Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Μάργκαρετ Νιαμούμπο: Η τραπεζίτρια που θησαύρισε από…. καφέ

Η Μάργκαρετ Νιαμούμπο (Margaret Nyamumbo) δεν ήπιε το πρώτο της φλιτζάνι καφέ μέχρι που έφυγε για το κολέγιο. Στη φάρμα του καφέ που μεγάλωσε στην Κένυα, λέει, το παραδοσιακό πρωινό ποτό είναι το τσάι. Οι λόγοι είναι τόσο πολιτιστικοί όσο και οικονομικοί. Η κουλτούρα του τσαγιού της Κένυας έχει τις ρίζες της στον αποικισμό, με τους Βρετανούς να φέρνουν φύλλα στη χώρα από την Ινδία. Επιπλέον, ο καφές είναι πιο ακριβός από το τσάι, καθιστώντας εύκολη την απόφαση για τους αγρότες που γνωρίζουν χρήματα.

«Μεγαλώνοντας, στέλναμε τον καφέ για εξαγωγή και μετά πίναμε το τσάι», λέει στο CNBC η 36χρονη Nyamumbo, ιδρύτρια της Kahawa 1893, μιας εταιρείας καφέ που εισάγει τους κόκκους της από την Αφρική.

Όταν πέταξε στις ΗΠΑ για να ξεκινήσει τις προπτυχιακές της σπουδές στο Smith College, η Nyamumbo λέει ότι ρώτησε την αδερφή της τι να παραγγείλει όταν η αεροσυνοδός πρόσφερε καφέ ή τσάι. «Είπε, ”Μην παραγγείλετε καφέ – είναι πολύ πικρό», είπε η Nyamumbo. «Αλλά το παρήγγειλα ακόμα. Πήγαινα στην Αμερική. Ένιωσα ότι έπρεπε να ταιριάξω».

Η αδερφή της είχε δίκιο: Ήταν πικρό. Αλλά καθώς η Nyamumbo μεγάλωσε στη ζωή στις ΗΠΑ, απέκτησε κάτι περισσότερο από μια απλή γεύση, αλλά μια γοητεία για τον καφέ και την κουλτούρα που τον περιβάλλει.

«Ήταν μια επίκτητη γεύση που άρχισα να αγαπώ», λέει. «Και καθώς μπήκα πιο βαθιά στην κουλτούρα του καφέ, άρχισα να ενδιαφέρομαι πραγματικά για αυτόν. Η ανίχνευση της εφοδιαστικής αλυσίδας ήταν ένας από τους λόγους που με γοήτευσε πολύ [η ιδέα να ξεκινήσω] μια εταιρεία καφέ».

Αυτή η εταιρεία είναι η Kahawa 1893, την οποία κυκλοφόρησε η Nyamumbo το 2018. Η επωνυμία συνδυάζει τη λέξη σουαχίλι για τον καφέ και τη χρονιά που ο καφές αναπτύχθηκε για πρώτη φορά εμπορικά στην Κένυα.

«Με το Kahawa 1893, γιορτάζουμε την πλούσια προέλευση του καφέ στην Αφρική», λέει η Nyamumbo. «Αν και ο καφές προερχόταν από την Ανατολική Αφρική, ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και τελικά επέστρεψε στην Αφρική το 1893».

Είναι μια τροχιά που δεν πρέπει να αισθάνεται άγνωστη για την ίδια τη Nyamumbo. Παρά το γεγονός ότι ήταν παιδί αγροτών καφέ, χρειάστηκε ένα ταξίδι στην Αμερική, ένα MBA στο Χάρβαρντ και μια σύντομη θητεία στην επενδυτική τραπεζική για να συνειδητοποιήσει ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει μια επιχείρηση καφέ, ενώ παράλληλα θα επέστρεφε στα αγροκτήματα που την μεγάλωσαν.

Η Kahawa προμηθεύεται τα φασόλια της από καλλιεργητές στην Κένυα, τη Ρουάντα και την Τανζανία και τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Κάθε τσάντα περιέχει έναν κωδικό QR που επιτρέπει στους πελάτες να δίνουν φιλοδωρήματα σε γυναίκες αγρότισσες, οι οποίες εκτιμά ότι η Nyamumbo εκτελούν το 90% της εργασίας στη βιομηχανία του καφέ, αλλά δεν κατέχουν καμία γη. Η Kahawa ταιριάζει με συμβουλές πελατών, οι οποίες μέχρι στιγμής ανέρχονται συνολικά σε 45.000 $. Συνολικά, η εταιρεία έχει παραδώσει 90.000 δολάρια σε περίπου 500 Αφρικανούς αγρότες.

