THEPOWERGAME
H Google ρίχνεται και εκείνη με τη σειρά της «στη μάχη» κατά της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πως δεν θα επιτρέπει να προβάλεται στο YouTube περιεχόμενο και διαφημίσεις που αρνούνται την ύπαρξη και τις αιτίες της κλιματικής κρίσης.
Η προσπάθεια αυτή έγκειται στο γεγονός πως η Google προσπαθεί να αφουγκραστεί τις ανησυχίες των διαφημιστών αλλά και των χρηστών της.
Σύμφωνα με το BBC, η πολιτική του αποκλεισμού περιεχομένου και διαφημίσεων θα ισχύει για το περιεχόμενο «που αναφέρεται στην αλλαγή του κλίματος ως ένα φαινόμενο απάτης» ή που δεν ενστερνίζεται τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις του. Ακόμα, θα «μπλοκάρονται» διαφημίσεις που αρνούνται να καταδείξουν τον ίδιο τον άνθρωπο ως υπαίτιο του φαινομένου ή που δεν θα επισημαίνουν τις διάφορες επιπτώσεις της κρίσης, δηλαδή την άνοδο της θερμοκρασίας του πλανήτη ή το φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Τι σημαίνει, όμως, αυτό επί του πρακτέου
Οι αλλαγές που θα εφαρμόσει η Google στην πολιτική της σημαίνουν ότι οι δημιουργοί του YouTube δεν θα μπορούν να κερδίζουν διαφημιστικά έσοδα από περιεχόμενο που αρνείται την κλιματική αλλαγή.
Μία έκθεση του 2020 από τον Avaaz – έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό των ΗΠΑ που προωθεί τον ακτιβισμό σε θέματα όπως η κλιματική αλλαγή – κατηγόρησε το YouTube ότι «ενθαρρύνει το περιεχόμενο παραπληροφόρησης για το κλίμα μέσω του προγράμματος δημιουργίας εσόδων».
Ο Φάντι Κοράν, ο οποίος διευθύνει το έργο του Avaaz, δήλωσε στο BBC ότι «θα μπορούσε να αλλάξει το ρεύμα για την άρνηση του κλίματος».
«Με τρεις εβδομάδες να απομένουν για την κρίσιμη σύνοδο κορυφής της Γλασκώβης και την παραπληροφόρηση για το κλίμα να αυξάνεται πρέπει και άλλες πλατφόρμες να ακολουθήσουν γρήγορα την ηγεσία της Google».