THEPOWERGAME
Το Liquid Death, το αγαπημένο νερό της Gen Z, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς η έξυπνη χρήση των social media μπορεί να μετατρέψει μία απλή ιδέα σε εταιρεία εκατομμυρίων.
Πριν από περίπου 10 χρόνια, ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας Μάικ Σεζάριο, θέλοντας να ανοίξει τη δική του εταιρεία με εμφιαλωμένο νερό από της Αυστριακές Άλπεις, αποφάσισε πως το προϊόν του θα απευθύνεται στους νέους. Έτσι, έπρεπε να μιλήσει «στη γλώσσα» τους.
View this post on Instagram
Με ένα έξυπνο και ξεχωριστό όνομα, κουτάκια αλουμινίου διακοσμημένα με κρανία, μία αξιοσημείωτη ποικιλία και με κύριο μέσο διαφήμισης τα social media, το Liquid Death κατάφερε να γίνει κυρίαρχη δύναμη σε μια αγορά εμφιαλωμένου νερού που αξίζει έως και 350 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, σύμφωνα με το Pitchbook.
Από τις viral αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (μόνο στο Instagram έχει περισσότερους από 2,1 εκατ. followers), μέχρι τη διαφήμιση του Super Bowl, το Liquid Death φαινόταν ξαφνικά να είναι παντού – μαζί με το αυθάδικο σύνθημα, “Murder your thirst” (Δολοφόνησε τη δίψα σου), εκτοξεύοντας τις πωλήσεις του από 2,8 εκατομμύρια δολάρια το 2019, σχεδόν στα 130 εκατομμύρια δολάρια το 2022.
«Είχα την ιδέα να φτιάξω αυτές τις τόσο πρωτότυπες συσκευασίες, όντας σίγουρος πως όποιος τις δει στο ράφι των σούπερ μάρκετ, δεν θα αντισταθεί, θα τις βγάλει μία φωτογραφία και θα τις στείλει στους φίλους του ή θα τις αναρτήσει στα social media. Αυτό για εμένα ήταν μία δωρεάν διαφήμιση και οφείλεται ξεκάθαρα στις μοναδικές συσκευασίες για κάτι τόσο κοινό όσο το νερό», ανέφερε ο Μάικ Σεζάριο στο CNBC Make It.
O Μάικ Σεζάριο, λάτρης της πανκ-ροκ μουσικής είχε οραματιστεί τους αγαπημένους του μουσικούς να το χρησιμοποιούν στις συναυλίες τους για να παραμένουν ενυδατωμένοι, ή τους υπόλοιπους λάτρεις του είδους να κρατούν κάτι μη αλκοολούχο, αλλά εξίσου «κουλ» στα χέρια τους, ενώ απολαμβάνουν τη μουσική.
Ωστόσο, το Liquid Death έγινε γρήγορα viral, δίνοντας τη δυνατότητα στον Σεζάριο να δημιουργήσει μία γκάμα προϊόντων (εμφιαλωμένα μεταλλικά νερά, ανθρακούχα ή ακόμη και με γεύσεις) και μεγαλώνοντας το target group των καταναλωτών, αφού ακόμη και μικρά παιδιά εντυπωσιάζονταν από τις συσκευασίες και ήθελαν ένα τέτοιο νερό ακόμη και για το σχολείο.
View this post on Instagram
H Liquid Death αποτιμάται πλέον στα 700 εκατομμύρια δολάρια, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σεζάριο. Τώρα, η μάρκα πωλείται σε περισσότερες από 60.000 καταστήματα λιανικής των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των Kroger και Target, όπου τα κουτιά πωλούνται για 1,89 δολ. το ένα. Η Liquid Death είναι η κορυφαία σε πωλήσεις επωνυμία ανθρακούχου νερού της Amazon και η δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα ανθρακούχου νερού στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σημαντικό ρόλο παίζει βεβαίως και η περιβαλλοντική ευθύνη της εταιρείας, αφού σε αντίθεση με τους περισσότερους ανταγωνιστές της, έχει γυρίσει την πλάτη στο πλαστικό και χρησιμοποιεί αποκλειστικά ανακυκλώσιμο αλουμίνιο.
«Στο τέλος της ημέρας, δημιουργούμε πραγματικά μια εταιρεία νερού που όμως προσφέρει και ψυχαγωγία», συνέχισε. «Θέλουμε να διασκεδάσουμε πραγματικά τους ανθρώπους και να τους κάνουμε να γελούν. Και αν μπορείτε να το κάνετε αυτό, οι καταναλωτές θα λατρέψουν την επωνυμία σας επειδή θα τους προσφέρετε κάτι πολύτιμο» τονίζει.