Γ.Δ.
1516.49 -0,28%
ACAG
-0,68%
5.86
AEM
-1,22%
4.3905
AKTR
+0,20%
5.01
BOCHGR
-0,20%
4.98
CENER
-0,22%
9.19
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,49%
8.18
EVR
0,00%
1.5
NOVAL
+0,64%
2.375
OPTIMA
-0,60%
13.2
TITC
-1,39%
42.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-0,88%
1.798
ΑΒΕ
0,00%
0.444
ΑΔΜΗΕ
+0,19%
2.685
ΑΚΡΙΤ
+0,66%
0.76
ΑΛΜΥ
+0,24%
4.16
ΑΛΦΑ
+0,12%
1.712
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,67%
10.32
ΑΣΚΟ
-0,96%
3.11
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
+9,40%
1.63
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+0,56%
0.724
ΑΤΤΙΚΑ
+0,87%
2.33
ΒΙΟ
-0,35%
5.63
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-1,02%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.276
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
+0,70%
1.435
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,44%
18
ΔΑΑ
-0,19%
8.484
ΔΑΙΟΣ
+8,24%
3.68
ΔΕΗ
-0,23%
12.96
ΔΟΜΙΚ
+1,82%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,82%
0.335
ΕΒΡΟΦ
+0,54%
1.85
ΕΕΕ
+0,47%
34.56
ΕΚΤΕΡ
+0,12%
1.702
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+0,45%
2.21
ΕΛΛ
+0,69%
14.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,84%
2.21
ΕΛΠΕ
-0,40%
7.455
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.2
ΕΛΤΟΝ
+2,17%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,40%
1.97
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,79%
1.14
ΕΤΕ
+0,12%
8.21
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
6
ΕΥΡΩΒ
-0,39%
2.317
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.745
ΙΑΤΡ
+0,79%
1.91
ΙΚΤΙΝ
-1,95%
0.327
ΙΛΥΔΑ
+0,89%
1.7
ΙΝΛΙΦ
-0,66%
4.55
ΙΝΛΟΤ
-0,58%
1.026
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.89
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.115
ΙΝΤΚΑ
-0,51%
2.915
ΚΑΡΕΛ
+1,22%
332
ΚΕΚΡ
+0,78%
1.29
ΚΕΠΕΝ
+1,15%
1.76
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.437
ΚΟΥΑΛ
-0,30%
1.312
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.14
ΚΡΙ
-0,63%
15.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+3,96%
0.998
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.829
ΛΑΜΔΑ
+0,30%
6.73
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.93
ΛΕΒΚ
-9,42%
0.25
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.79
ΛΟΥΛΗ
+0,63%
3.2
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.72
ΜΕΝΤΙ
-1,78%
2.21
ΜΕΡΚΟ
0,00%
36.4
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΟΗ
+0,19%
20.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.62
ΜΟΤΟ
-1,29%
2.685
ΜΟΥΖΚ
-4,55%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-0,15%
26.06
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
+0,44%
2.27
ΜΠΤΚ
0,00%
0.71
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.18
ΝΑΥΠ
+0,25%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.266
ΞΥΛΠ
+9,15%
0.358
ΟΛΘ
-0,71%
28
ΟΛΠ
0,00%
29.95
ΟΛΥΜΠ
-1,18%
2.51
ΟΠΑΠ
-0,66%
16.51
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,13%
0.803
ΟΤΕ
-0,62%
14.42
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.68
ΠΑΙΡ
+2,71%
1.025
ΠΑΠ
0,00%
2.52
ΠΕΙΡ
-0,26%
4.251
ΠΕΡΦ
-0,76%
5.24
ΠΕΤΡΟ
+1,75%
8.14
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.895
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.35
ΠΡΕΜΙΑ
+0,80%
1.26
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
+1,21%
1.675
ΣΑΡ
-1,58%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,16%
0.342
ΣΙΔΜΑ
+2,27%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-0,70%
5.66
ΣΠΙ
-1,02%
0.58
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
+0,70%
1.445
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,78%
1.29
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,60%
1.664
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,97%
7.45
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.2
ΦΡΛΚ
+1,45%
4.19
ΧΑΙΔΕ
+6,06%
0.7

