THEPOWERGAME
«Ο Διευθύνων Σύμβουλος Μαρκ Ζούκερμπεργκ παρουσίασε το “Meta” (Μετά), το οποίο συγκεντρώνει τις εφαρμογές (apps) και τις τεχνολογίες μας κάτω από μια νέα εταιρική επωνυμία. Το ενδιαφέρον της Meta θα επικεντρωθεί στο να δώσει ξανά ζωή στο μετασύμπαν (metaverse) και να βοηθήσει τον κόσμο να επικοινωνήσει και να συνδεθεί, να βρει κοινότητες και να αναπτυχθούν επιχειρήσεις». Αυτό αναφέρει στο επίσημο ανακοινωθέν της η Facebook για τις χθεσινές ανακοινώσεις του ιδρυτή της.
Και καταλήγει: «Το Meta χτίζει τεχνολογίας που βοηθούν τους ανθρώπους να επικοινωνούν, να βρουν κοινότητες και να αναπτύξουν επιχειρήσεις. Όταν ξεκίνησε το Facebook το 2004, άλλαξε τον τρόπο που οι άνθρωποι επικοινωνούν μεταξύ τους. Εφαρμογές όπως το Messenger, το Instagram και το WhatsApp ενίσχυσαν περαιτέρω την επικοινωνία δισεκατομμυρίων ανθρώπων ανά τον κόσμο. Τώρα, το Meta προχωρά πέρα από τις οθόνες 2D προς τις καθηλωτικές εμπειρίες, όπως είναι η επαυξημένη και η εικονική πραγματικότητα για να βοηθήσει στην οικοδόμηση της επόμενης εξέλιξης στην κοινωνική τεχνολογία».
Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, κι επιλέχθηκε η ελληνική λέξη στην οποία μετονομάζεται ο Όμιλος και κολοσσός των social media Meta (Μετά). Ο Ζούκερμπεργκ θέλει έτσι να δείξει ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν μετά». «Μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα», σχολίασε, κρίνοντας ότι είναι πλέον καιρός «να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο».
Η ανακοίνωση αυτή έγινε αφού την προηγούμενη μιάμιση ώρα ο Ζούκερμπεργκ παρουσίαζε το metaverse, το «μετασύμπαν» που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας).
Οι επικριτές του Facebook σχολίασαν ότι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας ελιγμός περισπασμού, την ώρα που ο κολοσσός πλήττεται από σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και το σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού. Η εταιρεία «πιστεύει ότι μια νέα μάρκα μπορεί να την βοηθήσει να αλλάξει το θέμα» συζήτησης, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα μια μη κυβερνητική οργάνωση, το «Πραγματικό Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook», όταν ακόμη κυκλοφορούσαν φήμες για την αλλαγή του ονόματος.
Πάντως ο Ζούκερμπεργκ μιλάει για το metaverse εδώ και μερικούς μήνες και έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και την πρόσληψη 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.