Γ.Δ.
1401.18 +0,79%
ACAG
-1,26%
5.5
BOCHGR
-0,23%
4.31
CENER
+2,57%
8.77
CNLCAP
0,00%
7
DIMAND
-0,22%
9.11
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
-1,41%
12.62
TITC
+1,87%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,41%
1.442
ΑΒΕ
+1,46%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.375
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+3,40%
3.195
ΑΛΦΑ
+1,54%
1.422
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,20%
10.13
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
+28,98%
182.5
ΑΤΤΙΚΑ
+2,33%
2.2
ΒΙΟ
-1,12%
5.32
ΒΙΟΚΑ
-1,74%
1.695
ΒΙΟΣΚ
-0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
-9,44%
0.326
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,89%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.46
ΔΑΑ
+4,09%
7.842
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+1,45%
11.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,72%
0.279
ΕΒΡΟΦ
+1,01%
1.505
ΕΕΕ
-1,57%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-2,77%
1.476
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
+1,14%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,59%
1.794
ΕΛΠΕ
-0,87%
6.83
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,35%
1.722
ΕΛΧΑ
-0,45%
1.784
ΕΠΙΛΚ
+10,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
+0,43%
1.17
ΕΤΕ
+2,98%
7.264
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.68
ΕΥΡΩΒ
+2,55%
1.928
ΕΧΑΕ
+0,12%
4.33
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+3,30%
0.2975
ΙΛΥΔΑ
+3,63%
1.855
ΙΝΚΑΤ
+1,00%
5.07
ΙΝΛΙΦ
+2,07%
4.44
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.07
ΙΝΤΕΚ
+1,69%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+0,91%
1.105
ΙΝΤΚΑ
+0,72%
2.795
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-4,44%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,90%
1.545
ΚΟΡΔΕ
+1,47%
0.414
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.09
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.68
ΚΡΙ
+1,43%
14.15
ΚΤΗΛΑ
+1,72%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+1,65%
0.986
ΛΑΒΙ
+1,72%
0.769
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.21
ΛΑΜΨΑ
+1,08%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.27
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,55%
3.61
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
-4,89%
42.8
ΜΙΓ
+2,36%
3.255
ΜΙΝ
-0,97%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+0,80%
3.8
ΜΟΤΟ
+1,17%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,38%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,55%
3.67
ΜΠΡΙΚ
-0,49%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,31%
32.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,59%
0.87
ΞΥΛΚ
+1,89%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,90%
28
ΟΛΥΜΠ
+2,09%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,70%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,87%
0.8
ΟΤΕ
+1,15%
15.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.996
ΠΑΠ
+3,65%
2.27
ΠΕΙΡ
+0,62%
3.572
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.91
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,27%
3.7
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,80%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
+3,44%
1.655
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,51%
0.336
ΣΙΔΜΑ
+3,47%
1.64
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
-2,13%
0.552
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.66
ΤΖΚΑ
+0,73%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
+0,93%
0.218
ΦΡΛΚ
+2,45%
3.765
ΧΑΙΔΕ
-1,71%
0.575

Η απειλή της κλιματικής κρίσης στον ελληνικό τουρισμό και η απάντηση της Ρόδου

Τα τελευταία χρόνια τα καταστροφικά αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης γίνονται όλο και πιο ευρέως εμφανή, ενώ ταυτόχρονα επηρεάζουν και τον τουρισμό. Αυτό η Ρόδος το κατάλαβε πολύ καλά πέρυσι, όταν η μεγάλη σε έκταση δασική πυρκαγιά μέσα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου απείλησε ξενοδοχεία.

Τώρα η Ρόδος έρχεται να απαντήσει σε αυτήν την πρόκληση με την πρωτοβουλία The Rhodes Co-Lab Sustainable Destination, ένα 5ετές πρόγραμμα μετασχηματισμού σε βιώσιμο και ανθεκτικό τουριστικό προορισμό μέσα από μια ολιστική προσέγγιση στο Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Οικονομία. Το πρόγραμμα αποτελεί πρωτοβουλία της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με τον Όμιλο TUI, το ίδρυμα TUI Care Foundation και σε συνεργασία με τον Δήμο Ρόδου, τους εταίρους και την τοπική κοινωνία. Το Τhe Rhodes Co-Lab με τη συνεργασία της PWC υλοποίησαν τη μελέτη ολιστικού μετασχηματισμού, η οποία παρουσιάστηκε χθες σε ειδική εκδήλωση.

Όπως εξήγησε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, στην πρωτοβουλία συμμετέχουν πάνω από 100 φορείς και ήδη υπογράφονται τα πρώτα μνημόνια συνεργασίας, τα οποία περιλαμβάνουν συγκεκριμένη στοχοθεσία και πλάνα για τις αρμοδιότητες του καθενός και τον τρόπο υλοποίησής τους. «Την ανάγκη για συνεργασίες την έχει αναδείξει η κλιματική κρίση. Είμαστε προετοιμασμένοι, έχουμε σχέδιο. Μετά την εμπειρία που είχαμε ως Περιφέρεια με την Αστυπάλαια, τη Χάλκη και την Τήλο, που μπήκαν στα GR-eco islands, το Rhodes Co-Lab αποτελεί τη φυσική συνέχεια».

Ο διευθύνων σύμβουλος του TUI Group, Sebastian Ebel, και ο πρόεδρος του TUI Care Foundation, Thomas Ellerbeck, εξήγησαν ότι ο όμιλος συνεργάζεται με το πρόγραμμα αυτό, καθώς ο τουρισμός στηρίζεται στο περιβάλλον.

