THEPOWERGAME
Αφήνουμε πίσω μας μια χρονιά απαιτητική, αλλά και γεμάτη κατακτήσεις. Το έργο που ξεκίνησε μεθοδικά ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, το 2019 για τον πολυδιάστατο εκσυγχρονισμό του κράτους συνεχίζει ακάθεκτο, με απτά αποτελέσματα. Δεν είναι τυχαίο ότι και το 2025 αναμένεται να έχουμε πολύ υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης από τις άλλες χώρες της Ευρωζώνης, της τάξεως του 2,3%. Τερματίζουμε παθογένειες ετών και υλοποιούμε μεταρρυθμίσεις που φέρνουν την Ελλάδα στη νέα εποχή.
Ως υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το 2024 προχωρήσαμε στην εισαγωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Δημόσια Διοίκηση και μαζί φέραμε μια νέα νοοτροπία στην αλληλεπίδραση των πολιτών με το κράτος: λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερη τεχνολογία. Η πρώτη εφαρμογή, ο Ψηφιακός Βοηθός mAigov, έχει ήδη απαντήσει σε πάνω από 1,6 εκατ. ερωτήματα πολιτών, το mAiGreece προσφέρει εξατομικευμένες πληροφορίες στους ταξιδιώτες ανά την Ελλάδα, ο νομικός έλεγχος του Κτηματολογίου επιταχύνεται με εργαλεία ΤΝ. Πρόκειται μόνο για κομμάτια της στρατηγικής μας για την ΤΝ. Πρόσφατα η σχετική Συμβουλευτική Επιτροπή παρουσίασε μια πλήρη έκθεση για τη μετάβαση στην εποχή της ΤΝ.
Με συγκεκριμένα έργα, όπως η ανάπτυξη του «Δαιδάλου», ενός από τους ισχυρότερους υπερυπολογιστές παγκοσμίως, και το τεράστιο πρόγραμμα ψηφιοποίησης περισσότερων από 1,2 δισ. σελίδων δημόσιων αρχείων, στηρίζουμε την ανάπτυξη της ΤΝ στη χώρα μας. Στοχεύουμε με τη χρήση της να βελτιώσουμε την αποδοτικότητα των δημόσιων υπηρεσιών και να παράγουμε λύσεις σε κρίσιμους τομείς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρότασή μας για την ευρωπαϊκή πρωτοβουλία Ai Factories, που διαρθρώνεται σε τρεις άξονες: στην αξιοποίηση των δεδομένων της υγείας, στην προστασία του περιβάλλοντος και στην ανάπτυξη ενός ελληνικού γλωσσικού μοντέλου ανοιχτού τύπου. Ένα από τα πρώτα εφτά «εργοστάσια» ΤΝ της ΕΕ θα κατασκευαστεί στη χώρα μας. Επενδύουμε σε τεχνολογίες του παρόντος, που μπορούν να βελτιώσουν ευρύτερα το μέλλον.
Στην ίδια κατεύθυνση, υλοποιούμε το Εθνικό Πρόγραμμα Μικροδορυφόρων και πρώτη φορά αποκτούμε τον δικό μας χώρο στο διάστημα. Οι ελληνικοί Μικροδορυφόροι θα συλλέγουν πολύτιμα δεδομένα, τα οποία θα συγκεντρώνονται σε ένα κυβερνητικό hub, ώστε να αξιοποιούνται από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Με αυτόν τον τρόπο θα διαθέτουμε χρήσιμη πληροφορία για τη χάραξη πολιτικών σε τομείς όπως η πολεοδομία, η κλιματική αλλαγή, η πολιτική προστασία. Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο όλων αυτών των έργων είναι πως ενισχύουν το εγχώριο τεχνολογικό οικοσύστημα και δημιουργούν θέσεις εργασίας με διευρυμένες προοπτικές, συμβάλλοντας στην επιστροφή Ελλήνων επιστημόνων.
Επίσης, παραμένει στόχος μας η διείσδυση της ευρυζωνικότητας σε όλη την επικράτεια. Μεταξύ άλλων δίνουμε κίνητρα στους πολίτες, με προγράμματα όπως το Gigabit Voucher και το Smart Readiness, ώστε να αποκτήσουν υπερύψηλες ταχύτητες σύνδεσης μέσω οπτικής ίνας.
Φυσικά, συνεχίζουμε να περιορίζουμε τη γραφειοκρατία, καταργώντας στρώσεις ακόμη και της ψηφιακής της μορφής. Η νέα δυνατότητα Consent μέσω του Gov.gr Wallet αναδεικνύει την αντίληψή μας για τη μετάβαση από τη διακίνηση εγγράφων στη διακίνηση δεδομένων. Προς το παρόν είναι διαθέσιμο για τη σύναψη ασφαλιστήριων συμβολαίων οχημάτων, ενώ θα επεκταθεί και σε άλλες διαδικασίες, όπως η αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας. Οι πολίτες δίνουν τη συγκατάθεσή τους μέσω του Ψηφιακού Πορτοφολιού και οι φορείς που συναλλάσσονται αντλούν από τα δημόσια μητρώα τα απαραίτητα προσωπικά στοιχεία για την ολοκλήρωση των διαδικασιών.
Όλα αυτά είναι μόνο τμήματα του ευρύτερου σχεδιασμού που υλοποιούμε στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά αποτελούν δείγματα της λογικής πάνω στην οποία ήδη κινούμαστε και βάσει της οποίας θα κινηθούμε και το 2025. Χρησιμοποιούμε την τεχνολογία όχι ως αυτοσκοπό, αλλά ως το μέσο για ένα αποτελεσματικότερο κράτος, απαλλαγμένο από δυσκαμψίες του παρελθόντος. Ένα κράτος που στέκεται δίπλα στον πολίτη στην καθημερινότητά του.
Διαβάστε επίσης
Τα τρία καμπανάκια για την παγκόσμια οικονομία το 2025
Love Actually: Η κλασική ταινία των Χριστουγέννων με τα μάτια των πρωταγωνιστών
Οι ενεργειακές φιλοδοξίες της Τουρκίας και ο αγωγός με το Κατάρ