THEPOWERGAME
To μερίδιο του Διαδικτύου στην παγκόσμια διαφημιστική αγορά επεκτείνεται όλο και πιο πολύ, με τον έντυπο Τύπο και την τηλεόραση να απορροφούν μικρότερο ποσοστό των ετήσιων δαπανών.
Ίσως η πιο ισχυρή ένδειξη είναι πως τα έσοδα της WPP, του μεγαλύτερου διαφημιστικού ομίλου στον κόσμο, επανήλθαν στα προ πανδημίας επίπεδα έναν χρόνο νωρίτερα κυρίως χάρις στην ψηφιακή διαφήμιση και μάλιστα όταν η πλειονότητα του προσωπικού εργάζονταν από το σπίτι.
H παγκόσμια διαφημιστική αγορά αναμένεται να διανύσει ένα εξαιρετικά επικερδές έτος, με τις δαπάνες να σημειώνουν αύξηση κατά 14% ή 78 δισ. δολάρια το 2021, φθάνοντας στο ιστορικό υψηλό των 657 δισ. δολαρίων.
Πρόκειται για τις μεγαλύτερες προβλέψεις στην ιστορία της διαφήμισης, σύμφωνα με μελέτη της Magna.
Η εταιρεία ερευνών διαβλέπει πως η ψηφιακή διαφήμιση θα καταγράψει αύξηση 20% μέσα στο 2021, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 64% των συνολικών δαπανών στην παγκόσμια αγορά.
Από την άλλη πλευρά, οι διαφημίσεις σε «παραδοσιακά μέσα» -όπως είναι ο έντυπος Τύπος, οι διαφημιστικές πινακίδες και το ραδιόφωνο- θα επανέλθουν αλλά οι δαπάνες θα αυξηθούν κατά 3%.
Οι διαφημίσεις, όμως, ειδικά στις εφημερίδες αναμένεται να υποχωρήσουν κατά 4% παρά την γενικότερη άνοδο που θα καταγραφεί.
Ερωτήματα για την ισχύ της Google στην διαφημιστική αγορά
Οπότε η ψηφιακή διαφήμιση έχει κατακτήσει τη μερίδα του λέοντος στην παγκόσμια αγορά, με τις Google, Facebook και Alibaba να επωφελούνται περισσότερο διότι είναι κυρίαρχοι παίκτες στο Διαδίκτυο. Βέβαια το γεγονός αυτό έχει προσελκύσει την προσοχή των εποπτικών αρχών.
Χαρακτηριστικά η επίτροπος Ανταγωνισμού της Κομισιόν, Μαργκρίτ Βεστάγκερ, ανακοίνωσε πως ξεκινά έρευνα για την Google, την κορυφαία μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, για να εξακριβωθεί εάν κάνει κατάχρηση της θέσης στο Διαδίκτυο.
Τα περσινά έσοδα της Google από τη διαφήμιση διαμορφώθηκαν στα 147 δισ δολάρια, με την Βεστάγκερ να δηλώνει τον Ιούνιο ότι η Google είναι παρούσα σε όλα τα επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας της διαδικτυακής διαφήμισης.
Λίαν ικανοποιημένος ο επικεφαλής της WPP
«Είμαστε εξαιρετικά ευχαριστημένοι», δήλωσε ο Μαρκ Ριντ, διευθύνων σύμβουλος της WPP. «Θεωρούμε πως αυτή η δυναμική θα συνεχιστεί κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξάμηνου. Έχουμε επιστρέψει στα επίπεδα του 2019 μέσα στο 2021, έναν χρόνο νωρίτερα απ΄όσο προγραμματίζαμε, με θετικές προοπτικές και για το 2022», πρόσθεσε ο ίδιος.
Οι διαφημιστικές δαπάνες ενισχύθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές της WPP, με τη Βρετανία και την ηπειρωτική Ευρώπη να παρουσιάζουν την ισχυρότερη ανάπτυξη.
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, τα έσοδα της WPP διαμορφώθηκαν στις 6,2 δισ στερλίνες, ενώ ενισχύθηκαν κατά 19,3% κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου από πέρσι. Θετική ήταν επίσης η εικόνα των αποτελεσμάτων των Omnicom και IPG, με τα έσοδα τους επίσης να τονώνονται σε διψήφια ποσοστά μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους, αντικατοπτρίζοντας την αποφασιστικότητα αρκετών επιχειρήσεων να διατηρήσουν ισχυρή παρουσία ακόμη και εν μέσω της πανδημίας.