Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,72%
5.51
BOCHGR
+0,67%
4.49
CENER
-1,88%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,62%
12.76
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.4
ΑΒΕ
-1,26%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,68%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,80%
3.72
ΑΛΦΑ
-0,95%
1.564
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+2,59%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-4,14%
5.1
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
12.07
ΔΟΜΙΚ
-2,67%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-2,07%
1.42
ΕΕΕ
-0,36%
32.98
ΕΚΤΕΡ
-5,25%
1.48
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,64%
1.676
ΕΛΠΕ
-0,51%
6.765
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-3,01%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+5,35%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-2,51%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-3,04%
0.893
ΙΝΤΕΚ
-2,96%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
2.67
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
1.062
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.58
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.938
ΛΑΒΙ
-2,53%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-3,46%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
32.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,53%
28.95
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
-1,06%
14.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,67%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
10.32
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-2,15%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,72%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-4,05%
5.68
ΣΠΙ
-3,64%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Η εγκατάλειψη του δημόσιου χώρου έχει θύματα!

Φώτης Κόλλιας
Δημοσιογράφος - Διευθυντής powergame.gr

Η επιδρομή των Κροατών νεοναζί στη Νέα Φιλαδέλφεια με έναν νεκρό και δεκάδες τραυματίες, ο ξυλοδαρμός περαστικού από υπάλληλο εταιρείας διανομής επειδή δέχθηκε παρατήρηση γιατί χρησιμοποιούσε το πεζοδρόμιο ως λεωφόρο υψηλής ταχύτητας, οι φωτιές από ασυνείδητους που καταστρέφουν πνεύμονες πρασίνου σε ολόκληρη τη χώρα, η μυρωδιά αμμωνίας σε πολλές γωνίες του κέντρου της Αθήνας, έχουν έναν κοινό παρονομαστή: Την πλήρη εγκατάλειψη του δημόσιου χώρου από τις δημοτικές και κρατικές υπηρεσίες, αλλά και τις διωκτικές αρχές!

Δεν χρειάζεται να περπατήσεις πολύ στην πρωτεύουσα για να το διαπιστώσεις. Η φτωχή Ελλάδα του 1980 διέθετε κάποιους γερανούς για να σηκώνουν όσα αυτοκίνητα πάρκαραν παράνομα στην Πατησίων. Τώρα τα πεζοδρόμια της Πατησίων και όλων των κεντρικών δρόμων είναι απέραντα parking για μοτοσυκλέτες, αυτοκίνητα, ράμπες μεταφοράς και ό,τι άλλο βάλει ο νους σας. Σπανίως βλέπεις κλήση στα παρμπρίζ όσων παρκάρουν παράνομα, αλλά βλέπεις συχνά αστυνομικούς να παρακολουθούν αμέριμνοι τους πεζούς που προσπαθούν με… χορευτικά να διασχίσουν πεζοδρόμια, μητέρες με παιδιά να κατεβαίνουν στο οδόστρωμα κεντρικών δρόμων υψηλής ταχύτητας επειδή το πεζοδρόμιο έχει καταληφθεί, κ.ο.κ.

Μέχρι να φτάσουμε να ζητάμε οργανωμένη αντίδραση των κρατικών υπηρεσιών σε εισβολές νεοναζί ή καταστροφές δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας από αγέλες τραμπούκων, περιμένουμε από τις δημοτικές μας υπηρεσίες και την Τροχαία το αυτονόητο! Να βάζουν (και να αυξήσουν) τις διαβάσεις πεζών, να τοποθετήσουν κάμερες για τους παραβάτες του ερυθρού σηματοδότη και την ασφάλεια των περαστικών, να σηκώνουν σε χρόνο – ρεκόρ όσους παρκάρουν σε πεζοδρόμια, να επισκευάζουν τα πεζοδρόμια που σήμερα είναι παγίδες θανάτου. Αλλά προς το παρόν, οι δημοτικοί μας άρχοντες αδιαφορούν! Όμως, από τα μικρά καταλαβαίνεις αν το κράτος σέβεται τον πολίτη, τον επαγγελματία, τον τουρίστα.

