THEPOWERGAME
Το άλμα της μετοχής της Ferrari αψηφά τον πεσιμισμό των αγορών, με αποτέλεσμα να οδηγεί τον 77χρόνο Πιέρο Φεράρι, γιο του ιδρυτή και νυν αντιπρόεδρο της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στην ομάδα των 500 πλουσιότερων ανθρώπων του κόσμου.
Οι αντιξοότητες της σημερινής συγκυρίας δεν επηρεάζουν τη ζήτηση για τα μοντέλα της Ferrari, που καταλαμβάνουν τον θρόνο στο βασίλειο των σπορ αυτοκινήτων. Με την τιμή της μετοχής της αυτοκινητοβιομηχανίας να κινείται περίπου στα 244,90 ευρώ, οι αποδόσεις της έχουν κινηθεί κοντά στο 21% από τις αρχές του έτους και στο 26,32% το τελευταίο 12μήνο. Η χρηματιστηριακή αξία της κυμαίνεται πια στα 47,43 δισ. ευρώ, με τη διοίκηση να διατηρεί θετικές προσδοκίες και για το τρέχον έτος.
Αρχές του μήνα, η Ferrari ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 939 εκατ. ευρώ για το 2022, με ετήσια αύξηση 13%, που αποδόθηκε σε τόνωση της ζήτησης κατά 73% στην Κίνα, 22% στις αγορές της Βορείου Αμερικής και 8% στην Ευρώπη, η οποία παραμένει η μεγαλύτερη όλων των αγορών της. Όπως είχε δηλώσει ο Μπενεντέτο Βίγκνα, διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, στο πλαίσιο ανακοίνωσης των περσινών αποτελεσμάτων: «Παρά το σύνθετο μακροοικονομικό περιβάλλον, διατηρούμε υψηλές προσδοκίες για το 2023, λόγω των θετικών ενδείξεων και των επιτευγμάτων της Ferrari, που βρίσκεται σε φάση εξέλιξης».
Το 22% των μοντέλων που πουλήθηκαν πέρυσι ήταν υβριδικά, με τη Ferrari να προγραμματίζει την κυκλοφορία του πρώτου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου το 2025. Με αυτά τα δεδομένα και τις προοπτικές, η καθαρή περιουσία του Πιέρο Φεράρι, ο οποίος κατέχει το 10% της εταιρείας, έχει φτάσει τα 5,6 δισ. δολάρια. Η αξία της Ferrari κατοχυρώθηκε διεθνώς στην αντίληψη των επενδυτών μετά τη δημόσια εγγραφή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2015. Έκτοτε, η μετοχή της Ferrari αναρριχήθηκε πάνω από 400%, με την τιμή εισαγωγής να αποτιμάται τότε μεταξύ των 48 με 52 δολαρίων.
Πάνω από έξι δεκαετίες μετά την ίδρυσή της από τον Έντσο Φεράρι, η Ferrari παραμένει ένα από τα διαχρονικά σύμβολα του πρωταθλήματος της Formula 1. Μέσα στην εβδομάδα παρουσίασε το νέο μονοθέσιο SF-23, ενώ υπήρξε 16 φορές πρωταθλήτρια της Formula 1 από το 1950. Μερίδα αναλυτών υποστηρίζουν πως οι επενδυτές αποτιμούν τη Ferrari ως έναν όμιλο ειδών πολυτελείας.
Ο Πιέρο Φεράρι είχε δηλώσει πρόσφατα πως δεν σκοπεύει να πουλήσει το 10% που κατέχει στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ο αδελφός του Πιέρο, Ένζο, χάθηκε σε ηλικία 24 ετών από μυϊκή δυστροφία. Πέραν της Ferrari, o Πιέρο κατέχει μερίδιο στην εταιρεία πολυτελών σκαφών Ferretti, τα οποία χαρακτηρίζονται ως Ferrari της Θάλασσας. «Ο πατέρας μου ήθελε να γνωρίζει τις σκέψεις των οπαδών της ομάδας. Άκουγε τους ανθρώπους», είχε δηλώσει σε πρόσφατη συνέντευξη.