Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ο Herr Scholz, ο Mr Xi και οι Κινέζοι που οδηγούν Volkswagen

Ευτύχης Παλλήκαρης
Σύμβουλος Διοίκησης Powergame.gr

Τι κι αν η Γερμανία πληρώνει το μάρμαρο από την εξάρτησή της από τη Ρωσία του Πούτιν σε ό,τι αφορά στο φυσικό αέριο; Γίνονται άραγε για το Βερολίνο τα παθήματα μαθήματα; Οι πρόσφατες περί του αντιθέτου ενδείξεις συνέπεσαν με την επίσκεψη του καγκελαρίου Σολτς στο Πεκίνο -του πρώτου ηγέτη από τη Δύση που επισκέπτεται την Κίνα του Mr Χι από την εποχή που ξέσπασε η πανδημία.

Ο κ. Σολτς αγνόησε την επιθυμία του Εμ. Μακρόν να συνταξιδέψουν στο Πεκίνο. Αγνόησε και τις φωνές ακόμα και στελεχών του κυβερνητικού συνασπισμού για αυτοσυγκράτηση στις σχέσεις με την Κίνα. Αντ’ αυτού, πήρε μαζί του δώδεκα CEO’s των μεγαλύτερων γερμανικών εταιρειών blue chips. Είχε στις βαλίτσες του την έγκριση από την κυβέρνησή του της εξαγοράς μέρους του λιμανιού του Αμβούργου από την Cosco. Αλλά ήταν επίσης σε γνώση του ότι το 2021 τα δύο από τα πέντε αυτοκίνητα που πωλήθηκαν παγκοσμίως από την Volkswagen κατέληξαν σε Κινέζους αγοραστές…

Αν για τη Γερμανία η «αποτοξίνωση» από το ρωσικό αέριο είναι μια σκληρή δοκιμασία, η όποια συζήτηση για αναθεώρηση των εμπορικών σχέσεων με την Κίνα πνίγεται εν τη γενέσει της.  Και πώς να γίνει αλλιώς; Τα στοιχεία λένε πως η Κίνα τα τελευταία έξι χρόνια είναι ο κορυφαίος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας, με συνολικό όγκο εισαγωγών-εξαγωγών πάνω από 254 δισ. ευρώ. Όπως αναφέρει ο Economist, την ώρα που οι αμερικανικές επενδύσεις στην Κίνα αποτελούσαν μόνο το 2% του συνόλου για το 2021, για τη Γερμανία το ποσοστό αυτό έφτασε στο 14%. Μόνο οι επενδύσεις τεσσάρων γερμανικών κολοσσών -BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen και BASF- αποτέλεσαν το ένα τρίτο των συνολικών επενδύσεων της ΕΕ στην Κίνα.

Τι συμβαίνει, λοιπόν, στη Γερμανία; Είναι βεβαίως μεγάλα τα συμφέροντα, αλλά όλα αυτά -συμπεριλαμβανομένου του ταξιδιού του κ. Σολτς- δεν δείχνουν κάποια σημάδια μιας πολιτικής περιορισμού των συναλλαγών, ούτε αποτελούν προοίμιο για μια εναλλακτική στρατηγική για την επόμενη μέρα. Κι αυτό σε μια περίοδο που η εισβολή Πούτιν στην Ουκρανία και οι δραματικές συνέπειές της στην Ευρώπη και τη Γερμανία έκαναν κομμάτια και θρύψαλα τo μότο της γερμανικής εξωτερικής πολιτικής για αλλαγές στα αυταρχικά καθεστώτα μέσω του εμπορίου (Wandeldurch Handel). Πολύ περισσότερο, δεν έχουν χώρο οι αυταπάτες ότι ο Mr Xi δεν θα βάλει χέρι στο όχι μακρινό μέλλον για την «κινεζοποίηση» κεφαλαίων και επιχειρήσεων της Δύσης -κάτι που οι ΗΠΑ έχουν αντιληφθεί από καιρό και κινούνται σε άλλη κατεύθυνση περιορισμών των επιχειρηματικών πάρε- δώσε με το Πεκίνο.

Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία, υπό την απειλή μάλιστα μιας γενικευμένης σύρραξης, η Γερμανία μοιάζει βραχυκυκλωμένη απέναντι στον κινεζικό γρίφο. Κι αυτή είναι μια παράμετρος που θα έχει επιπτώσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη -θα έλεγα και στη χώρα μας. Μένει να δούμε το αποτύπωμα στα επόμενα χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!