Ένδειξη του σεβασμού του κράτους προς τους πολίτες είναι και το επίπεδο των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις. Ειδικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η πολυετής κρίση έχει οδηγήσει σε πλήρη απαξίωση των αστικών συγκοινωνιών. Η εικόνα των λεωφορείων, πολλά από τα οποία κυκλοφορούν μόνο λόγω φωτογραφικών νομοθετικών ρυθμίσεων, επειδή παραβιάζουν την περιβαλλοντική νομοθεσία, αρκεί. Όσο για το μετρό, εδώ και χρόνια τα επίπεδα θορύβου έχουν ξεπεράσει κάθε ανεκτό όριο, αλλά ουδείς εισαγγελέας το έχει αντιληφθεί, αφού η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αδιαφορεί! Αντίθετα, σε πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, που λειτουργούν μετρό με παλαιότερο στόλο, ο θόρυβος είναι μηδενικός.

Η συνεχής παρακμή και εγκατάλειψη του δημόσιου χώρου αναγκάζει κάποιους να αναρωτιούνται αν οι δημοτικοί μας άρχοντες, οι βουλευτές και οι υπουργοί κυκλοφορούν στους δρόμους των ελληνικών πόλεων. Γιατί δεν μπορεί! Θα έχουν πάει ένα ταξιδάκι στο εξωτερικό και θα μπορούν να κάνουν συγκρίσεις με τους δρόμους άλλων μεγάλων τουριστικών πόλεων ή κωμοπόλεων! Δεν έχουν καταλάβει τίποτα για το πώς δίνονται λύσεις στην υπόλοιπη Ευρώπη, ακόμα και σε γειτονικές πρώην κομμουνιστικές χώρες;

Τι κάνουν για να βελτιώσουν το επίπεδο ασφάλειας και να περιορίσουν τις τροχαίες παραβάσεις π.χ. στο Μιλάνο; Περιπολικά ανεβοκατεβαίνουν κεντρικούς δρόμους της πόλης και ρίχνουν κλήσεις στους τολμηρούς που παρκάρουν παράνομα. Στο κέντρο της πόλης, οι διανομές γίνονται σχεδόν αποκλειστικά με ποδήλατα, καθώς η δημοτική αρχή έφτιαξε τεράστιο δίκτυο, ευρύχωρων, ποδηλατόδρομων. Οι μοτοσικλέτες που κυκλοφορούν στην πόλη είναι ηλεκτρικές ή αθόρυβες συμβατικές. Η τροφοδοσία των καταστημάτων έχει ολοκληρωθεί πριν ανοίξουν και κανένα τριαξονικό φορτηγό δεν θα εμφανιστεί να ξεφορτώνει στις 12 το μεσημέρι, όπως συμβαίνει στην Αθήνα ολόκληρη την ημέρα. Ολόκληρη η πόλη είναι γεμάτη διαβάσεις και τα αυτοκίνητα κοκαλώνουν όταν ένας πεζός πατήσει σε μια διάβαση. Ακριβώς όπως στην Αθήνα δηλαδή…

Οι επικείμενες δημοτικές εκλογές είναι μια καλή ευκαιρία για να συζητήσουμε την επανάκτηση του δημόσιου χώρου από τους πολίτες. Με τη βελτίωση του αισθήματος ασφάλειας, με πρωτοβουλίες για καλύτερη ποιότητα ζωής στις πόλεις (από τους πραγματικούς ποδηλατόδρομους μέχρι το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου), με ουσιαστικό έλεγχο στις δαπάνες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της κεντρικής κυβέρνησης. Προς το παρόν τέτοια συζήτηση δε γίνεται και γι’ αυτό πάμε από τη μία «δυσάρεστη έκπληξη» στην άλλη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!