Οι Έλληνες 55-64 ετών γίνονται φανατικοί e-shoppers

7 στους 10 Έλληνες ηλικίας 55-64 χρονών αγοράζουν πλέον online

Ηλεκτρονικό Εμπόριο © Pixabay

Ένα νέο, αναδυόμενο, και εξόχως δυναμικό αγοραστικό κοινό βάζουν πλέον στο μικροσκόπιό τους οι ελληνικές λιανεμπορικές επιχειρήσεις. Πρόκειται για τους καταναλωτές ηλικίας 55-64 ετών, οι οποίοι εν μέσω πανδημίας εξελίσσονται σε μια ισχυρή δεξαμενή πελατών για το online εμπόριο.

Το -όχι και τόσο μακρινό- 2019, πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, οι Έλληνες αυτής της ηλικιακής ομάδας, που έκαναν ηλεκτρονικές αγορές, έφταναν ποσοστιαία μόλις στο 44%. Ήδη το 2020, με το ξέσπασμα της πανδημίας, το ποσοστό αυτό εκτοξεύθηκε στο 58%.

Το πρώτο εξάμηνο του 2021, το ποσοστό αυτό διευρύνθηκε εκ νέου: μεσούσης της υγειονομικής κρίσης, 7 στους 10 (67%) 55άρηδες και 64χρονοι καταναλωτές κάνουν τουλάχιστον μια online αγορά. Ιδιαίτερα δραστήριες μάλιστα αποδεικνύονται οι γυναίκες αυτών των ηλικιών, καθώς το ποσοστό εκείνων που κάνουν ηλεκτρονικές αγορές φτάνει το 77% έναντι 69% των ανδρών.

Αν δούμε δε διαχρονικά την online αγοραστική συμπεριφορά αυτής της ηλικιακής ομάδας, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά την τελευταία δεκαετία, καθώς το 2011 μόλις το 17% των καταναλωτών, ηλικίας 55 έως 64 ετών ψώνιζαν online.

Πόσα ξοδεύουν

Το ελληνικό λιανεμπόριο βάζει στο στόχαστρό τους τους λεγόμενους «ώριμους» e-shoppers και για έναν ακόμη λόγο: την αγοραστική τους δύναμη. Το πρώτο εξάμηνο του 2021 η μέση εξαμηνιαία δαπάνη σε online shopping ήταν 622 ευρώ, ενώ μια διετία νωρίτερα 512 ευρώ. Αυτά τα 112 ευρώ μεταφράζονται σε αύξηση κατά 22%.

Οι γυναίκες είναι πάλι πιο δυναμικό κοινό, η μέση εξαμηνιαία online δαπάνη αυξήθηκε στο γυναικείο κοινό κατά 194%, ενώ στους άνδρες κατά 50% μεταξύ 2019 και 2021.

Τι αγοράζουν

Οι Έλληνες καταναλωτές μεγαλύτερων ηλικιών αγοράζουν πλέον σχεδόν τα πάντα από το Διαδίκτυο. Σε ποσοστό 38% δηλώνουν ότι ψωνίζουν ηλεκτρονικά ρούχα (μόλις 11% το 2019), ενώ το 26% απαντά ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη (μόλις 11% και 15% αντίστοιχα το 2019).

Επίσης, οι Έλληνες ηλικίας 55 έως 64 ετών απαντούν ότι κάνουν online αγορές υπηρεσιών τηλεπικοινωνίας (μόλις 9% προ διετίας). Ακολουθούν οι online αγορές ειδών υπόδησης (25%), βιβλίων (22%) και καλλυντικών (20%).

Με ηλεκτρονικό πορτοφόλι

Εξίσου εντυπωσιακή είναι η προσαρμοστικότητα των «ώριμων» e-shoppers όσον αφορά στην υιοθέτηση εναλλακτικών ψηφιακών μέσων πληρωμών για τις online αγορές τους. Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Focus Bari, η χρήση ηλεκτρονικών πορτοφολιών στους Έλληνες καταναλωτές ηλικίας 55 έως 64 ετών αυξήθηκε κατά 1.539% μέσα σε μία διετία και πλέον φτάνει το 13% από μόλις 1% το 2019.

Η αντικαταβολή παρόλα αυτά παραμένει ο πιο δημοφιλής τρόπος πληρωμών για online αγορές, καθώς χρήσης αυτής της μεθόδου κάνει το 69%, ποσοστό που βρισκόταν στο 24% προ COVID-19 (αύξηση κατά 192%).

Τη χρεωστική κάρτα προτιμά το 61% των «ώριμων» e-shoppers (15%) προ πανδημίας, ενώ πιστωτική το 25% (14% πριν από το ξέσπασμα της πανδημικής κρίσης).

