THEPOWERGAME
Ο Νίκος Μιχαήλου δεν είναι ένας τυπικός 17χρονος. Το παιδί-θαύμα της Αυστραλίας, με καταγωγή από την Κάλυμνο και τη Χάλκη, είναι ένας από τους νεότερους προγραμματιστές που απέκτησε εφαρμογή στο App Store της Apple, σε ηλικία μόλις 13 ετών, ενώ τρία χρόνια αργότερα συγκέντρωσε κεφάλαια 700.000 δολάρια για την νεοφυή επιχείρηση Frenter, με έδρα τον Καναδά.
Ανάμεσα στα αθλήματα και τη μελέτη για τις εξετάσεις, ο μαθητής του Cranbrook School, ομογενής τέταρτης γενιάς, κατασκευάζει ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσει τους μαθητές να προετοιμαστούν για το πιστοποιητικό τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Με την ονομασία HSC-GPT, το πρόγραμμα θα επιτρέπει στους μαθητές να βαθμολογούν τις εργασίες τους, να δημιουργούν ερωτήσεις εξάσκησης και να λαμβάνουν λεπτομερείς απαντήσεις σε οποιαδήποτε ερώτηση για οποιοδήποτε θέμα, δυνατότητες που ο κ. Μιχαήλου ελπίζει ότι θα βοηθήσουν τους λιγότερο ευνοημένους μαθητές να αξιοποιήσουν τις δυνατότητές τους.
«Αν έχεις ακριβούς καθηγητές και τους καλύτερους πόρους, μπορείς να τα πας καλά. Αλλά για όλους τους άλλους, είναι κάπως σαν να λέμε “προσπάθησε όσο καλύτερα μπορείς”», δήλωσε ο κ. Μιχαήλου στην Australian Financial Review.
Ο ίδιος, περιγράφοντας την εφαρμογή HSC-GPT, αναφέρει «τι θα γινόταν αν μπορούσατε να δημιουργήσετε κάτι που να εκδημοκρατίζει τις πληροφορίες και να δίνει σε όλους πρόσβαση, ώστε να μπορούν να έχουν πραγματικά καλή βαθμολόγηση, σε εύστοχες ερωτήσεις για πρακτική και σε όλα αυτά τα διαφορετικά εργαλεία που υποστηρίζονται από την τεχνητή νοημοσύνη, για να γίνουν λίγο πιο ισότιμοι οι όροι ανταγωνισμού;».
Το προϊόν, το οποίο επικεντρώνεται σε θέματα ανθρωπιστικών επιστημών και επί του παρόντος βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών, δεν είναι το πρώτο επιχειρηματικό εγχείρημα του κ. Μιχαήλου.
Ο κ. Μιχαήλου αναπτύσσει εφαρμογές και παιχνίδια από τότε που άρχισε να κωδικοποιεί, σε ηλικία 12 ετών.
Έγινε ένας από τους νεότερους προγραμματιστές στην Αυστραλία που κατάφερε να βάλει μια εφαρμογή στο App Store της Apple, σε ηλικία μόλις 13 ετών. Και τρία χρόνια αργότερα συγκέντρωσε 700.000 δολάρια σε χρηματοδότηση επιχειρηματικών κεφαλαίων για τη νεοφυή επιχείρηση Frenter με έδρα τον Καναδά, ενώ εργαζόταν ως επικεφαλής τεχνολογίας της εταιρείας λογισμικού B2B.
Στην πορεία συνδέθηκε με έφηβους επιχειρηματίες απ’ όλο τον κόσμο και έλαβε συμβουλές από γνωστούς επιχειρηματίες, όπως ο ιδρυτής της Yellow Brick Road, Μαρκ Μπούρις, ο Σκοτ Φάρκχαρ της Atlassian και ο Αμερικανός δισεκατομμυριούχος Μαρκ Κιούμπαν, αφού τους έστειλε «ψυχρά μηνύματα».
«Βλέπω μεγάλη αξία στο cold emailing, γιατί αν στείλετε ένα email σε οποιονδήποτε, ο κίνδυνος είναι να μην απαντήσει. Δεν χάνεις τίποτα. Αλλά το θετικό θα μπορούσε να είναι ότι κερδίζετε πολλά από αυτό», δήλωσε ο κ. Μιχαήλου.
Το εκπαιδευτικό σύστημα ενθάρρυνε τις επιχειρηματικές του προσπάθειες
Ο ίδιος δήλωσε στο Financial Review ότι είχε την τύχη να έχει φοιτήσει σε σχολεία που τον ενθάρρυναν στις επιχειρηματικές του προσπάθειες. Πιστεύει όμως ότι το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να διαδραματίσει μεγαλύτερο ρόλο στη διδασκαλία επιχειρηματικών δεξιοτήτων στους μαθητές -και μάλιστα όσο το δυνατόν νωρίτερα-, καθώς οι δεξιότητες αυτές μπορούν να τους βοηθήσουν να λύσουν προβλήματα σε όλους τους τομείς της ζωής τους.
