THEPOWERGAME
Η κατασκευή και ολοκλήρωση μεγάλων έργων και ο εκσυγχρονισμός του τομέα των μεταφορών έχουν άμεσο θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής των πολιτών και στην κοινωνική συνοχή, αλλά ταυτόχρονα αποτελούν και παράγοντες τόνωσης της οικονομικής δραστηριότητας.
Ενδεικτικά, η συνεισφορά του τομέα των κατασκευών στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν, από το 2000 έως σήμερα, ξεπερνά σωρευτικά τα 180 δισ. ευρώ και έχει συμβάλλει στη δημιουργία χιλιάδων θέσεων απασχόλησης. Ο ρόλος του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών είναι πρωταγωνιστικός και σε αυτό το πλαίσιο, το 2025, προωθούνται, μεταξύ άλλων, συγκεκριμένες δέσμες παρεμβάσεων:
1ον: Ολοκλήρωση και πρόοδος σημαντικών δημόσιων έργων
- Η ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.
- Η περάτωση του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου.
- Η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Βόνιτσα – Λευκάδα.
- Η κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη.
- Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, όπου η πρόοδος ξεπερνά το 40%.
- Η κατασκευή του ΒΟΑΚ στα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, με τη συμβασιοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο να αναμένεται τους πρώτους μήνες του 2025.
- Η κατασκευή του τμήματος του Ε65 που υπολείπεται μέχρι την Εγνατία Οδό να ολοκληρώνεται στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2026.
- Η διάνοιξη της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας να προχωρά, με τους μετροπόντικες να ολοκληρώνουν το έργο τους το 2026.
2ον: Μεταρρύθμιση του ελληνικού Σιδηροδρόμου
Με σκοπό την ανάταξη και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού Σιδηροδρόμου τίθενται σε εφαρμογή:
- Το σχέδιο δράσης για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των Σιδηροδρόμων, σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
- Η Οργανωτική Μεταρρύθμιση του Σιδηροδρομικού Τομέα, με νέο, ενιαίο, σύγχρονο δημόσιο φορέα.
- Η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους, εξασφαλίζοντας ευρωπαϊκούς πόρους, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, για:
Α) Την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της Κεντρικής Ελλάδας,
Β) την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στη Μακεδονία,
Γ) την κατασκευή νέας γραμμής που συνδέει το λιμάνι της Καβάλας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, και
Δ) την αναβάθμιση του προαστιακού σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης.
3ον: Ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων
Στην Αθήνα κυκλοφορούν, ήδη, 270 νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με στόχο τα 950 το καλοκαίρι του 2025. Επίσης, στη Γραμμή 1 γίνεται ανάταξη 14 και αναβάθμιση 9 συρμών μ’ ένα ποσοστό αυτών να είναι έτοιμο μέσα στο 2025. Στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και υφίσταται προμήθεια άλλων 159 οχημάτων μέσω leasing, με αποτέλεσμα το 50% του στόλου του ΟΑΣΘ να είναι καινούργια οχήματα από τις αρχές του νέου έτους.
4ον: Προώθηση της ηλεκτροκίνησης
Σε εξέλιξη βρίσκονται 4 προγράμματα, με σημαντικές επιδοτήσεις για ιδιώτες και επιχειρήσεις. Ήδη, η συνολική επιδότηση για την αγορά 20.000 οχημάτων, τα τελευταία 2 χρόνια, ανέρχεται σε 60 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, από μόλις 58 δημόσια διαθέσιμα σημεία φόρτισης το 2019, σήμερα ο αριθμός τους ξεπερνά τα 6.700.
Στο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με τις παραπάνω δράσεις, ενισχύουμε τη συνδεσιμότητα των μεταφορών και την ανθεκτικότητα των υποδομών, γεγονός που έχει άμεσο αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία, αλλά και στην ενίσχυση του περιφερειακού και γεωπολιτικού ρόλου της χώρας.
Διαβάστε επίσης
To brand Μπέκαμ πουλάει ακόμα: Μερίσματα 124 εκατ. το 2024
ΡΑΑΕΥ: Οι διαφωνίες για τις περικοπές στο ενεργειακό τραπέζι