THEPOWERGAME
Η πρώτη online πλατφόρμα ιχνηλατήσιμων αγοραπωλησιών αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα με την επωνυμία Agro Μarketplace είναι γεγονός χάρις στη συνεργασία της Corteva, μίας από τις ηγέτιδες εταιρείες στο agribusiness σε παγκόσμιο επίπεδο, και της Centaur, μία από τις δυναμικά αναπτυσσόμενες εταιρείες (startups) στην αγροτεχνολογία (ΑgΤech).
Η πλατφόρμα είναι ήδη στον διαδικτυακό «αέρα» έχοντας στόχο να συνδέσει την προσφορά και την ζήτηση, τους παραγωγούς με τους εμπόρους και την βιομηχανία, σε μια σειρά αγροτικών προϊόντων με αιχμή τα δημητριακά.
Αποτελεί το δεύτερο βήμα στη συνεργασία Corteva και Centaur, μετά το Internet-of-Crops, το καινοτόμο σύστημα ελέγχου αποθήκευσης των προϊόντων που ανέπτυξε η Centaur και η Corteva διακινεί σε επιλεγμένους συνεργάτες της.
Το Agro Μarketplace βασίζεται σ’ αυτό, γεγονός που της αποδίδει προστιθέμενη αξία.
Πώς ο έμπορος και η βιομηχανία βρίσκουν τους παραγωγούς
Η πλατφόρμα λειτουργεί ως εξής: ο παραγωγός, που χρησιμοποιεί το Internet-of-Crops, δηλώνει ηλεκτρονικά ποιες είναι οι ποσότητες των προϊόντων του, σε ποια περιοχή βρίσκεται, πού τις έχει αποθηκεύσει (σιλό, αποθήκη) και, εφ’ όσον επιθυμεί, μπορεί να έχει εμφανή και την τιμή.
Ο ενδιαφερόμενος αγοραστής από το εμπόριο και την βιομηχανία κάνει αναζήτηση με βάση το είδος του προϊόντος για να δει τις προσφερόμενες ποσότητες (έχει την δυνατότητα να εστιάσει σε συγκεκριμένη περιοχή) κι εκδηλώνει το ενδιαφέρον του συμπληρώνοντας μια φόρμα με τα στοιχεία του, η οποία αποστέλλεται ηλεκτρονικά στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του παραγωγού.
Από εκεί και μετά, τα δύο μέρη επικοινωνούν χωρίς καμία εμπλοκή της πλατφόρμας και χωρίς κανένα κόστος για τη χρήση της, κι εφ’ όσον συμφωνήσουν, προχωρούν στην αγοραπωλησία.
Υψηλότερη τιμή για τους παραγωγούς και προστιθέμενη αξία για την βιομηχανία
Τα οφέλη όπως διαβεβαιώνουν από τις δύο εταιρείες, είναι μεγάλα για όλες τις πλευρές:
-Οι παραγωγοί διασυνδέονται με μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, πέραν δηλαδή των εμπόρων που συνήθως δραστηριοποιούνται σε κάθε περιοχή, άρα έχουν την δυνατότητα να επιτύχουν υψηλότερη τιμή πώλησης διαθέτοντας τη σοδειά τους στον βέλτιστο χρόνο, καθώς μάλιστα μπορούν να πιστοποιήσουν την ποιότητα και την ιχνηλασιμότητα των προϊόντων τους.
-Οι έμποροι εξασφαλίζουν πρόσβαση σε μεγάλη γκάμα παραγωγών, αποκτούν ψηφιακά εργαλεία για την διασφάλιση της ποιότητας της πρώτης ύλης, άρα αυξάνεται το περιθώριο κέρδους τους διαθέτοντας ποιοτικότερα προϊόντα με δεδομένα ιχνηλασιμότητας του προϊόντος.
-Η βιομηχανία εξασφαλίζει εγγυημένη ποιότητα. αποκτά πλήρη ορατότητα, αυτοματοποιημένο ποιοτικό έλεγχο, ιχνηλασιμότητα και κατ’ αυτόν τον τρόπο προσδίδεται διαφοροποίηση και προστιθέμενη αξία στο τελικό προϊόν.
-Αλλά και ο καταναλωτής μπορεί να εξασφαλίζει ποιοτικά και ασφαλή τρόφιμα, να ενημερώνεται για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των αγαθών, από το χωράφι έως το ράφι, και να επιλέγει προϊόντα με βάση την προέλευση των υλικών και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Η πλατφόρμα εξαπλώνεται γρήγορα στην αγορά δημητριακών
«Η Ελληνική Γεωργία εισέρχεται δυναμικά στην ψηφιακή εποχή και η Corteva ως ηγέτιδα εταιρεία στο χώρο, πρωτοπορεί παρουσιάζοντας στην αγορά την τεχνολογία Centaur.
