THEPOWERGAME
Οπωσδήποτε η λιανική περνάει λόγω της πανδημίας δύσκολες ημέρες. Η πίεση είναι μεγάλη, όπως μεγάλη είναι και η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο για να ανταπεξέλθουν οι επιχειρήσεις. Αυτή τη στροφή έκανε έγκαιρα και η εταιρεία Ι. Κλουκίνας – Ι. Λάππας. Υπό τις οδηγίες της νέας διευθύνουσας συμβούλου και κόρης του συνδημιουργού της εταιρείας Ιωάννη Λάππα, Βιολέτας, το γκρουπ εισέρχεται στη νέα εποχή των λιανικών πωλήσεων.
Δεν είναι τυχαίο πως το e-shop των Mothercare κατάφερε να συγκρατήσει μεγάλο μέρος του τζίρου της επιχείρησης ήδη από το πρώτο κύμα της πανδημίας και να φέρει νέους πελάτες που βοήθησαν την ενδυνάμωση των μεγεθών.
Mothercare: Τα οικονομικά μεγέθη
Συγκεκριμένα, αύξηση 17% για το α’ εξάμηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και 4,70% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2019 σημείωσαν οι πωλήσεις της Ι.Κλουκίνας-Ι.Λάππας. Οι καθαρές λιανικές πωλήσεις στην Ελλάδα, με τη σταδιακή επαναλειτουργία του δικτύου των φυσικών καταστημάτων από τις 5 Απριλίου, σημείωσαν για την ίδια περίοδο αύξηση 15% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, αλλά και αύξηση 6,98 % σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Η διοίκηση εκτιμά ότι για το β’ εξάμηνο του έτους, το ποσοστό συμμετοχής του e-shop, εφόσον η αγορά παραμείνει σε πλήρη λειτουργία, θα ισορροπήσει γύρω στο 14% με 15% σε σχέση με τις συνολικές λιανικές πωλήσεις. Πολύ έντονα σημάδια ανάκαμψης έχουν δείξει και οι πωλήσεις της Ρουμανίας, σημειώνοντας αύξηση 92% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.
Η επένδυση στο e-commerce
Ο όμιλος και σε αυτήν την αγορά επενδύει στο ηλεκτρονικό εμπόριο, με τη λειτουργία του mothercare.ro ,το οποίο συνεχώς κερδίζει μερίδιο αγοράς. Ομοίως σημάδια ανάκαμψης έχουν δείξει και οι υπόλοιπες αγορές των Βαλκανίων στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Σερβίας σημείωσαν αύξηση 45% και της Αλβανίας 35%. Το θετικό αποτέλεσμα πωλήσεων του α ́ εξαμήνου σε συνδυασμό με την επιστροφή στην κανονικότητα και την άρση των περιοριστικών μέτρων λειτουργίας του λιανεμπορίου, δημιουργούν στη διοίκηση του ομίλου συγκρατημένη αισιοδοξία για την προοπτική των πωλήσεων για το υπόλοιπο του 2021.
Η διορατική Βιολέτα Λάππα
Η κα Βιολέτα Λάππα, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εισηγμένης στο ΧΑ «I. Κλουκίνας – Ι. Λάππας Α.Ε.», επένδυσε στο ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων της εταιρείας εννέα μήνες μόλις πριν την πανδημία. Αυτή όμως η διορατική της κίνηση ήταν που αποδείχθηκε πλήρως επιτυχημένη. Στην πρώτη φάση της πανδημίας, το mothercare.gr διαχειρίστηκε 30.000 ηλεκτρονικές παραγγελίες για βρεφικά είδη και παιχνίδια που αφορούσαν περίπου 90.000 προϊόντα. Επιπλέον, με την υιοθέτηση προηγμένων τεχνολογικών λύσεων όπως το πρόγραμμα CRM, η εταιρεία στοχεύει στην καλύτερη γνώση των αναγκών και προτιμήσεων των πελατών με σκοπό την προσφορά εξατομικευμένων προτάσεων.
Αν και τα καταστήματα θα εξακολουθήσουν να βρίσκονται στο κέντρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας, εκπαιδευμένοι πωλητές μέσω tablet θα εξυπηρετούν τους πελάτες του καταστήματος ουσιαστικά για να τους εκπαιδεύουν.
Για μια εταιρεία που ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 70 ως κατασκευαστική εταιρεία και σταδιακά μεταμορφώθηκε σε έναν όμιλο εταιρειών με δραστηριότητα στο λιανεμπόριο και τον ενεργειακό κλάδο η Ι. Κλουκίνας – Ι. Λάππας διαθέτει δίκτυο 32 καταστημάτων Mothercare στην Ελλάδα και εννέα στα Βαλκάνια.