THEPOWERGAME
Πόλος έλξης χρηματοδοτικών κεφαλαίων εντός και κυρίως εκτός συνόρων γίνονται το τελευταίο διάστημα οι ελληνικές startups. Νεοφυείς εταιρείες αμιγώς ελληνικές ή με ελληνικό DNA μπαίνουν στο μικροσκόπιο επενδυτικών funds, τα οποία τους παρέχουν χρηματοδότηση, για να κάνουν το επόμενο βήμα της ανάπτυξής τους.
Σήμερα, η νεοφυής εταιρεία Plum, με έδρα το Λονδίνο και την Αθήνα, η οποία δραστηριοποιείται στην αγορά του FinTech, ανακοίνωσε την ολοκλήρωση νέου γύρου χρηματοδότησης ύψους 14 εκατ. δολ., ενώ βάζει πλώρη και για επόμενο γύρο τον Οκτώβριο με στόχο τα 10 εκατ. δολ. Η startup, που το καλοκαίρι του 2020 εξασφάλισε χρηματοδότηση 10 εκατ. δολ., έχει απευθυνθεί στο επενδυτικό κοινό, στοχεύοντας σε τριπλασιασμό της αποτίμησής της με την ολοκλήρωσή του νέου γύρου χρηματοδότησης.
Ο νέος γύρος χρηματοδότησης γίνεται μέσω crowd funding, αλλά και με συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών. Στους επενδυτές, που έδωσαν το παρόν στο προσκλητήριο της startup, περιλαμβάνονται οι dmg, Ventura Capital, ενώ στη συμμετείχαν και οι Global Brain, Venture Friends και «500 Startups», που ήδη έχουν στηρίξει στο παρελθόν χρηματοδοτικά την εταιρεία.
Επίσης, ονόματα επενδυτών με εμπειρία στον χώρο του fintech, όπως οι Francesco Simoneschi (διευθύνων σύμβουλος & συνιδρυτής της Truelayer), Charles Delingpole (ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Comply Advantage) και Hugh Strange (Nubank), πήραν μέρος στον νέο χρηματοδοτικό γύρο ως «άγγελοι». Ενδεικτικό της δυναμικής της Plum είναι ο νέος γύρος χρηματοδότησης κινητοποίησε το ενδιαφέρον 20.000+ ατόμων, που ενδιαφέρθηκαν να συμμετάσχουν, μέσω crowdfunding, σε μόλις 12 ώρες.
Τριπλάσια αποτίμηση
Με το κλείσιμο του γύρου χρηματοδότησης, η Plum εκτιμά ότι θα έχει προσελκύσει συνολικά κεφάλαια άνω των 43,3 εκατ. δολ., τριπλασιάζοντας την αποτίμησή της από τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης της εταιρείας τον Ιούλιο του 2020.
Ο νέος γύρος θα επιταχύνει την ανάπτυξη της startup επί ευρωπαϊκού εδάφους. Η εφαρμογή της startup, με συν-ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο τον ορμώμενο από την Κύπρο Βίκτωρα Τροκκούδη, αυτοματοποιεί τη διαχείριση χρημάτων των πελατών χρησιμοποιώντας τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης.
Η τεχνολογία αυτή, αναλύει τις αγοραστικές συνήθειες του χρήστη και αυτοματοποιεί την αποταμίευση μικροποσών. Μέσω της εφαρμογής, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα εύκολων επενδύσεων, ακόμη και με μικρά ποσά. Επιπλέον, παρέχει προτάσεις για για εξοικονόμηση χρημάτων μέσω εναλλαγής λογαριασμών (π.χ. ηλεκτρικής ενέργειας).
Πρακτικά, η εταιρεία βοηθά τους χρήστες της εφαρμογής να εξοικονομούν, αλλά και να αξιοποιούν τα χρήματά τους. Λειτουργεί ουσιαστικά ως ένας προσωπικός βοηθός για τη βέλτιστη διαχείριση των οικονομικών του κάθε χρήστη συμβάλλοντας στην αύξηση των αποταμιεύσεών του.
Ανάπτυξη στην Ευρώπη
Η Plum, η οποία έχει ευρωπαϊκές βάσεις στην Αθήνα και τη Λευκωσία, έχει ήδη παρουσία Γαλλία, Ισπανία και Ιρλανδία. Πλέον, καλύπτει περίπου το 27% του πληθυσμού της ΕΕ (119 εκατ. άτομα) και έχει θέσει ως στόχο το 71% έως το τέλος του 2022 (316 εκατ. άτομα). Στις αγορές στόχους περιλαμβάνονται η Ολλανδία, η Πορτογαλία, το Βέλγιο, η Ιταλία, η Φινλανδία, η Αυστρία και η Γερμανία.
«Με τη βοήθεια της νέας επένδυσης και του crowd funding, η εφαρμογή της Plum θα γίνει η φυσική επιλογή για όποιον στην Ευρώπη θέλει να βελτιώσει τα οικονομικά του μακροπρόθεσμα. Η όρεξη για έξυπνα και διαισθητικά επενδυτικά προϊόντα είναι τεράστια» σχολίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Plum, Βίκτωρ Τροκούδης.
Στόχος των ιδρυτών της Plum είναι να εξελιχθεί η startup στο απόλυτο εργαλείο διαχείρισης χρημάτων, όπου οι χρήστες της θα εξοικονομούν χρήματα, θα αποταμιεύουν αυτόματα και θα επενδύουν έξυπνα: από τα καθημερινά έξοδα μέχρι και τις πιθανές επενδύσεις. Σήμερα, η εταιρεία απασχολεί 85 άτομα και στόχος είναι εντός του 2021 το προσωπικό να αυξηθεί στα 180. Μόνο στην Κύπρο -όπου πρόσφατα άνοιξε γραφείο- η Plum θα προχωρήσει σε 20 προσλήψεις μέσα στους επόμενους μήνες.
Ο Manuel Lopo De Carvalho, Διευθύνων Σύμβουλος των dmg ventures, τονίζει: «Έχουμε εντυπωσιαστεί με την Plum και είμαστε ενθουσιασμένοι που υποστηρίζουμε την ομάδα. Στοχεύουν σε έναν ταχέως αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών και έχουν έναν συναρπαστικό χάρτη πορείας για τους επόμενους 12 μήνες και μετά».