ΙΛΥΔΑ
0.91%
1.66
AKTR
0.00%
5.27
ΔΕΗ
-0.15%
13.00
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.26%
3.84
ΕΛΠΕ
-0.19%
7.81
ΠΕΤΡΟ
1.79%
7.96
ΟΛΠ
0.00%
32.95
TITC
0.37%
40.30
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.32%
18.80
ΕΥΑΠΣ
-0.58%
3.40
ΛΟΥΛΗ
-0.91%
3.27
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
-0.47%
1.26
NOVAL
0.20%
2.52
ΙΝΤΚΑ
-0.65%
3.06
ΧΑΙΔΕ
-5.41%
0.70
ΔΡΟΜΕ
6.74%
0.36
ACAG
-0.83%
5.95
ΑΣΚΟ
0.97%
3.13
ΚΥΡΙΟ
0.00%
1.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
-2.61%
0.22
ΝΑΚΑΣ
-1.95%
3.02
BOCHGR
1.85%
5.50
ΚΕΚΡ
-0.39%
1.29
ΠΛΑΘ
0.63%
3.97
ΡΕΒΟΙΛ
-0.89%
1.68
ΕΛΛ
-0.34%
14.80
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-1.15%
0.34
ΟΠΑΠ
0.00%
17.03
ΜΥΤΙΛ
-1.09%
36.20
ΔΟΜΙΚ
-1.87%
2.63
ΦΡΛΚ
1.72%
4.15
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.33%
12.24
ΟΤΟΕΛ
-0.74%
10.80
ΚΡΙ
-4.72%
15.15
ΙΑΤΡ
-1.56%
1.89
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
-0.37%
2.70
ΣΠΕΙΣ
0.72%
5.62
ΚΟΡΔΕ
-1.56%
0.44
ΠΡΟΦ
-0.59%
5.06
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
-1.87%
2.10
OPTIMA
1.39%
14.62
ΑΚΡΙΤ
0.68%
0.75
ΤΕΝΕΡΓ
0.30%
20.22
ΚΕΠΕΝ
0.00%
1.94
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
7.20%
0.27
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.80
ΒΙΟΚΑ
-1.75%
1.68
ΠΑΠ
0.00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
-0.85%
1.17
ΠΕΙΡ
-0.55%
4.67
ΜΙΝ
0.81%
0.50
ΕΤΕ
0.84%
9.37
ΒΙΟΤ
9.73%
0.25
ΑΛΜΥ
-0.60%
4.18
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.86%
1.62
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-1.40%
21.16
ΟΛΘ
0.35%
28.30
ΣΕΝΤΡ
1.49%
0.34
ΕΕΕ
-2.00%
40.22
ΚΟΥΕΣ
2.12%
6.27
ΕΥΔΑΠ
-0.17%
5.90
ΜΙΓ
0.18%
2.84
ΦΛΕΞΟ
0.00%
7.70
ΦΡΙΓΟ
7.14%
0.24
ΔΑΙΟΣ
0.00%
3.52
ΛΑΝΑΚ
5.26%
1.00
CENER
-0.11%
9.39
ΝΑΥΠ
-4.65%
0.78
ΙΝΤΕΚ
0.32%
6.18
ΜΑΘΙΟ
2.34%
0.70
ΚΑΡΕΛ
-1.22%
324.00
ΑΤΤ
1.41%
0.72
ΑΤΤΙΚΑ
-0.85%
2.32
ΕΣΥΜΒ
0.00%
1.12
ΕΥΡΩΒ
-1.42%
2.57
ΚΤΗΛΑ
-2.59%
1.88
ΕΛΣΤΡ
0.87%
2.32
ΑΔΜΗΕ
-4.88%
2.63
DIMAND
0.73%
8.32
ΒΙΟΣΚ
0.68%
1.49
ΑΒΑΞ
-2.26%
2.16
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
2.60%
2.37
ΠΛΑΚΡ
-1.96%
15.00
ΛΑΒΙ
1.14%
0.80
EVR
-0.59%
1.69
ΓΕΒΚΑ
0.68%
1.49
ΑΛΦΑ
0.20%
2.02
ΟΤΕ
-0.13%
15.31
ΜΕΒΑ
4.19%
3.98
ΑΣΤΑΚ
1.39%
7.30
ΞΥΛΠ
9.73%
0.41
ΙΝΛΟΤ
0.00%
1.04
CNLCAP
0.00%
7.05
ΑΤΕΚ
8.04%
1.21
ΛΑΜΨΑ
0.00%
37.20
ΕΚΤΕΡ
0.70%
2.00
ΔΑΑ
-0.27%
8.89
ΑΝΔΡΟ
-0.62%
6.44
ΞΥΛΚ
0.00%
0.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
6.00
ΜΠΕΛΑ
-0.15%
25.96
ΚΟΥΑΛ
0.31%
1.28
ΕΛΒΕ
8.49%
5.75
ΤΖΚΑ
-2.83%
1.38
ΕΛΧΑ
-2.73%
2.14
ΑΡΑΙΓ
-0.45%
10.98
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
-2.12%
3.70
ΜΟΥΖΚ
-1.61%
0.61
ΙΝΛΙΦ
-0.63%
4.75
ΟΛΥΜΠ
-1.18%
2.52
ΑΒΕ
0.49%
0.41
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.78%
5.09
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2.33%
1.26
ΕΛΤΟΝ
1.78%
1.83
ΒΙΣ
0.00%
0.00
ΣΠΥΡ
9.27%
0.17
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.15%
6.65
AEM
-1.08%
4.59
ΒΙΟ
-0.86%
5.74
ΜΠΤΚ
0.00%
0.61
ΕΧΑΕ
0.71%
4.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.79
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.51
ΣΠΙ
-4.22%
0.59
ΕΒΡΟΦ
0.82%
1.84
ΜΠΡΙΚ
1.72%
2.36