Η Centaur αποτελεί μία ψηφιακή πλατφόρμα ελέγχου και διασφάλισης της ποιότητας αποθηκευμένων προϊόντων», δηλώνει χαρακτηριστικά στο powergame.gr η general manager της Corteva Agriscience για την Ελλάδα, το Ισραήλ και την Κύπρο, κα Χριστίνα Λεγάκι και προσθέτει:
«Με την βοήθεια της τηλεμετρίας και χρησιμοποιώντας εξειδικευμένους αισθητήρες, προσφέρει σε πραγματικό χρόνο την παρακολούθηση της ποιότητας των αποθηκευμένων αγαθών σε αποθήκες και σιλό. Έτσι αυτά βρίσκονται υπό τον απόλυτο έλεγχο του παραγωγού και του επαγγελματία και ελαχιστοποιούνται ενδεχόμενες απώλειες».
Τι είπε ο ιδρυτής και CEO Centaur Analytics, κ. Σωτήρης Μπαντάς
Από την πλευρά του, ο ιδρυτής και CEO Centaur Analytics, κ. Σωτήρης Μπαντάς υπογραμμίζει:
«Βασικός στόχος και όραμα της Centaur είναι η διάθεση προηγμένων, ψηφιακών, διασυνδεμένων λύσεων για τον εκσυγχρονισμό και την αειφορία των παραγωγών και των αγροδιατροφικών επιχειρήσεων.
Το Agro Markeplace είναι η νέα υπηρεσία που αναπτύξαμε και προσφέρουμε δωρεάν, για να υπηρετήσουμε αυτό το όραμα.
Η υπηρεσία αυτή χτίζει πάνω στη βραβευμένη πλατφόρμα της Centaur, Internet-of-Crops, και ήδη εξαπλώνεται γρήγορα στην αγορά των δημητριακών στην Ελλάδα.
Η συνεργασία κα υποστήριξη της Corteva, ενισχύει τον ενθουσιασμό μας για την επιτυχία των καινοτόμων μας λύσεων!».
Το ψηφιακό δίδυμο του χώρου αποθήκευσης
Η τεχνολογία Internet-of-Crops της Centaur, όπως εξηγεί στο «powergame.gr» η project manager της εταιρείας, κα Φαίη Μπεληγιάννη, «βασίζεται στη χρήση αισθητήρων για την μέτρηση αερίων και αβιοτικών παραγόντων (υγρασία, θερμοκρασία, οξυγόνο, διοξείδιο του άνθρακα, αέρια απεντόμωσης) σε οποιοδήποτε χώρο αποθήκευσης γεωργικών προϊόντων (όπως σιλό, αποθήκες, κοντέινερ, κ.α.).
Οι πατενταρισμένοι αισθητήρες εγκαθίστανται εύκολα μέσα στο προϊόν και εκπέμπουν ασύρματα τα δεδομένα αυτά σε εξειδικευμένη πλατφόρμα στο υπολογιστικό νέφος (cloud) με στόχο την παρακολούθηση της ποιότητας και την πρόβλεψη κινδύνων αλλοίωσης.
Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα πραγματικού χρόνου των αισθητήρων, δεδομένα για τον καιρό από μετεωρολογικούς σταθμούς, και τα υπολογιστικά εργαλεία γνωστικής πρόβλεψης στο cloud, η Centaur δημιουργεί ένα Ψηφιακό Δίδυμο (Digital Twin) του χώρου αποθήκευσης και προσφέρει στην βιομηχανία τροφίμων την πρωτόγνωρη δυνατότητα να εντοπίζει, να παρακολουθεί και να ρυθμίζει άμεσα τις συνθήκες αποθηκευμένου προϊόντος, και στη βιομηχανία τροφίμων να εξασφαλίζει άριστη ποιότητα και ψηφιακή ιχνηλασιμότητα».
Καλύτερη τιμή πώλησης ακόμα και από τους πιο απαιτητικούς αγοραστές
«Συνεπώς, έχουμε στα χέρια μας ένα εργαλείο που μπορεί να προβλέψει και να μας προειδοποιήσει έγκαιρα, ώστε να αποφύγουμε συνθήκες που ευνοούν την αλλοίωση και την απώλεια αξίας του αποθηκευμένου προϊόντος», τονίζει η κα Λεγάκι και προσθέτει:
«Παράλληλα, δημιουργείται η Agro Marketplace, η πρώτη online πλατφόρμα αγοραπωλησιών αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα, μέσω της οποίας θα δίνεται η δυνατότητα στους παραγωγούς και τους επαγγελματίες να πωλούν διαδικτυακά τα προϊόντα τους.
Έτσι οι παραγωγοί διασφαλίζουν την ποιότητα και την ποσότητα του προϊόντος που έχουν αποθηκεύσει, ενώ παράλληλα επιτυγχάνουν την καλύτερη δυνατή τιμή πώλησης ακόμα και από τους πιο απαιτητικούς αγοραστές».