Γ.Δ.
1606.49 -0,72%
ACAG
-1,62%
6.06
AEM
-0,91%
4.5035
AKTR
-2,20%
5.33
BOCHGR
+1,50%
5.42
CENER
-1,05%
9.4
CNLCAP
-2,07%
7.1
DIMAND
+0,12%
8.25
EVR
-2,58%
1.7
NOVAL
0,00%
2.54
OPTIMA
-0,43%
13.98
TITC
-2,04%
40.8
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+1,78%
2.29
ΑΒΕ
-2,10%
0.42
ΑΔΜΗΕ
-0,36%
2.805
ΑΚΡΙΤ
+4,00%
0.78
ΑΛΜΥ
-0,93%
4.27
ΑΛΦΑ
-1,80%
1.856
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-2,46%
11.12
ΑΣΚΟ
-1,24%
3.18
ΑΣΤΑΚ
-2,47%
7.1
ΑΤΕΚ
-3,97%
1.45
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.7
ΑΤΤ
-0,57%
0.694
ΑΤΤΙΚΑ
-1,25%
2.37
ΒΙΟ
-0,86%
5.78
ΒΙΟΚΑ
-1,82%
1.89
ΒΙΟΣΚ
+0,65%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-2,55%
1.53
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,53%
18.8
ΔΑΑ
+6,59%
8.86
ΔΑΙΟΣ
+4,09%
3.56
ΔΕΗ
-2,25%
13.03
ΔΟΜΙΚ
-1,42%
2.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,89%
0.369
ΕΒΡΟΦ
-0,77%
1.94
ΕΕΕ
+2,04%
40
ΕΚΤΕΡ
-0,73%
2.045
ΕΛΒΕ
-3,64%
5.3
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
-0,34%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,22%
2.27
ΕΛΠΕ
-2,11%
7.87
ΕΛΣΤΡ
-1,24%
2.39
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.854
ΕΛΧΑ
-2,31%
2.115
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.12
ΕΤΕ
-2,29%
8.45
ΕΥΑΠΣ
-1,45%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-0,33%
6.04
ΕΥΡΩΒ
-0,24%
2.478
ΕΧΑΕ
-0,71%
4.915
ΙΑΤΡ
-0,98%
2.03
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-3,12%
1.71
ΙΝΛΙΦ
-2,47%
4.73
ΙΝΛΟΤ
-1,12%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.88
ΙΝΤΕΤ
-2,68%
1.09
ΙΝΤΚΑ
-2,48%
3.15
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
328
ΚΕΚΡ
-2,35%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-4,14%
0.44
ΚΟΥΑΛ
-0,76%
1.3
ΚΟΥΕΣ
-1,59%
6.2
ΚΡΙ
-0,91%
16.35
ΚΤΗΛΑ
-1,52%
1.95
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,72%
0.798
ΛΑΜΔΑ
-2,15%
6.84
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-2,73%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-1,76%
3.34
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.22
ΜΕΡΚΟ
-1,01%
39.2
ΜΙΓ
-1,05%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,54%
22.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
-1,42%
2.785
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,07%
27.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,83%
2.4
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
-0,92%
36.62
ΝΑΚΑΣ
+1,27%
3.18
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
-0,76%
0.26
ΞΥΛΠ
-1,52%
0.39
ΟΛΘ
+1,40%
28.9
ΟΛΠ
-1,34%
33.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,34%
16.91
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.799
ΟΤΕ
-0,47%
14.93
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.1
ΠΑΙΡ
-4,48%
0.96
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,50%
4.736
ΠΕΡΦ
-1,85%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-0,75%
7.94
ΠΛΑΘ
-1,98%
3.97
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
-2,29%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,94%
1.268
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
5.85
ΠΡΟΦ
-2,28%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
-2,56%
1.71
ΣΑΡ
-0,95%
12.46
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,98%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,72%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-1,99%
4.195
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

ΟΑΣΑ: 2.500 κρατήσεις online θέσεων σε λεωφορεία On-Demand

Μέσα σε διάστημα δυο μηνών έγιναν δυόμισι χιλιάδες online κρατήσεις θέσεων από επιβάτες στην πιλοτική λεωφορειακή δημοτική γραμμή «Δάσος-Κέντρο Χαϊδαρίου» μέσω του προγράμματος του ευφυούς συστήματος «SmartBUS».

Η online επιλογή δρομολογίου και δέσμευσης θέσης που ξεκίνησε πιλοτικά τον περασμένο Ιούνιο από τον ΟΑΣΑ σε συνεργασία με τον Δήμο Χαϊδαρίου όχι μόνο βρήκε απήχηση στο επιβατικό κοινό αλλά αποφασίστηκε και η εξάμηνη παράτασή του. Ταυτόχρονα ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας βάζει τις βάσεις για επέκταση του προγράμματος και σε άλλους δήμους.

Συγκεκριμένα, τους δύο μήνες πιλοτικής λειτουργίας δημιουργήθηκαν 400 λογαριασμοί ενεργών χρηστών, πραγματοποιήθηκαν 2.500 κρατήσεις θέσεων, εκτελέστηκαν 730 δρομολόγια ενώ εξασφαλίστηκε έλεγχος τήρησης μέγιστης επιτρεπτής πληρότητας οχήματος στο 100% των δρομολογίων του SmartBUS.