Η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, από την πλευρά της, τόνισε πως θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική τη δράση του Rhodes Co-Lab, καθώς θα θέσει τις βάσεις για τον σχεδιασμό, την εφαρμογή πολιτικών και τη μέτρηση αποτελεσμάτων σε όλα τα στάδια μετασχηματισμού της τουριστικής προσφοράς της Ρόδου, αναδεικνύοντας το νησί σε παγκόσμιο πρότυπο βιώσιμου προορισμού.

Έρχονται ελλείψεις σε νερό και πλήγματα στα δάση

«Η κλιματική κρίση θα συμβεί, ό,τι και να κάνουμε», ξεκαθάρισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης, σημειώνοντας ως κυρίαρχα προβλήματα για τα επόμενα χρόνια τις σοβαρές ελλείψεις σε νερό και τα πλήγματα που θα δεχτούν τα δάση. Τόνισε λοιπόν ότι θα πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα σε δράσεις προσαρμογής στα αποτελέσματα της κλιματικής κρίσης. Και η δημιουργία του Ταμείου Απανθρακοποίησης των Νησιών εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων αυτών.

Οι δράσεις απανθρακοποίησης της Ρόδου

Ένας από τους πρώτους στόχους τους προγράμματος Rhodes Co-Lab είναι η σταδιακή κατάργηση της χρήσης ορυκτών καυσίμων, οι δράσεις προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή και η ενεργειακή μετάβαση για την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2030.

«Δεν μπορούμε να μιλάμε για sustainable destination το 2030 αν δεν αλλάξουμε το ενεργειακό μείγμα του νησιού», αντέτεινε η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, σημειώνοντας ότι η Ρόδος δεν έχει ηλεκτρική διασύνδεση. «Η Ρόδος παράγει την ενέργειά της από ορυκτά καύσιμα από 2 εργοστάσια της ΔΕΗ τα οποία καίνε ρυπογόνο και ακριβό ντίζελ. Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, όταν η μεγαβατώρα στην ηπειρωτική Ελλάδα κοστίζει 80-100 ευρώ, στη Ρόδο κοστίζει 210 ευρώ. Άρα πώς θα μπορέσουμε να μειώσουμε τη λειτουργία αυτών των μονάδων της ΔΕΗ;», εξήγησε.

Παρουσιάζοντας το έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης της Ρόδου, είπε ότι αφορά την πόντιση δύο υποβρύχιων καλωδίων από Κόρινθο στην Κω 380 χλμ. και από Κω στη Ρόδο άλλων τριών υποβρύχιων καλωδίων άλλων 3 χλμ., ένα έργο της τάξης των 2 δισ. ευρώ, όταν η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης (που θα ολοκληρωθεί το 2025) έχει κόστος 1 δισ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, εξήγησε ότι έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός της διασύνδεσης των Δωδεκανήσων, τους επόμενους μήνες θα τελειώσουν οι θαλάσσιες μελέτες στο πού ακριβώς θα ποντισθούν αυτά τα καλώδια, μέχρι τέλος του έτους θα λάβει ο ΑΔΜΗΕ την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων και μέσα στο 2025 σχεδιάζεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και να ξεκινήσει η υλοποίησή του.

Μέχρι τότε όμως, το υπουργείο σχεδιάζει ένα υβριδικό σύστημα που περιλαμβάνει τη χρήση ΑΠΕ και 1 μπαταρίας, στο πρότυπο της Αστυπάλαιας, αλλά σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα. «Αυτήν τη στιγμή οι ΑΠΕ στο νησί είναι 15%. Για να φτάσει έως το 2030 τουλάχιστον 40%, θα πρέπει να βγάλουμε στον αέρα έναν διαγωνισμό για υβριδικό σύστημα 30-50 MW. Ο σχεδιασμός είναι να προκηρύξουμε τον διαγωνισμό εντός του 2024 και θα δοθεί προθεσμία στον επενδυτή 2 χρόνια για την υλοποίηση του έργου. Ο προϋπολογισμός του μπορεί να φτάσει και τα 60 εκατ. (έναντι 6 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου έργου της Αστυπάλαιας). Για την επίτευξη αυτού του οροσήμου, έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το Ταμείο Απανθρακοποίησης».

Οι πυλώνες του Rhodes Co-Lab

Εκτός από το ενεργειακό μέρος, στον πυλώνα του περιβάλλοντος έχουν τεθεί επίσης οι στόχοι για συνεχή μείωση του πλαστικού αποτυπώματος με όραμα την επίτευξη μηδενικών πλαστικών μιας χρήσης έως το 2027, μείωση μη αναλογιζόμενου νερού στο 20% έως το 2025, εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης αποβλήτων έως το 2030 και επίτευξη καθαρού κέρδους σε όρους βιοποικιλότητας έως το 2030.

Στον πυλώνα της κοινωνικής ανάπτυξης και της πολιτιστικής κληρονομιάς, οι στόχοι είναι η Ρόδος να γίνει το πρώτο πλήρως προσβάσιμο νησί έως το 2025, 100% συμμετοχή των εργαζομένων τουρισμού σε τουλάχιστον ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης έως το 2027, διασφάλιση καλών συνθηκών εργασίας στον τουρισμό έως το 2025 και μέτρα προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού έως το 2025.

Τέλος, στον πυλώνα της οικονομικής ανάπτυξης χωρίς αποκλεισμούς, οι στόχοι είναι η διαφοροποίηση και η αναβάθμιση της προσφοράς τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών, στοχεύοντας στον διπλασιασμό των επισκεπτών του ταξιδιού εμπειρίας μέχρι το 2025, η αύξηση της τοπικής γεωργικής παραγωγής και υδατοκαλλιέργειας κατά 50% έως το 2030 και η ανάδειξη σε e-destination έως το 2025.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!