THEPOWERGAME
Στο πελατολόγιό της περιλαμβάνονται μερικά από τα πιο ηχηρά ονόματα της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας, όπως η Warner Music Group και η Sony Music Entertainment. Με κεντρικά γραφεία στην Αθήνα και στο Λος Άντζελες, επέλεξε την ελληνική πρωτεύουσα για να δημιουργήσει διεθνές Τμήμα R&D, ενώ από τις αρχές της πανδημίας έχει τριπλασιάσει το εργατικό δυναμικό στην Ελλάδα, στοχεύοντας στα 200 άτομα έως τα τέλη του 2021.
Η ελληνική startup Orfium, που δραστηριοποιείται στον τομέα της ανάπτυξης λογισμικών διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων για τη μουσική βιομηχανία, φέρνοντας μια πραγματική επανάσταση στον κλάδο, αναδείχθηκε πρόσφατα «νεοφυής επιχείρηση της χρονιάς 2021» στα πρώτα βραβεία του Elevate Greece. Τίτλο τον οποίο δικαιώνει απόλυτα τόσο για την τεχνολογική καινοτομία που εισάγει στον τομέα των πνευματικών δικαιωμάτων της μουσικής βιομηχανίας, όσο και για την ενίσχυση του εθνικού brain regain.
«Η ύπαρξη καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού στην Ελλάδα ήταν και ένας από τους λόγους που αποφασίσαμε να στήσουμε εδώ το Τμήμα Έρευνας και ανάπτυξης. Ένας από τους στόχους μας είναι να συμβάλουμε στο brain regain, προσελκύοντας ταλαντούχους Έλληνες που θέλουν να επιστρέψουν στην Ελλάδα» τονίζει μιλώντας στο powergame.gr η Head of People & Culture της Orfium, κυρία Αθανασία Ζελενίτσα. Η ίδια μάλιστα εξηγεί ότι ήδη στα γραφεία της Αθήνας απασχολείται σήμερα σημαντικός αριθμό Ελλήνων, που εργάζονταν σε χώρες του εξωτερικού όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Ολλανδία, η Σουηδία και η Ισπανία.
Η ιδέα για την Orfium
«Η αρχική ιδέα κατά τη δημιουργία της Orfium ήταν να βοηθήσουμε ανεξάρτητους καλλιτέχνες να μπορέσουν να προωθήσουν τη μουσική τους και να μπορούν να εισπράττουν τα αντίστοιχα έσοδα από τη διάθεσή και χρήση αυτής. Επιλέξαμε την επωνυμία “Orfium” γιατί τη θεωρήσαμε ταιριαστή, τόσο για το αντικείμενο της εταιρείας, όσο και για σύνδεσή της με την Ελλάδα, αφού ο μυθικός Ορφέας είναι ο εκπρόσωπος της τραγουδιστικής τέχνης» τονίζει η κυρία Ζελενίτσα.
«Η Orfium ιδρύθηκε από τον Chris Mohoney και τον Drew Delis, αλλά σχεδόν αμέσως στην ομάδα προστέθηκαν ο Δημήτρης Παπασπύρος και ο Μιχάλης Πετυχάκης. Όταν η ομάδα συναντήθηκε με τον CEO της Οrfium Rob Wells, πρώην στέλεχος της Universal, πρότεινε στους ιδρυτές να αναθεωρήσουμε το μοντέλο, να λειτουργήσουμε ως μια Β2Β εταιρεία και να στραφούμε στην παροχή υπηρεσιών σε άλλες επιχειρήσεις της μουσικής βιομηχανίας» σημειώνει η ίδια, αναφερόμενη στα πρώτα βήματα της ελληνικής startup.
Η Orfium κατάφερε να κλείσει γρήγορα το πρώτο της συμβόλαιο, ενώ σημαντικούς σταθμούς στην εξέλιξή της αποτέλεσαν η κυκλοφορία του πρώτου προϊόντος, αλλά και η συνάντηση με τον Rob (Wells), που υπήρξε καταλυτικός παράγοντας στην ανάπτυξή μας.
Ηχηρά ονόματα
Έκτοτε έχει δημιουργήσει μια ισχυρή βάση πελατών, ανάμεσα στους οποίους βρίσκονται publishers όπως η Warner Chappell Music, η Sony Music Publishing και η Kobalt, και δισκογραφικές εταιρείες όπως η Warner Music Group και η Sony Music Entertainment διαγράφοντας ήδη σημαντική πορεία στην παγκόσμια αγορά.
«Είναι πολύ δύσκολο να καταφέρει μια νεοφυής επιχείρηση να αποκτήσει την εμπιστοσύνη τόσο σημαντικών παικτών της μουσικής βιομηχανίας. Η προσπάθεια να δημιουργηθούν ποιοτικές και αξιόπιστες τεχνολογικές εφαρμογές, προσαρμοσμένες στις ανάγκες και στην πολυπλοκότητα λειτουργίας αυτών των εταιρειών ήταν συνεχής. Η ανάπτυξη καινοτομίας, το πάθος, οι δεξιότητες και το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας των στελεχών μας αποδείχθηκαν οι ικανές συνθήκες για την ανάπτυξη λύσεων που συνέβαλαν καθοριστικά στην διαχείριση αυτών των προκλήσεων και εν τέλει μεταφράστηκαν σε τέτοιες σημαντικές συνεργασίες» σχολιάζει η Head of People & Culture της Orfium.
Για την περαιτέρω ανάπτυξή της η ελληνική startup έχει πολύ σαφή στρατηγική εστίαση και τρεις βασικούς πυλώνες: το μείγμα των προϊόντων, την περαιτέρω διεθνή ανάπτυξη και την επίλυση προβλημάτων για τους κατόχους πνευματικών δικαιωμάτων μουσικής, που προκύπτουν και για εταιρείες και πλατφόρμες τηλεόρασης και κινηματογράφου αλλά και στους ίδιους τους DSPs.
«Οι δραστηριότητες και το πελατολόγιο της εταιρείας επεκτείνονται, καθώς αναπτύσσουμε συνεχώς νέες τεχνολογικές λύσεις και εφαρμογές για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων. Ως εκ τούτου ενδυναμώνουμε το ανθρώπινο δυναμικό μας, καθώς αυτό αποτελεί την κινητήρια δύναμή μας. Στόχος μας είναι να πλησιάσουμε τα 200 άτομα στην Ελλάδα έως και το τέλος του έτους» τονίζει η κυρία Ζελενίτσα.
Η πειρατεία
Στην ερώτηση αν μπορούμε να προσβλέπουμε σε ένα μέλλον χωρίς πειρατεία στη μουσική, το στέλεχος της Orfium απαντά: «έχοντας περάσει πλέον τεχνολογικά σε μια νέα εποχή, αυτήν του streaming και των πλατφορμών, ο τρόπος που ακούμε μουσική έχει αλλάξει. Είναι πλέον εύκολο με μία μικρή συνδρομή να έχεις πρόσβαση σε ένα απεριόριστο κατάλογο μουσικής, με αποτέλεσμα το πρόβλημα της πειρατείας, όπως το ξέραμε, να έχει σε μεγάλο βαθμό περιοριστεί. Το πρόβλημα στις μέρες μας έχει μετασχηματιστεί και προκύπτει κυρίως στη διαχείριση του τεράστιου όγκου των δεδομένων και της πληροφορίας ως αποτέλεσμα της κατανάλωσης μουσικής μέσω των σύγχρονων digital πλατφορμών. Εκεί πλέον εντοπίζονται οι τεράστιες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν».