THEPOWERGAME
Η Καραμολέγκος ήταν μία από τις μετρημένες περιπτώσεις στα επιχειρηματικά χρονικά της Ελλάδας όπου το «μικρότερο ψάρι έφαγε το μεγάλο». Αξιοποιώντας σωστά τα κεφάλαια που άντλησε από την χρυσή εποχή του χρηματιστηρίου, και υπό την καθοδήγηση του Μανώλη Καραμολέγκου, κατάφερε από την αφάνεια να βρεθεί σύντομα από την τρίτη, στην δεύτερη θέση στο συσκευασμένο ψωμί και μετά την πτώση της Κατσέλης στην κορυφή προσθέτοντας μάλιστα στο χαρτοφυλάκιο της το σήμα της ιστορικής εταιρείας.
Καραμολέγκος: Ελέγχοντας άνω του 50% της αγοράς ψωμιού
Η πανδημία και ο εγκλεισμός στο σπίτι βοήθησαν ώστε το 2020 να είναι μία καλή χρονιά τόσο για το συσκευασμένο ψωμί όσο και για την Καραμολέγκος. Συγκεκριμένα η αγορά του τυποποιημένου ψωμιού συνέχισε αυξητική και το 2020 με ρυθμό μεταβολής +7% σε τεμάχια και +9% σε αξία. Όλες οι κατηγορίες του τυποποιημένου ψωμιού κατέγραψαν θετική πορεία, τη μεγαλύτερη όμως ανάπτυξη σημείωσε η κατηγορία των Slices (+23% σε τεμάχια και +21% σε αξία), μια κατηγορία με την μεγαλύτερη μέση τιμή στα τυποποιημένα ψωμιά. Η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος κατέγραψε περεταίρω αύξηση μεριδίου επιτυγχάνοντας 51,5% σε αξία στην κατηγορία του τυποποιημένου ψωμιού.
Ακόμη και οι νέες κινήσεις και λανσαρίσματα που προχώρησε την περασμένη χρονιά δείχνουν να έχουν θετική αποδοχή. Λόγω των συνθηκών, όλα τα λανσαρίσματα της εταιρείας πραγματοποιήθηκαν το β’ εξάμηνο και συγκεκριμένα προς το τέλος του έτους. Το φθινόπωρο η μάρκα «Αξιαγάπιτες» εμπλουτίστηκε με βάση για πεϊνιλρί με προζύμι. Από πολύ νωρίς το κοινό το ξεχωρίζει, καταγράφοντας 11% μερίδιο σε αξία (Δεκ’20) στην κατηγορία των πιτών. Το λανσάρισμα του «Δέκα Burger Brioche» στα τέλη Νοεμβρίου κέρδισε από τον πρώτο μήνα παρουσίας του μερίδιο αγοράς 1,5% σε αξία, ενώ το repackaging όλης της σειράς προϊόντων «Δέκα», καθώς και το επαναναλανσάρισμα του «Δέκα Σταρένιο», με νέα συνταγή, ενδυνάμωσαν περαιτέρω τη μάρκα.
Στην κατηγορία των παξιμαδιών, ο «Παξαμάς» συνέχισε την αναπτυσσόμενη πορεία του, παρουσιάζοντας αύξηση πωλήσεων σε αξία +60% και αντίστοιχα μεριδίου +3,1pp στο 11,3%. Ένα μέρος της επιτυχίας του οφείλεται στο λανσάρισμα του «Παξαμά με Χαρούπι» που έφτασε μέσα σε δυο μόλις μήνες μερίδιο αγοράς 8% σε αξία.
Καραμολέγκος: Νέα επένδυση 27,3 εκατ. ευρώ
Η εταιρεία διακρίνοντας τις ανάγκες αλλά και τις ευκαιρίες που υπήρχαν στην αγορά του συσκευασμένου – τυποποιημένου ψωμιού αποφάσισε να ξεκινήσει μία σημαντική επένδυση η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή μίας παραγωγικής μονάδας αλλά και την κατασκευή ενός νέου και υπερσύγχρονου κτηρίου αποθήκευσης και διανομής.
Η αρχή έγινε με την αγορά γης και συγκεκριμένα του οικοπέδου της πρώην «ΑΓΝΟ» έκτασης 30 στρεμμάτων. Στην συνέχεια ακολούθησαν αγορές και μισθώσεις συνολικής έκτασης 18,0 στρεμμάτων. Η εταιρεία είχε στην κατοχή της και άλλα οικόπεδα συνολικής έκτασης 7,2 στρέμματα, με αποτέλεσμα η συνολική έκταση να ανέλθει στα 55,2 στρέμματα.
Στην παραπάνω έκταση κατασκευάζεται σήμερα ένα κτήριο παραγωγής 3.500 τετρ. μέτρων και ένα κτήριο αποθήκης 6.500 τετρ. μέτρων η οποία θα συνδέεται με τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις με μία υπέργεια γέφυρα όπου θα μεταφέρονται τα προϊόντα στον χώρο αποθήκευσης.
Επίσης σε διακριτικό όροφο του κτιρίου αποθήκευσης θα κατασκευασθούν τα νέα γραφεία της εταιρείας 1.500 τετρ. μέτρων. Ο περιβάλλον χώρος θα διαμορφωθεί για την στάθμευση των οχημάτων του στόλου της εταιρείας αλλά και του προσωπικού, ενώ θα κατασκευασθεί και ένα κτήριο εστιατορίου / ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΝ, το οποίο θα καλύψει τις ανάγκες του προσωπικού της εταιρείας αλλά και της ευρύτερης περιοχής.
Στο κτήριο παραγωγής θα εγκατασταθεί μία υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής η οποία θα φέρει σημαντικά οφέλη παραγωγικότητας και μείωσης κόστους στη παραγωγική διαδικασία. Στο κτήριο αποθήκευσης και διανομής, θα τοποθετηθούν δύο υπερσύγχρονα ρομποτικά μηχανήματα όπου το ένα θα κάνει stacking των προϊόντων ανά sku και το άλλο θα κάνει picking με σκοπό να ετοιμάζει τις παραγγελίες των πελατών.
Ο συνολικός προϋπολογισμός της επένδυσης μαζί με την αγορά των οικοπέδων, ανέρχεται στα 27,3 εκ ευρώ ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη Οκτωβρίου 2021.