Ο Βέλγος εμπειρογνώμονας και το πόρισμα καταπέλτης για τα Τέμπη

Φώτης Κόλλιας
Δημοσιογράφος - Διευθυντής powergame.gr

Ο Βέλγος Bart Accou -που μαζί με τον Ιταλό Fabrice Carpinelli και τον Έλληνα Κώστα Καπετανίδη ηγούνται της επιτροπής του ΕΟΔΑΣΑΑΜ (Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών)-, ο οποίος παρέδωσε προ ημερών το προσχέδιο πορίσματος για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη τον Φεβρουάριο του 2023, δεν είναι τυχαίο πρόσωπο. Ο Accou είναι ο επικεφαλής του τομέα ασφάλειας και λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA), στέλεχος καριέρας του οργανισμού και, σύμφωνα με πηγές στις Βρυξέλλες, μπορεί να είναι υποψήφιος για τη θέση του γενικού διευθυντή του ERA. Συνεπώς, δεν παίζει με το όνομά του!

Το προσχέδιο του πορίσματος της επιτροπής του ΕΟΔΑΣΑΑΜ παραδόθηκε προ ημερών στους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο να καταθέσουν τις παρατηρήσεις τους, ώστε να διαμορφωθεί το τελικό κείμενο, που θα παρουσιαστεί στις 27 Φεβρουαρίου. Στις 28 Φεβρουαρίου 2023 είχε συμβεί το δυστύχημα στα Τέμπη. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν παρέλαβαν το προσχέδιο, παραπέμποντας στους υπόλοιπους φορείς, που είναι υπεύθυνοι για τον σιδηρόδρομο (ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, Hellenic Train, Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων-ΡΑΣ).

Οι άσπονδοι φίλοι του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών παραπέμπουν στο σημείο του προσχεδίου στο οποίο επισημαίνεται πως, αν και έχουν περάσει δύο χρόνια από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, δεν εντόπισαν μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου. Αλλά και στο σημείο που αναφέρεται πως οι εμπλεκόμενοι φορείς (ο ΟΣΕ, η ΡΑΣ και η Hellenic Train) όχι μόνο δεν συνεργάστηκαν αποδοτικά με την επιτροπή διερεύνησης του δυστυχήματος, αλλά καθυστερούσαν επί μήνες να στείλουν τα στοιχεία που τους ζητήθηκαν. Σε ορισμένες περιπτώσεις δεν τα έστειλαν καθόλου! Δεν είναι γνωστό αν το υπουργείο είχε ενημερωθεί για τη συστηματική καθυστέρηση στην αποστολή στοιχείων, αλλά και για το γεγονός πως κάποια δεν έφτασαν καθόλου στην επιτροπή διερεύνησης του δυστυχήματος. Ούτε το τι έπραξε, προκειμένου να διευκολύνει το έργο της επιτροπής.

Τα σημεία του πορίσματος που αναφέρονται στην παραβίαση διαδικασιών και πρωτοκόλλων ασφαλείας και στις αστοχίες κατά τις πρώτες ώρες διαχείρισης του δυστυχήματος έχουν την ίδια βαρύτητα με όσα αναφέρει για την άγνωστη καύσιμη ύλη, που προκάλεσε τη μεγάλη φωτιά, τονίζουν στελέχη του σιδηροδρόμου.

Διαβάστε επίσης

Φωτιά στα ενοίκια των γραφείων: Η εικόνα σε Ευρώπη & Ελλάδα

Καφές: Ανατιμήσεις κατά κύματα στο ράφι και στο χέρι

Φόβοι για νέα κρίση τιμών ενέργειας από το ράλι του φυσικού αερίου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!