Είναι μια αποστολή που έχει απήχηση στους πελάτες. Το 2023, ο Kahawa πούλησε καφέ αξίας άνω των 3 εκατομμυρίων δολαρίων.

«Είναι μια ονειρεμένη δουλειά», λέει η Nyamumbo. «Δεν θα το είχα προβλέψει, αλλά είναι κάτι που μου αρέσει να κάνω. Δεν ξέρω τι άλλο θα έκανα αν δεν το έκανα αυτό».

«Ήθελα να χτίσω κάτι από την αρχή»

Αφού αποφοίτησε με το MBA της το 2016, η Nyamumbo πήρε δουλειά στην επενδυτική τραπεζική — μια συναυλία που δεν ήταν μόνο επικερδής, αλλά και πνευματικά ενθαρρυντική.

«Μου άρεσε πολύ η δουλειά. Μου άρεσε πολύ που μπορούσα να αποδώσω σε αυτό το επίπεδο. Ήταν πολύ, πολύ συναρπαστικό, πολύ ανταγωνιστικό και απαίσιο. Ήταν ένα εξαιρετικό σύνολο δεξιοτήτων για να μπορέσω να χτίσω πάνω», λέει.

Η Nyamumbo είχε κάθε πρόθεση να παραμείνει στον τραπεζικό τομέα και να ανέβει στην εταιρική κλίμακα, αλλά η δουλειά που έκανε – αναλύοντας εταιρείες καταναλωτικών αγαθών – φαινόταν να την τραβούσε προς άλλη κατεύθυνση.

«Έμαθα πώς είχαν ξεκινήσει διαφορετικές μάρκες και συνειδητοποίησα ότι οι επωνυμίες, ακόμη και οι εταιρείες του Fortune 500 που είναι γνωστές ονομασίες, σε ένα σημείο, είχαν πολύ μικρές, ταπεινές αρχές», λέει. «Καθώς έμαθα περισσότερα για τη βιομηχανία, [συνειδητοποίησα ότι] ήθελα να χτίσω κάτι από την αρχή».

Δεδομένης της ανατροφής της, ο καφές ταίριαζε φυσικά. Άρχισε να εξερευνά τι θα χρειαζόταν για να ξεκινήσει τη δική της μάρκα καφέ — σιγά σιγά, στην αρχή.

«Ξεκίνησε ως μια παράπλευρη φασαρία. Αλλά ήταν πραγματικά δύσκολο να ισορροπήσω γιατί η δουλειά μου ήταν πολύ απαιτητική», τόνισε η Nyamumbo. «Πραγματικά δεν μπορούσα να κάνω τίποτα στο πλάι εκτός από τα Σαββατοκύριακα. Ακόμα και τα Σαββατοκύριακα το πίεζαν κάπως».

Το 2018, η Nyamumbo ζήτησε άδεια για να δώσει στην νεοσύστατη Kahawa 1893 την πλήρη προσοχή της. Σκέφτηκε ότι θα έφευγε για περίπου ένα χρόνο. Αν τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά, σκέφτηκε, θα μπορούσε να επιστρέψει στην επενδυτική τραπεζική, αν και λίγο πιο φτωχή. Για τον τότε 31χρονο Nyamumbo, ήταν ένα ρίσκο που άξιζε να πάρει.

«Ήταν κάτι που ήθελα να κάνω. Δεν ήθελα να γίνω 60 χρονών και μετάνιωσα που δεν το δοκίμασα ποτέ».

Χτίζοντας την επιχείρηση: «Ήταν όλο το εικοσιτετράωρο»

Η Nyamumbo λέει ότι η startup ήταν οικονομικά βιώσιμη από την αρχή και επένδυσε ό,τι κέρδισε πίσω στην ανάπτυξη της επιχείρησης.

Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι η Kahawa δεν πέτυχε το μερίδιό της στα οδοφράγματα. Η Nyamumbo λέει ότι δούλευε πολλές ώρες σκεπτόμενη τα πάντα, από τα προβλήματα της μεγάλης εικόνας, όπως το πώς να πλασάρει την επωνυμία της και να διαχειρίζεται την αλυσίδα εφοδιασμού από αγρότες στην Αφρική, μέχρι τα νωπά.

