THEPOWERGAME
Η παγκόσμια απήχηση της σειράς «Squid Game» δεν αποτέλεσε απλά μια τονωτική ένεση για τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου ψυχαγωγίας Netflix, αλλά και ανατρέπει κάθε στερεότυπο επιτυχίας του Χόλιγουντ. Το νοτιοκορεάτικο δράμα, μια πρωτότυπη παραγωγή του Netflix, προβάλλεται μέσω της πλατφόρμας του ομίλου από τις 17 Σεπτεμβρίου, δηλαδή λίγο πριν από το κλείσιμο του τρίτου τριμήνου.
Εντούτοις, ήδη θεωρείται η πιο επιτυχημένη σειρά του Netflix, αυξάνοντας τον αριθμό των συνδρομητών στα 213,5 εκατ. παγκοσμίως. Πρόκειται για μια άνοδο κατά 4,4 εκατ. άτομα μέσα στο τρίτο τρίμηνο, δηλαδή διπλάσια συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Με ετήσια αύξηση 16%, τα έσοδα του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 7,4 δισ. δολάρια και τα κέρδη στα 1,4 δισ. δολάρια από τα 790 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν. Η σειρά που επισφραγίζει τον διεθνή και πολιτισμικό χαρακτήρα του Netflix ήδη αποτιμάται στα 900 εκατ. δολάρια. Εξάλλου από τους νέους συνδρομητές των 4,4 εκατ., τα 2,2 εκατ. βρίσκονται στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού.
Στο επόμενο διάστημα, το Netflix ετοιμάζει να προβάλει μια σειρά παραγωγών όπως η ταινία δράσης «Red Notice» με πρωταγωνιστή τον Ράιαν Ρέινολντς και η μαύρη κωμωδία «Don’t Look Up» με τον Λεονάρντο ντι Κάπριο και την Τζένιφερ Λόρενς. «Είμαστε σε αχαρτογράφητα νερά» δήλωσε στους Financial Times o συνιδρυτής και CEO της εταιρείας Ριντ Χέιστινγκς, τονίζοντας πως ποτέ άλλοτε δεν είχαν συγκεντρώσει τόσες πολλές νέες παραγωγές.
Μια δυστοπία που ξεκινά από ένα παιχνίδι
Το θέμα του Squid Game είναι πώς ένα αθώο παιδικό παιχνίδι μπορεί να γίνει μοιραίο και φονικό. Τα όρια της ανθρώπινης φύσης δοκιμάζονται από τους ήρωες σε μια δυστοπία σε ένα εξαιρετικά απλό σκηνικό. Εκτός της μεγάλης επιτυχίας του Squid Game, ιδιαίτερα εάν αναλογιστεί κανείς πως δεν είναι αγγλόφωνη, ένα ακόμη παράδοξο στοιχείο είναι πως το κόστος της παραγωγής ήταν χαμηλό.
Πληροφορίες του Bloomberg κάνουν λόγο για δαπάνες της τάξεως των 2,4 εκατ. δολαρίων για κάθε επεισόδιο ή συνολικά 21,4 εκατ. δολάρια. Επιπροσθέτως, το αμερικανικό πρακτορείο κάνει ιδιαίτερη αναφορά στον τρόπο μέτρησης της ακροαματικότητας των συνδρομητών του. Μολονότι μοιράζεται κάποια από τα στοιχεία, δεν μοιράζεται όλες τις πληροφορίες για τον τρόπο αξιολόγησης των παραγωγών του.
Η επιτυχία του Squid Game ξεπέρασε τις προσδοκίες του ίδιου του ομίλου, προβλέποντας την αύξηση των συνδρομητών του κατά 8,4 εκατ. μέσα στο τέταρτο τρίμηνο. Αναμφισβήτητα, οι διευθύνοντες σύμβουλοι Ρίντ Χέιστινγκς και Τεντ Σαράντος θα αισθάνονται δικαιωμένοι ύστερα από σενάρια που ήθελαν τον ψηφιακό όμιλο ψυχαγωγίας να μένει στάσιμος κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους λόγω των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των παραγωγών όταν ακόμη η πανδημία βρίσκονταν σε έξαρση.
Η προβολή της νοτιοκορεάτικης σειράς απέσπασε, επίσης, την προσοχή της κοινής γνώμης από την αρνητική εντύπωση που σχημάτισε η κοινή γνώμη για την κωμική σειρά stand-up «The Closer». Ο κωμικός Ντέιβ Σαπέλ διατύπωσε τρανσφοβικά σχόλια, προκαλώντας την έντονη αντίδραση ακόμη και εργαζομένων του ομίλου.