Γ.Δ.
1482.43 0,00%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.89
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
0,00%
12.1
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.62
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.89
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
0,00%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.1
ΔΑΑ
0,00%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
0,00%
33.22
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.25
ΕΛΛ
0,00%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
0,00%
7.62
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.752
ΕΛΧΑ
0,00%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.295
ΕΤΕ
0,00%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.24
ΕΧΑΕ
0,00%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.419
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.505
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.497
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.198
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.15
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.41
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.73
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.276
ΞΥΛΠ
0,00%
0.426
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.58
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.899
ΟΤΕ
0,00%
14.55
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
0,00%
4.245
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.945
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.345
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
0,00%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Social media: Στη μάχη κατά των fake news για τον κορονοϊό

Με εκθετική ταχύτητα αντίστοιχη -αν όχι μεγαλύτερη- αυτής με την οποία μεταδίδεται ο νέος κορoνοϊός εξαπλώνεται μια άλλη πανδημία, αυτή των fake news και της παραπληροφόρησης για τον ιό COVID-19. Στη μάχη για την ανάσχεση αυτής της λαίλαπας έχουν ενεργοποιηθεί από την πρώτη στιγμή οι ψηφιακές πλατφόρμες των social media, όπως το Facebook, το Twitter ή το Google, μέσω των οποίων άλλωστε διασπείρονται οι ψευδές ειδήσεις για τον COVID-19.

Οι Βρυξέλλες δημιούργησαν σχεδόν ταυτόχρονα με το ξέσπασμα της πανδημίας έναν Κώδικα Δεοντολογίας, επί του οποίου ζήτησαν από τις διαδικτυακές πλατφόρμες να δεσμευτούν. Η Επιτροπή δημοσιεύει ανά δίμηνο τις εκθέσεις των εν λόγω ψηφιακών μέσων σχετικά με τα μέτρα που έλαβαν για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης σχετικά με τον κορoνοϊό.

Η Κομισιόν, δημοσιεύοντας τις εκθέσεις των Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft και Google για τον μήνα Ιούνιο, δηλώνει την ικανοποίησή της για τη δράση τους κατά των fake news. Καλεί, ωστόσο, και άλλες εταιρείες να προσχωρήσουν στον κώδικα δεοντολογίας για την παραπληροφόρηση.

Ο απολογισμός του Ιουνίου

Ο απολογισμός της δράσης των εταιρειών στο συγκεκριμένο πεδίο για τον μήνα Ιούνιο είναι ιδιαίτερα πλούσιος. Για παράδειγμα, η εκστρατεία του TikTok για την υποστήριξη του εμβολιασμού σε συνεργασία με την ιρλανδική κυβέρνηση συγκέντρωσε πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές και πάνω από 20.000 «μου αρέσει» (likes).

Η Google, από την πλευρά της, συνέχισε να συνεργάζεται με τις Αρχές δημόσιας υγείας για την παρουσίαση πληροφοριών σχετικά με τις τοποθεσίες εμβολιασμού στην Αναζήτηση και τους Χάρτες της Google. Μια λειτουργία που είναι διαθέσιμη στη Γαλλία, την Πολωνία, την Ιταλία, την Ιρλανδία και την Ελβετία.

Στο Twitter, από την άλλη, οι χρήστες μπορούν πλέον να εκπαιδεύουν αυτοματοποιημένα συστήματα για τον καλύτερο εντοπισμό παραβιάσεων της πολιτικής της πλατφόρμας όσον αφορά την παραπληροφόρηση για τον κορονοϊό.

Τον Ιούνιο, η Microsoft επέκτεινε τη συνεργασία της με τη NewsGuard, μια επέκταση του προγράμματος πλοήγησης Edge, που προειδοποιεί για τους δικτυακούς τόπους που διαδίδουν ψευδείς πληροφορίες.

Το Facebook, από την άλλη, συνεργάστηκε με διεθνείς υγειονομικές αρχές για την αύξηση της ενημέρωσης του κοινού σχετικά με την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των εμβολίων. Επίσης, συνεργάστηκε και με ερευνητές του Κρατικού Πανεπιστημίου του Michigan (MSU) για τον καλύτερο εντοπισμό και την αναγνώριση των deepfake.

Επόμενη έκθεση τον Σεπτέμβριο

Το πρόγραμμα της Επιτροπής για την παρακολούθηση της παραπληροφόρησης για τον κορωνοϊό έζει παραταθεί έως το τέλος του 2021 και οι εκθέσεις θα δημοσιεύονται πλέον κάθε δύο μήνες. Η επόμενη δέσμη εκθέσεων θα δημοσιευθεί τον Σεπτέμβριο.

«Καθώς οι νέες μεταλλάξεις του ιού εξαπλώνονται και οι εμβολιασμοί συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς, είναι ζωτικής σημασίας να τηρηθούν οι δεσμεύσεις. Προσβλέπουμε στην ενίσχυση του κώδικα δεοντολογίας» σχολίασε η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, κυρία Βιέρα Γιούροβα, αρμόδια για τις αξίες και τη διαφάνεια.

Ο κ. Τιερί Μπρετόν, Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, πρόσθεσε: «Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη πρέπει τώρα να αναλάβουν την ευθύνη τους για την αντιμετώπιση της επιφυλακτικότητας απέναντι στα εμβόλια, την οποία προκαλεί η παραπληροφόρηση. Ενώ ο κώδικας δεοντολογίας ενισχύεται, συγκεντρώνοντας περισσότερες πλατφόρμες και υπογράφοντες, καλούμε και άλλους φορείς να τον υπογράψουν και να συμμετάσχουν στον αγώνα κατά της παραπληροφόρησης».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!