«Ξυπνάω, το σκέφτομαι. Αφήνω σωματικά δέματα στο ταχυδρομείο. Έκανα γευσιγνωσίες το βράδυ. Στέλνω email. Δημοσιεύω στα social. Ήταν όλο το εικοσιτετράωρο».

Μέχρι το 2019, είχε μεταφέρει την επιχείρησή της από τη Νέα Υόρκη στο Σαν Φρανσίσκο και κέρδιζε το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της πουλώντας τον καφέ της σε εταιρείες τεχνολογίας του Bay Area, όπως το Facebook, η Airbnb και το Twitter, για κατανάλωση στα γραφεία τους.

«Στη συνέχεια χτύπησε η πανδημία και αυτή η επιχείρηση εξαφανίστηκε εν μία νυκτί», τόνισε  η 36χρονη Nyamumbo.

Μέχρι τότε, η Kahawa δεν είχε λάβει καμία εξωτερική επένδυση ούτε είχε αναλάβει οποιοδήποτε χρέος — αλλά η Nyamumbo είχε. Είχε χρηματοδοτήσει το κόστος εκκίνησης από τις άφθονες αποταμιεύσεις της και δεν είχε πληρώσει μισθό στον εαυτό της όσο η επιχείρηση ξεκίνησε. Μέχρι το 2021, είχε συγκεντρώσει 50.000 $ σε χρέος πιστωτικών καρτών και σκεφτόταν να πάρει μια συναυλία μερικής απασχόλησης για να συμπληρώσει την επιχείρηση.

Μια καλή τύχη: «Έχουμε κάτι εδώ»

Αλλά εκείνη τη χρονιά, η εταιρεία έλαβε μια καλή τύχη. Ο Trader Joe’s εξέφρασε ενδιαφέρον να φέρει την Kahawa στα καταστήματά του – μια σπάνια αναχώρηση για ένα κατάστημα που παραδοσιακά είχε τα δικά του εμπορικά σήματα. «Ήταν ένα μεγάλο διάλειμμα. Αλλά η κλίμακα του ήταν τόσο μεγάλη», λέει η Nyamumbo. «Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ένιωσα, «Θεέ μου. Έχουμε κάτι εδώ».

Η Nyamumbo χρησιμοποίησε τα προσωπικά της δίκτυα για να βρει επενδυτές, οι οποίοι αγόρασαν για 285.000 δολάρια. Ήταν αρκετό για να πληρωθεί ο καφές, να καβουρδιστεί, να συσκευαστεί και να αποσταλεί στα ράφια του Trader Joe.

Η Kahawa έγινε η πρώτη μάρκα καφέ που ανήκει σε μαύρους και γυναίκες στα ράφια του παντοπωλείου, λανσάροντας την Kahawa στη δημοσιότητα. Σύντομα, άλλα μεγάλα καταστήματα άρχισαν να αγοράζουν τη μάρκα, η οποία σήμερα αντλεί το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της από τη χονδρική πώληση.

Το 2022, η Nyamumbo αναζήτησε περαιτέρω επενδύσεις, αυτή τη φορά από την ομάδα διάσημων επενδυτών στο “Shark Tank” του ABC. Στο επεισόδιο, που προβλήθηκε το 2023, ο Nyamumbo αποδέχτηκε μια προσφορά από τον προσκεκλημένο καρχαρία και την Good American CEO Emma Grede, για 350.000 $ σε αντάλλαγμα για 8% μετοχικό κεφάλαιο στην εταιρεία.

«Ήταν μια καταπληκτική σχέση και άλλαξε τη ζωή για την επιχείρηση», επεσήμανε η Nyamumbo. «Νομίζω ότι το μέγεθος της έκθεσης που καταφέραμε να λάβουμε από το σόου – έγινε πραγματικά viral στην Κένυα – οπότε ήταν μια σουρεαλιστική στιγμή για να έχουμε».