Το εκπαιδευτικό μη κερδοσκοπικό ίδρυμα Young Change Agents συμμερίζεται αυτήν την πεποίθηση και ηγείται μιας προσπάθειας για την εισαγωγή της επιχειρηματικής εκπαίδευσης σε κάθε σχολείο στην Αυστραλία -από το σημερινό επίπεδο, που είναι μόλις ένα στα 10. Σε έκθεση που δημοσιεύθηκε στις αρχές του μήνα, η οργάνωση υποστηρίζει ότι η επιχειρηματική εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας, καθώς δίνει στους μαθητές τις δεξιότητες και τη νοοτροπία που απαιτούνται για να σχεδιάσουν λύσεις σε κοινωνικά προβλήματα, όπως η κλιματική αλλαγή και το μέλλον της εργασίας -θέματα με τα οποία έρχονται συχνά αντιμέτωποι στα μέσα ενημέρωσης.
«Αλλάζει την αφήγηση στο μυαλό των νέων, από την αίσθηση της αδυναμίας σε μια αίσθηση αισιοδοξίας», δήλωσε η Ρενέ Τζόουνς, περιφερειακή διευθύντρια της YCA για το Κουίνσλαντ.
Η δρ Τζόουνς δήλωσε ότι αυτό το είδος εκπαίδευσης είναι επίσης σημαντικό, επειδή ενθαρρύνει τους μαθητές να γίνουν διά βίου εκπαιδευόμενοι, τους βοηθά να επιλύσουν προβλήματα στις κοινότητές τους και τους δίνει τις δεξιότητες που θα χρειαστούν για να ευδοκιμήσουν στο μελλοντικό εργατικό δυναμικό.
Η ίδια δήλωσε στο Financial Review ότι η επιχειρηματική εκπαίδευση αφορά περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο παρέχονται οι πληροφορίες, παρά το αντικείμενο που διδάσκεται. «Πώς λοιπόν διδάσκουμε τα μαθηματικά [με τρόπο] που να καλλιεργεί τη δημιουργική σκέψη και να καλλιεργεί το επίπεδο δοκιμής και λάθους και την ανθεκτικότητα ενός νέου ατόμου;».
Στο Seaton High School, ένα από τα πέντε δημόσια σχολεία της Νότιας Αυστραλίας που ειδικεύονται στην επιχειρηματικότητα, οι μαθητές μπορούν να περνούν μία ημέρα την εβδομάδα από το 10ο έτος και μετά σε επιχειρηματικά προγράμματα που προσμετρούνται στο πιστοποιητικό εκπαίδευσης της Νότιας Αυστραλίας (SACE). Τα προγράμματα συνδέουν τους μαθητές με μέλη της βιομηχανίας και ηγέτες της κοινότητας και στο παρελθόν έχουν καλύψει θέματα όπως η εφαρμοσμένη περιβαλλοντική επιστήμη, τα σύγχρονα μέσα ενημέρωσης και η χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
«Η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού πλαισίου που βασίζεται πολύ περισσότερο στις δυνάμεις και τις αξίες των νέων τούς επέτρεψε πραγματικά να αναπτύξουν ένα ολόκληρο φάσμα ικανοτήτων, όπως η κριτική και δημιουργική σκέψη, η προσαρμοστικότητα, η κατανόηση ότι η αποτυχία είναι μέρος της μάθησης και η εκμάθηση του πώς να μαθαίνεις», δήλωσε ο Tom Griffith, συνεργάτης της έκθεσης και υποδιευθυντής της επιχειρηματικής εκπαίδευσης στο Seaton High School.
Ξεκίνησε με μόλις 200 δολάρια σε κεφάλαιο
Ο νεαρός ομογενής, την πορεία του οποίου παρακολουθούν στενά τα αυστραλιανά ΜΜΕ και προβάλλουν πολύ συχνά τις δραστηριότητές του σε εθνικό επίπεδο, είπε ότι είναι παθιασμένος με τις επιχειρήσεις και την τεχνολογία ήδη από τα παιδικά του χρόνια.
Ξεκίνησε την Appstra με μόλις 200 δολάρια σε κεφάλαιο, για να φτάσει σήμερα να διαπραγματεύεται ιδέες και εφαρμογές με κεφάλαια που ανέρχονται σε εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια και το όνομά του να έχει γίνει γνωστό σε παγκόσμιο επίπεδο.
«Όταν ξεκίνησα την επιχείρηση, έπρεπε να αναπτύξω τα πάντα μόνος μου. Το να μπορώ τώρα να προσλαμβάνω επαγγελματίες προγραμματιστές και να τους διαχειρίζομαι είναι κάτι για το οποίο είμαι εξαιρετικά περήφανος», είπε.
Παράλληλα με τη φιλοδοξία του να γίνει ένας εξαιρετικά επιτυχημένος επιχειρηματίας τεχνολογίας, ο Νίκος Μιχαήλου θέλει επίσης να επηρεάσει θετικά το εκπαιδευτικό σύστημα και το αυστραλιανό οικοσύστημα εκκίνησης.
«Ενώ έχω κάνει πολλά για την ηλικία μου, εξακολουθώ να πιστεύω ότι μπορώ να είμαι καταλύτης για την επόμενη γενιά νέων επιχειρηματιών να εμπνευστούν και να προσπαθήσουν να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο που έκανα εγώ», είπε.
«Με ολόκληρο το οικοσύστημα νεοφυών επιχειρήσεων να αναπτύσσεται στην Αυστραλία, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι ευκαιρίες θα είναι ώριμες».