Πρόκειται για το πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής του ευφυούς συστήματος «SmartBUS» για την λειτουργία μιας «On-Demand» λεωφορειακής γραμμής σε δημοτική συγκοινωνία, με δυνατότητα επιλογής δρομολογίου και δέσμευσης θέσης βάσει διαθεσιμότητας του οχήματος. Η δράση εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο ψηφιακού μετασχηματισμού των Συγκοινωνιών Αθηνών και υιοθέτησης σύγχρονων τάσεων αστικής κινητικότητας.

Η εφαρμογή «SmartBUS» η οποία αναπτύχθηκε σε περιβάλλον Android και iOS, ειδικά για το πιλοτικό πρόγραμμα, εισήγαγε μια σειρά καινοτομιών σε σχέση με το παραδοσιακό μοντέλο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης καθώς μέσα από την εφαρμογή ο χρήστης είχε τη δυνατότητα:

– κράτησης θέσης με δυνατότητα επιλογής αφετηρίας, προορισμού και ώρας αναχώρησης και αυτόματο έλεγχο διαθεσιμότητας θέσης και δέσμευσης του δρομολογίου ή και πρότασης εναλλακτικού δρομολογίου σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας.

– ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο για τη θέση του λεωφορείου που έχει πραγματοποιηθεί η κράτηση και την ακριβή ώρα που θα βρίσκεται στη στάση και

– προβολής ιστορικού δρομολογίων/κρατήσεων και επαναδέσμευσης δρομολογίου.

Παράλληλα, το σύστημα παρείχε τη δυνατότητα διαχείρισης τηλεφωνικών αιτήσεων κράτησης θέσης για τα άτομα χωρίς πρόσβαση στην «έξυπνη» εφαρμογή.

To «SmartBUS» μεταξύ άλλων αποτελεί και μία καινοτόμα λύση για τον περιορισμό της διασποράς του Covid-19 στα ΜΜΜ καθώς παρέχει τη δυνατότητα:

– Παρακολούθησης επιβιβάσεων, αποβιβάσεων και αριθμού επιβαινόντων στο όχημα σε πραγματικό χρόνο.

– Εφαρμογής και ελέγχου τήρησης των μέτρων περιορισμού του μέγιστου αριθμού επιβατών ανά όχημα στο πλαίσιο του Covid-19, μέσω του αυτόματου συστήματος κράτησης θέσης, βάσει του ανώτατου κάθε φορά επιτρεπτού αριθμού επιβατών ανά όχημα.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, μετά την επιτυχή λειτουργία της «On-Demand» λεωφορειακής γραμμής, ο Οργανισμός στοχεύει

– Στην επέκταση του συγκεκριμένου εγχειρήματος και σε επιπλέον ενδοδημοτικές γραμμές και γραμμές τοπικού χαρακτήρα.

– Στην ενσωμάτωση νέων καινοτόμων λειτουργιών στο σύστημα, όπως πχ. η βελτιστοποίηση δρομολογίων βάσει των κρατήσεων στο σύστημα, με στόχο την κάλυψη της ζήτησης με βελτιωμένες χρονοαποστάσεις, μικρότερο κόστος (λιγότερα χιλιόμετρα) και φυσικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα λόγω χαμηλότερων εκπομπών CΟ2.

– την περαιτέρω συνεργασία με τους δήμους στο πρότυπο της συνεργασίας με τον Δήμο Χαϊδαρίου για την αξιοποίηση του SmartBUS και τη βελτίωση του επιπέδου συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης σε τοπικό επίπεδο.

Γ.Ξιφαράς: Οι αστικές συγκοινωνίες μπορούν και πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στην ψηφιοποίηση της αστικής κινητικότητας

Ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τόνισε πως ένας από τους βασικούς στόχους του υπουργείου είναι οι ολοκληρωμένες και απρόσκοπτες μετακινήσεις των πολιτών με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, σημειώνοντας πως εστιάζοντας στις δυνατότητες που δίνουν η τεχνολογία και τα ευφυή συστήματα μεταφορών, οι αστικές συγκοινωνίες μπορούν και πρέπει να πρωταγωνιστήσουν στην ψηφιοποίηση της αστικής κινητικότητας.

«Ο σχεδιασμός μας για τον μετασχηματισμό των αστικών συγκοινωνιών, προσέθεσε ο κ.Ξιφαράς, «προσβλέπει στη δημιουργία εξυπνότερων, φιλικότερων και με μηδενικό αποτύπωμα μεταφορών. Η εφαρμογή και υποστήριξη από τον ΟΑΣΑ ενός τέτοιου ευφυούς συστήματος για τη λειτουργία ”On-Demand” λεωφορειακής γραμμής στη δημοτική συγκοινωνία, μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την ορθολογική διαχείριση των μέσων μεταφοράς».

Ν. Αθανασόπουλος Ο ΟΑΣΑ θέτει τις βάσεις για εξυπνότερες και φιλικότερες μεταφορές

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νικόλαος Αθανασόπουλος τόνισε ότι «ο ρόλος των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας στη βιώσιμη κινητικότητα είναι καθοριστικός και με την εισαγωγή καινοτόμων εφαρμογών στις μετακινήσεις των επιβατών, ο ΟΑΣΑ θέτει τις βάσεις για εξυπνότερες και φιλικότερες μεταφορές» και προσέθεσε:

«Αναμφίβολα, η εφαρμογή ενός τέτοιου ”ευφυούς” συστήματος μεταφορών μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στη βελτίωση του επιπέδου συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης σε τοπικό επίπεδο και για τον λόγο αυτό ο Οργανισμός στοχεύει στη συνεργασία και με άλλους δήμους για την επέκταση του εγχειρήματος και σε άλλες ενδοδημοτικές γραμμές».

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!