THEPOWERGAME
Μεσούσης της πανδημικής κρίσης, το smartphone αναδεικνύεται σε ζωτικό εργαλείο της καθημερινότητας των πολιτών, με τους Έλληνες να μην αποτελούν εξαίρεση.
Η αγορά smartphones στην Ελλάδα παραμένει έντονα δραστήρια, παρά το κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας που προκαλεί η νόσος COVID-19.
Οι Έλληνες φαίνεται πως αναζητούν στη δεδομένη συγκυρία price per value λύσεις για το «έξυπνο» κινητό τους.
Το β’ τρίμηνο του 2021 οι καταναλωτές στην Ελλάδα ανέδειξαν, με τις αγοραστικές επιλογές τους, πέντε κορυφαία brands από πλευράς πωλήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Canalys, τα οποία δημοσιοποίησε η realme, η κινεζική κατασκευάστρια smartphones, Xiaomi, απέσπασε το εξεταζόμενο διάστημα, το εντυπωσιακό μερίδιο του 51%.
Τη δεύτερη θέση μεταξύ των κατασκευαστών με τις καλύτερες επιδόσεις στην ελληνική αγορά, κατά το β’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, κατέλαβε η Samsung με μερίδιο αγοράς της τάξης του 22%.
Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, οι υπόλοιποι κατασκευαστές μοιράστηκαν μικρότερα μερίδια από τις εγχώριες πωλήσεις smartphones.
Στην ίδια λίστα, σύμφωνα με την εικόνα που δίνει η Canalys, ακολουθεί η TCL με μερίδιο της αγοράς 11%, η Apple με 6% και η realme στο 4%.
Σε κάθε περίπτωση, τα brands που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά βρίσκονται με τα όπλα παρά πόδα το φθινόπωρο, προετοιμάζοντας τα μοντέλα με τα οποία θα αποσπάσουν μερίδιο των πωλήσεων της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και του νέου έτους.
Στην ελληνική αγορά η κινητικότητα, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, αναμένεται να ενταθεί, όπως και ο ανταγωνισμός, με την είσοδο και νέων παικτών, όπως οι Oppo και η vivo, αλλά και με την «επανεμφάνιση» άλλων όπως η Honor.
Η παγκόσμια εικόνα
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η αγορά smartphones επιδεικνύει επίσης έντονη κινητικότητα. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα του έντονου ανταγωνισμού είναι, για παράδειγμα, η άνοδος της Xiaomi, η οποία καταλαμβάνει πλέον τη δεύτερη θέση μεταξύ του κορυφαίου top 5 με τους πιο ισχυρούς κατασκευαστές της διεθνούς αγοράς, μετά από την έχουσα τα πρωτεία Samsung.
Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της IDC, στο β’ τρίμηνο του 2021 η Samsung παρέμεινε στην κορυφή της κατάταξης με ένα μερίδιο 18,8% (από 19,3% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020).
Από την πλευρά της, η Xiaomi απέσπασε το ίδιο διάστημα μερίδιο 16,9% των παγκοσμίων πωλήσεων (από 10,3% έναν χρόνο νωρίτερα).
Την τρίτη θέση παγκοσμίως κατέχει η Apple με μερίδιο 14,1% (από 13,6% την αντίστοιχη περσινή περίοδο).
Την πεντάδα συμπληρώνουν οι Oppo με 10,5% (από 8,7% έναν χρόνο νωρίτερα) και η vivo με 10,1% (από 8,6% το β’ τρίμηνο του 2020).
Η Huawei, πάντως, έχει χάσει σημαντικό έδαφος λόγω των αμερικανικών κυρώσεων και της έλλειψης πρόσβασης στις υπηρεσίες της Google, που αποτελεί σημαντικό εμπόδιο όσον αφορά στις πωλήσεις της σε πολλές αγορές.
Το μέλλον
Συνολικά φέτος οι παγκόσμιες πωλήσεις smartphones αναμένεται να αυξηθούν κατά 7,4% το 2021, φθάνοντας τα 1,37 δισ.τεμάχια, ενώ θα συνεχίσουν να διευρύνονται κατά 3,4% το 2022 και το 2023.
Η αύξηση του 7,4% θα προέλθει από την άνοδο των πωλήσεων στο λειτουργικό iOS κατά 13,8% και των συσκευών, που υποστηρίζουν το λειτουργικό Android κατά 6,2%.