Γ.Δ.
1414.91 +0,56%
ACAG
+1,38%
5.88
CENER
+0,31%
9.83
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+0,12%
8.51
NOVAL
-1,16%
2.6885
OPTIMA
-0,34%
11.86
TITC
+0,17%
28.7
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,71%
1.416
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
+17,12%
0.855
ΑΛΜΥ
-0,38%
2.65
ΑΛΦΑ
+1,09%
1.577
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,80%
11.35
ΑΣΚΟ
+2,37%
3.02
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
+2,50%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,92%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-3,63%
2.39
ΒΙΟΣΚ
+1,55%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,85%
16.54
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,63%
11.25
ΔΟΜΙΚ
-1,55%
3.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,30%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
+0,19%
31.56
ΕΚΤΕΡ
-1,19%
4.15
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+4,46%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,41%
2.525
ΕΛΠΕ
+0,89%
7.91
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
+0,83%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,86%
1.876
ΕΝΤΕΡ
-1,76%
7.81
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.117
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,59%
1.28
ΕΤΕ
-0,47%
7.662
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
+0,55%
5.44
ΕΥΡΩΒ
-1,21%
2.045
ΕΧΑΕ
-0,72%
4.81
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
+0,29%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5.01
ΙΝΛΙΦ
-1,89%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+1,89%
1.184
ΙΝΤΕΚ
+0,72%
5.56
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,12%
1.165
ΙΝΤΚΑ
+0,62%
3.25
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-1,24%
1.59
ΚΟΡΔΕ
-3,36%
0.46
ΚΟΥΑΛ
-0,81%
1.22
ΚΟΥΕΣ
+1,14%
5.32
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,89%
11.35
ΚΤΗΛΑ
-2,78%
1.75
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.865
ΛΑΜΔΑ
+0,15%
6.75
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-2,97%
2.61
ΜΑΘΙΟ
-1,48%
0.8
ΜΕΒΑ
+4,59%
4.1
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,55%
3.6
ΜΙΝ
-3,03%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,47%
23.4
ΜΟΝΤΑ
+2,90%
3.19
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
-2,90%
0.67
ΜΠΕΛΑ
+1,42%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,58%
36.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,38%
0.261
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+3,41%
21.2
ΟΛΠ
+0,79%
25.5
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
+1,09%
14.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,67%
0.908
ΟΤΕ
+1,55%
13.77
ΟΤΟΕΛ
-0,70%
11.32
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
+0,82%
2.47
ΠΕΙΡ
+1,05%
3.555
ΠΕΤΡΟ
+0,73%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,36%
1.126
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+0,55%
4.56
ΡΕΒΟΙΛ
+5,00%
2.1
ΣΑΡ
0,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.535
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,50%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,36%
19.58
ΤΖΚΑ
+0,72%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-5,88%
0.224
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
+0,76%
0.665

Ο Herr Scholz, ο Mr Xi και οι Κινέζοι που οδηγούν Volkswagen

Ευτύχης Παλλήκαρης
Σύμβουλος Διοίκησης Powergame.gr

Τι κι αν η Γερμανία πληρώνει το μάρμαρο από την εξάρτησή της από τη Ρωσία του Πούτιν σε ό,τι αφορά στο φυσικό αέριο; Γίνονται άραγε για το Βερολίνο τα παθήματα μαθήματα; Οι πρόσφατες περί του αντιθέτου ενδείξεις συνέπεσαν με την επίσκεψη του καγκελαρίου Σολτς στο Πεκίνο -του πρώτου ηγέτη από τη Δύση που επισκέπτεται την Κίνα του Mr Χι από την εποχή που ξέσπασε η πανδημία.

Ο κ. Σολτς αγνόησε την επιθυμία του Εμ. Μακρόν να συνταξιδέψουν στο Πεκίνο. Αγνόησε και τις φωνές ακόμα και στελεχών του κυβερνητικού συνασπισμού για αυτοσυγκράτηση στις σχέσεις με την Κίνα. Αντ’ αυτού, πήρε μαζί του δώδεκα CEO’s των μεγαλύτερων γερμανικών εταιρειών blue chips. Είχε στις βαλίτσες του την έγκριση από την κυβέρνησή του της εξαγοράς μέρους του λιμανιού του Αμβούργου από την Cosco. Αλλά ήταν επίσης σε γνώση του ότι το 2021 τα δύο από τα πέντε αυτοκίνητα που πωλήθηκαν παγκοσμίως από την Volkswagen κατέληξαν σε Κινέζους αγοραστές…

Αν για τη Γερμανία η «αποτοξίνωση» από το ρωσικό αέριο είναι μια σκληρή δοκιμασία, η όποια συζήτηση για αναθεώρηση των εμπορικών σχέσεων με την Κίνα πνίγεται εν τη γενέσει της.  Και πώς να γίνει αλλιώς; Τα στοιχεία λένε πως η Κίνα τα τελευταία έξι χρόνια είναι ο κορυφαίος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας, με συνολικό όγκο εισαγωγών-εξαγωγών πάνω από 254 δισ. ευρώ. Όπως αναφέρει ο Economist, την ώρα που οι αμερικανικές επενδύσεις στην Κίνα αποτελούσαν μόνο το 2% του συνόλου για το 2021, για τη Γερμανία το ποσοστό αυτό έφτασε στο 14%. Μόνο οι επενδύσεις τεσσάρων γερμανικών κολοσσών -BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen και BASF- αποτέλεσαν το ένα τρίτο των συνολικών επενδύσεων της ΕΕ στην Κίνα.

Τι συμβαίνει, λοιπόν, στη Γερμανία; Είναι βεβαίως μεγάλα τα συμφέροντα, αλλά όλα αυτά -συμπεριλαμβανομένου του ταξιδιού του κ. Σολτς- δεν δείχνουν κάποια σημάδια μιας πολιτικής περιορισμού των συναλλαγών, ούτε αποτελούν προοίμιο για μια εναλλακτική στρατηγική για την επόμενη μέρα. Κι αυτό σε μια περίοδο που η εισβολή Πούτιν στην Ουκρανία και οι δραματικές συνέπειές της στην Ευρώπη και τη Γερμανία έκαναν κομμάτια και θρύψαλα τo μότο της γερμανικής εξωτερικής πολιτικής για αλλαγές στα αυταρχικά καθεστώτα μέσω του εμπορίου (Wandeldurch Handel). Πολύ περισσότερο, δεν έχουν χώρο οι αυταπάτες ότι ο Mr Xi δεν θα βάλει χέρι στο όχι μακρινό μέλλον για την «κινεζοποίηση» κεφαλαίων και επιχειρήσεων της Δύσης -κάτι που οι ΗΠΑ έχουν αντιληφθεί από καιρό και κινούνται σε άλλη κατεύθυνση περιορισμών των επιχειρηματικών πάρε- δώσε με το Πεκίνο.

Σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία, υπό την απειλή μάλιστα μιας γενικευμένης σύρραξης, η Γερμανία μοιάζει βραχυκυκλωμένη απέναντι στον κινεζικό γρίφο. Κι αυτή είναι μια παράμετρος που θα έχει επιπτώσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη -θα έλεγα και στη χώρα μας. Μένει να δούμε το αποτύπωμα στα επόμενα χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!