Η Nyamumbo άρχισε να πληρώνει μισθό στον εαυτό της το 2021 και σύντομα ξεπλήρωσε το χρέος της. Αυτή τη στιγμή ζει στη Νέα Υόρκη και λέει ότι η δουλειά της έχει δροσιστεί – κάποια. Εξακολουθεί να καταβάλλει περίπου 50 ώρες την εβδομάδα. Η Nyamumbo λέει ότι η Kahawa ήταν κερδοφόρα από τότε που ξεκίνησε, αλλά αρνήθηκε να μοιραστεί τεκμηρίωση για τα κέρδη ή τα περιθώρια της.

Κοιτάζοντας το μέλλον: «Θέλουμε να φέρουμε περισσότερη από αυτή την αξία» στις αγρότισσες

Η Nyamumbo έχει μεγάλα σχέδια για να βάλει την Kahawa σε περισσότερες κούπες σε όλο τον κόσμο. Η μάρκα έκλεισε πρόσφατα συμφωνία με την Keurig, καθιστώντας την Kahawa διαθέσιμη σε περισσότερα από 40 εκατομμύρια νοικοκυριά που χρησιμοποιούν K-cups.

«Το να μπορούμε να φέρουμε τη μάρκα με πιο βολικό τρόπο σε περισσότερα νοικοκυριά είναι πολύ ωραίο για εμάς να αυξήσουμε τη διανομή», τόνισε η Nyamumbo. «Επειδή όταν ξεκίνησα τη μάρκα, ένα από τα πράγματα που συνειδητοποίησα ήταν ότι ο specialty καφές δεν ήταν προσιτός σε πολλούς ανθρώπους. Και έτσι νιώθω ότι η επωνυμία μας γεφυρώνει αυτό το χάσμα μεταξύ του ειδικού καφέ και της προσβασιμότητας».

Και όσο περισσότερο καφέ πουλά η Kahawa, τόσο περισσότερο η εταιρεία μπορεί να πετύχει τον στόχο της Nyamumbo να φέρει μεγαλύτερη κερδοφορία της καλλιέργειας στους αγρότες που την καλλιεργούν. Η Kahawa πληρώνει πολύ πάνω από την ελάχιστη τιμή δίκαιου εμπορίου των 1,80 $ ανά λίβρα για τους κόκκους της, πληρώνοντας τις φάρμες της τάξης των 3,50 $ έως 5,50 $ για την παραγωγή ειδικού καφέ.

«Αυτή τη στιγμή, το στατιστικό είναι ότι λιγότερο από το 5% της αξίας του καφέ παραμένει στις αγροτικές κοινότητες. Θέλουμε λοιπόν να είμαστε σε θέση να φέρουμε περισσότερη από αυτή την αξία».

Στόχος, λέει, είναι να συνεχίσει να ενδυναμώνει τις αγρότισσες και να τους παρέχει τα μέσα να επενδύσουν στις τοπικές τους κοινωνίες. Οι αγρότες που λαμβάνουν συμβουλές πελατών Kahawa έχουν ιδρύσει μια υποτροφία για να κρατούν τα κορίτσια της Κένυας στο σχολείο. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν επίσης επενδύσει σε ένα ελαιοτριβείο για τοπικό καλαμπόκι, καθώς και σε επιχειρήσεις κτηνοτροφίας και ραφής που παράγουν εισόδημα.

Μέχρι στιγμής, δεν έχει ασχοληθεί μόνο με τις οικονομικές επιπτώσεις του Kahawa στις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιείται, αλλά και στην κοινωνική.

«Ένα από τα αγαπημένα μου πράγματα ήταν απλώς να βλέπω αυτές τις γυναίκες να έχουν την ικανοποίηση να τις βλέπουν», λέει. «Ήταν πολύ ενθουσιασμένοι, νομίζω, που με είδαν, που είδαν μια άλλη γυναίκα που τους εκπροσωπεί στην παγκόσμια σκηνή».

«Αυτά είναι μερικά από τα άυλα πλεονεκτήματα της δυνατότητας δημιουργίας αυτής της επωνυμίας είναι ότι, πέρα ​​από τα χρήματα, πέρα ​​από τη σωματική ικανοποίηση, είναι αυτή η συναισθηματική σύνδεση που έχουμε δημιουργήσει με τις γυναίκες».

Διαβάστε επίσης

Ποδαρικό με αύξηση στην τιμή του καφέ κάνει ο Σεπτέμβριος

Τρεις νέοι δείκτες για αυξήσεις μισθών και συντάξεων από το 2025

Dexia: Νέος “παίκτης” στην ελληνική αγορά φυσικού αερίου

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!