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,52%
3.83
ΜΠΡΙΚ
+0,84%
2.41
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
36.62
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.1
ΝΑΥΠ
+1,98%
0.826
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.263
ΞΥΛΠ
-1,07%
0.37
ΟΛΘ
-0,70%
28.2
ΟΛΠ
-1,04%
33.3
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-1,48%
16.62
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-0,94%
14.76
ΟΤΟΕΛ
-2,54%
10.74
ΠΑΙΡ
+3,31%
0.998
ΠΑΠ
+1,17%
2.6
ΠΕΙΡ
-3,97%
4.542
ΠΕΡΦ
-0,75%
5.26
ΠΕΤΡΟ
-0,77%
7.78
ΠΛΑΘ
-2,14%
3.88
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
-0,76%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,94%
1.288
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,50%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,16%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+0,29%
1.715
ΣΑΡ
-0,32%
12.32
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,99%
0.345
ΣΙΔΜΑ
-3,14%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,31%
0.602
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,40%
20.08
ΤΖΚΑ
-1,69%
1.455
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,76%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-6,25%
0.24
ΦΡΛΚ
-2,15%
4.1
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.725

Electra: Το ηλεκτροκίνητο φέρι που θέλει να ταράξει τα ελληνικά νερά

Σύμφωνα με την μυθολογία, η Ηλέκτρα ήταν μία από τις Ωκεανίδες, κόρη του Τιτάνα Ωκεανού και μητέρα της θεάς Ίριδος. Στο όνομα της, η Boundary Layer Technologies, μία startup από την Καλιφόρνια, βρήκε την ιδανική λύση για το ηλεκτροκίνητο φέρι της που σκοπεύει να το ρίξει σύντομα στα νερά και να τα ταράξει. H Electra, σύμφωνα με τους δημιουργούς της είναι ένα «ιπτάμενο» καταμαράν που θα είναι δύο φορές ταχύτερο από τα υπάρχοντα ηλεκτροκίνητα στην αγορά ενώ ταυτόχρονα διανύει και διπλάσια απόσταση.

Εφοδιασμένη με ένα σύνδεσμο μπαταριών 9.000 kWh οι οποίες βρίσκονται κάτω από το κατάστρωμα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει ταξίδια έως 100 ναυτικά μίλια. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Boundary Layer Technologies η Electra μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σχεδόν των μισών (48%) ακτοπλοϊκών συνδέσεων στην Ελλάδα. Το ότι η χώρα μας είναι μία αγορά στόχος, λόγω των κοντινών αποστάσεων ανάμεσα στα νησιά, αποδεικνύεται ότι είναι η μόνη, εκτός των ΗΠΑ, που γίνεται ειδική αναφορά και που υπάρχει και σχετικός χάρτης με πιθανές συνδέσεις.

Το ηλεκτροκίνητο σκάφος έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει από 150 (σ.σ. με business class) έως 250 επιβάτες. Η ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει φθάνει τους 40 κόμβους αρκετά υψηλότερη από τα ιπτάμενα δελφίνια που πιάνουν τους 30 κόμβους όταν υπάρχει έντονος κυματισμός. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της Electra ο σχεδιασμός του καταμαράν μειώνει κατακόρυφα τόσο τους κραδασμούς όσο και τον θόρυβο στην καμπίνα ο οποίος λόγω και της χρήσης μπαταρίας είναι μειωμένος κατά 20 ντεσιμπέλ σε σχέση με τα συμβατικά πλοία.

Electra © Boundary Layer Technologies
Electra © Boundary Layer Technologies
Electra © Boundary Layer Technologies
Electra © Boundary Layer Technologies

Μηδενικό αποτύπωμα

Με την ακτοπλοΐα να πρέπει να δώσει τον δικό της αγώνα για μείωση των εκπομπών άνθρακα τα αμέσως επόμενα χρόνια η Electra που αναμένεται να πέσει στα νερά το πρώτο τρίμηνο του 2024 φαντάζει έως η ιδανική λύση με το μηδενικό της αποτύπωμα. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του καταμαράν το κόστος απόκτησης του είναι κατά κατά 35% χαμηλότερο με ένα αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο αν ληφθούν υπόψη τα καύσιμα, οι φόροι άνθρακα και ο εκτιμώμενος χρόνος ταξιδιού.

Στα αρνητικά της Electra είναι ότι δεν μπορεί να καλύψει, σε ότι αφορά στην ελληνική πραγματικότητα, μακρινές αποστάσεις όπως Πειραιά – Κρήτη λόγω αυτονομίας της μπαταρίας. Επίσης μία πλήρη φόρτιση, που όπως προαναφέρθηκε φθάνει για να καλύψει 100 ναυτικά μίλια, διαρκεί κάτι λιγότερο από τρεις ώρες. Για κάθε ναυτικό μίλι που διανύει χρειάζεται 1,3 λεπτά φόρτισης. Δηλαδή με μία πλήρη φόρτιση το βράδυ και με φορτίσεις κατά τη διάρκεια αποβίβασης και επιβίβασης των επιβατών μπορεί κάλλιστα να καλύψει μικρές και μεσαίες αποστάσεις στην διάρκεια μίας ημέρας.

Με τα παραπάνω δεδομένα είναι ιδανικό για σύνδεση των λιμανιών της Αττικής με τον Αργοσαρωνικό και τα νησιά των Κυκλάδων, για μετακινήσεις ανάμεσα σε νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, σύνδεση της Κρήτης με Νότιο Αιγαίο, ακτοπλοϊκών γραμμών μεταξύ δυτικής Ελλάδας και νησιών του Ιονίου και νησιών του Ανατολικού Αιγαίου με τα τουρκικά παράλια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!