THEPOWERGAME
Είναι ο κορυφαίος youtuber στον πλανήτη για το 2021, καθώς εισέπραξε το αστρονομικό ποσό των 54 εκατ. δολαρίων, που είναι ρεκόρ στην ιστορία του μέσου, και αν κρίνουμε από τον χαμό που προκαλεί κάθε νέο του project, τότε φέτος θα σπάσει τα κοντέρ. Τα βίντεο που ανεβάζει μετρούν 100, 200 ή ακόμα και 300 εκατομμύρια views, ενώ το κανάλι του έχει 113 εκατομμύρια συνδρομητές.
Ο Mr. Beast ή κατά κόσμον Τζίμι Ντόναλντσον, πέρα από τις διάφορες προκλήσεις ή δοκιμασίες στις οποίες ο ίδιος τεστάρει τα όριά του, όπως ότι πέρασε 50 ώρες θαμμένος στη γη, στην κυριολεξία μοιράζει λεφτά. Χάρισε ένα ολόκληρο ιδιωτικό νησί σε συνδρομητή του καναλιού του, για να γιορτάσει το ορόσημο των 100.000.000 συνδρομητών, ένα εργοστάσιο… σοκολάτας, πιστό αντίγραφο του εργοστασίου του Willy Wonka, ένα Learjet, μία Lamborghini και πολλά άλλα. Όλα αυτά χαρίζονται πάντα έπειτα από δοκιμασίες που αποφασίζει ο ίδιος με την ομάδα του.
Δεν υπάρχει ενέργεια του 24χρονου Αμερικανού από το Κάνσας που να μην προκαλεί φρενίτιδα στο κοινό. Όπως συνέβη και στις 2 Σεπτεμβρίου, στα εγκαίνια του πρώτου φυσικού καταστήματος Mr Beast Burger στο American Dream Mall του New Jersey των ΗΠΑ. Ένα project που ξεκίνησε το 2020 ως ghost kitchen (μόνο για παράδοση στο σπίτι). Πάνω από 10.000 άτομα κατέκλυσαν το mall για να δουν από κοντά τον κορυφαίο youtuber στον κόσμο και να γευτούν τα burgers του. Οι περισσότεροι πήγαν για το hype που έχει δημιουργηθεί γύρω από τον ίδιο, ελπίζοντας παράλληλα σε κάποιο challenge που θα μοίραζε χιλιάδες δολάρια. Σε μία ημέρα πουλήθηκαν 6.212 burgers, το μαγαζί είχε έσοδα πάνω από 65.000 δολάρια, ενώ κατά τη διάρκεια του event ο Mr Beast έκανε challenge για 50.000 δολάρια, αλλά τελικά για λόγους ασφαλείας μοίρασε 10.000 δολάρια σε όλους τους συμμετέχοντες χωρίς δοκιμασία.
Μπορείς να ακουμπήσεις το χέρι σου πάνω σε μία Lamborghini μαζί με 20 άλλα άτομα και να μην το σηκώσεις μέχρι να φύγει και ο τελευταίος; Η Lamborghini θα γίνει δική σου. Τις προάλλες κάλεσε 30 διάσημους youtubers και τους προκάλεσε να κάνουν το ίδιο με ένα ιδιωτικό τζετ. Ο τελευταίος που θα σήκωνε το χέρι του θα κέρδιζε το LearJet. Αλήθεια! Μέχρι που στο τέλος ο ίδιος δήλωσε πως όποιος κερδίσει το αεροσκάφος θα το δώσει, γιατί… «τι να το κάνουν οι youtubers ένα ιδιωτικό jet;».
Μέχρι και τα παιχνίδια του Squid Game αντέγραψε και τα διοργάνωσε για 456 παίκτες και στο νικητή χάρισε 456.000 δολάρια. Το απίστευτο είναι ότι η παραγωγή των παιχνιδιών για ένα μόνο βίντεο στο YouTube κόστισε στον Mr Beast 3,5 εκατ. δολάρια, συν το βραβείο των 456 χιλ. δολαρίων, όταν ολόκληρη η σειρά «Squid Game», που έγινε παγκόσμια επιτυχία, κόστισε στο Netflix μόλις 21,4 εκατ. δολάρια.
Ο Ντόνανλτσον έχει δημιουργήσει μία αυτοκρατορία με εννέα κανάλια, εκ των οποίων τα τρία είναι ισπανόφωνα. Πριν από περίπου δύο μήνες αποκάλυψε ότι του έγινε πρόταση να πωλήσει το κανάλι του στο YouTube έναντι 1 δισ. δολαρίων. Η απάντησή του ήταν σαφώς αρνητική, ενώ πρόσθεσε ότι πιθανώς θα το σκεφτόταν με ένα ποσό κοντά στα 20 δισ. δολάρια!
Το ερώτημα λοιπόν που προκύπτει είναι το εξής: Μπορεί να αξίζει ένα κανάλι στο YouTube 20 δισ. δολάρια;
Οι youtubers, οι influencers και γενικότερα οι content creators των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συνθέτουν μία αγορά της οποίας η αξία σήμερα είναι πραγματικά ανυπολόγιστη. Αν κρίνει κανείς από τα 54 εκατ. δολάρια έσοδα του Mr Beast, το κανάλι του δεν αξίζει 20 δισ. δολάρια. Όμως η συγκεκριμένη αγορά λειτουργεί με έναν τρόπο που δεν είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν.
Το μεγάλο και συνήθως άλυτο πρόβλημα είναι άλλο. Οι ανά τον κόσμο φανατικοί του Mr Beast περιμένουν κάθε νέο βίντεο να είναι πιο εντυπωσιακό, πιο τρελό και πιο πρωτότυπο από το προηγούμενο. Μία διαδικασία που στο παρελθόν έχει οδηγήσει πολλούς content creators στην καταστροφή. Γι’ αυτό και οι επενδυτές διστάζουν να βάλουν τα χρήματά τους σε ένα κανάλι που αναμφίβολα έχει αβέβαιο μέλλον. Αν κάποια στιγμή οι ιδέες στερέψουν ή το περιεχόμενο δεν συγκινεί το κοινό, η κατηφόρα θα είναι πολύ απότομη…
Το YouTube την ίδια ώρα έχει σίγουρο μέλλον. Από το 2005, που το πρώτο βίντεο «Me at the zoo» ανέβηκε στο Διαδίκτυο, έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι. Χρειάστηκαν λιγότερα από δύο χρόνια για να προσέξει η Google την επιτυχία και κυρίως τις δυνατότητες και τις προοπτικές του. Στα τέλη του 2006 η μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, εξαγόρασε το YouTube έναντι 1,65 δισ. δολαρίων. Σήμερα, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης μετράει πάνω από 2,5 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες και η αξία του εκτιμάται μεταξύ 150 και 300 δισ. δολαρίων.