THEPOWERGAME
Σε απόλυτα ψηφιακούς ρυθμούς θα κινηθεί το παγκόσμιο τραπεζικό σύστημα -τουλάχιστον- για την επόμενη πενταετία με την πανδημία να επιταχύνει τη στροφή προς το digital banking, η οποία ούτως ή άλλως ήταν σαφής και προ COVID-19. Μέχρι τα τέλη του 2021, αναμένεται ότι περισσότεροι από 2,5 δισεκατομμύρια πολίτες σε όλο τον κόσμο θα κάνουν χρήση υπηρεσιών digital banking.
Ο αριθμός αυτός θα βαίνει αυξανόμενος τα επόμενο πέντε χρόνια, για να φτάσει τα 4,2 δισεκατομμύρια χρήστες ηλεκτρονικής τραπεζικής το 2026. Αυτό σημαίνει ότι την επόμενη πενταετία περισσότεροι από τους μισούς κατοίκους της γης (53%) θα προσέχονται σε online τραπεζικά γκισέ. Μόνο μεταξύ 2020 και 2024 εκτιμάται ότι η παγκόσμια βάση των χρηστών με πρόσβαση σε υπηρεσίες digital banking θα αυξηθεί κατά 50%.
Όπως προβλέπει η εταιρεία Juniper Research (Digital Banking: Banking-as-a-Service, Market Transformation & Forecasts 2021 2026) σε σχετικό report της, η Κίνα θα είναι η μεγαλύτερη αγορά ψηφιακής τραπεζικής τα επόμενα πέντε χρόνια. Για την ακρίβεια η Κίνα θα φιλοξενεί το 2026 έναν στους τέσσερις (25%) χρήστες ψηφιακής τραπεζικής παγκοσμίως.
Οι αναλυτές διαπιστώνουν συνολικά ότι οι τράπεζες ανά τον κόσμο ενέτειναν στη διάρκεια της πανδημίας τις προσπάθειες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, γεγονός που τους επέτρεψε να λειτουργήσουν ομαλά την περίοδο της υγειονομικής κρίσης.
Οι πιο ψηφιακές τράπεζες του κόσμου
Η έρευνα της Juniper Research αναδεικνύει τις κορυφαίες ψηφιακές τράπεζες στον κόσμο για το 2021, όπως τις αξιολογεί με βάση τον Digital Transformation in Banking Readiness Index.
Από την αξιολόγηση της εταιρείας προκύπτει η κορυφαία ομάδα των τραπεζών, παγκοσμίως, σε επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού. Την ομάδα αυτή απαρτίζουν: η Bank of America στην πρώτη θέση, η HSBC στη δεύτερη, η JPMorgan Chase στην τρίτη, ενώ ακολουθούν η BBVA και η Τράπεζα DBS.
Ο δείκτης αξιολόγησε 30 κορυφαίες τράπεζες της κατηγορίας Tier1 με κριτήρια όπως τα ψηφιακά τους χαρακτηριστικά, τις επενδύσεις τους στην καινοτομία και την ψηφιοποίηση, την ευελιξία τους, την κερδοφορία και τη δύναμη του brand.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η Bank of America προσφέρει μια συνεχώς διευρυνόμενη ψηφιακή πλατφόρμα, συμπεριλαμβανομένου του Erica chatbot, και είχε καταγράψει σημαντικές αυξήσεις στην ψηφιακή χρήση και αφοσίωση κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η HSBC, από την πλευρά της, κυκλοφόρησε καινοτόμες νέες λύσεις, όπως η HSBC Kinetic για μικρές επιχειρήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η JPMorgan Chase, από την άλλη, έχει πειραματιστεί με το blockchain και έχει πραγματοποιήσει εξαγορές, όπως αυτή του διαχειριστή Nutmeg στο Ηνωμένο Βασίλειο για να ενισχύσει τις ψηφιακές υπηρεσίες της.
Υψηλά επίπεδα ψηφιακής αφοσίωσης έχουν και οι άλλες δύο τράπεζες που συμπληρώνουν την κορυφαία πεντάδα του κόσμου, η BBVA και η DBS Bank. «Αυτές οι τράπεζες έχουν προχωρήσει με καλά σχεδιασμένες και εκτελεσμένες στρατηγικές ψηφιακού μετασχηματισμού. Αντίστοιχη πορεία οφείλουν να ακολουθήσουν όλα τα τραπεζικά ιδρύματα, ώστε να μην μείνουν πίσω από νεοεισερχόμενους και πιο ευέλικτους ανταγωνιστές» αναφέρει η Juniper.