THEPOWERGAME
Είναι Τσέχος, τον λένε Michal Zámec και το 2004 ίδρυσε τη Notino. Πρόκειται για ένα από τα πιο μεγάλα online καταστήματα καλλυντικών που τα τελευταία χρόνια έχει εισέλθει στην Ελλάδα και απειλεί παραδοσιακούς εγχώριους παίκτες όπως είναι η Hondos, η Γρηγόρης Σαράντης και σε επίπεδο διανομής καλλυντικών αλλά και παρουσίας στο διαδίκτυο (η οικογένεια Σαράντη ελέγχει την Scarlet Beauty)- τα Attica Πολυκαταστήματα κ.λπ.
Πέρυσι, ο Τσέχος λιανέμπορος καλλυντικών που εξελίσσεται σταδιακά εξελίχθηκε στον μεγαλύτερο πωλητή αρωμάτων και καλλυντικών στην Ευρώπη στις 28 χώρες που δραστηριοποιείται, πέτυχε υψηλό διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης. Ο κύκλος εργασιών της Notino, αυξήθηκε 35% σε σχέση με το 2020. Η αγορά της Τσεχίας αντιπροσωπεύει το 14% των πωλήσεων της.
Η υψηλότερη ανάπτυξη 106% καταγράφηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σημαντικές επιδόσεις πέτυχε επίσης στην Ιταλία (αύξηση 72%), τη Βουλγαρία (70%) και τη Γαλλία (47%).
Όπως λέει ο Zbyněk Kocián, διευθύνων σύμβουλος της Notino, ο συνολικός αριθμός πελατών της εταιρείας ξεπέρασε τα 20 εκατομμύρια, κατά 4 εκατομμύρια περισσότεροι από το 2020.
Πέρυσι, η Notino έστειλε 16 εκατομμύρια παραγγελίες, από 4 εκατομμύρια το 2020, και η ημέρα ρεκόρ ήταν η Black Friday με 182.000 παραγγελίες και 570.000 πωλήσεις προϊόντων – κατά μέσο όρο 6,5 τεμάχια ανά δευτερόλεπτο. Η Notino πούλησε συνολικά 77 εκατομμύρια προϊόντα, 22 εκατομμύρια περισσότερα από το 2020. Οι αυξανόμενοι δείκτες οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην επέκταση της Notina σε νέες αγορές όπως στην Ιρλανδία, τη Λετονία, τη Λιθουανία και την Εσθονία. Ωστόσο, δεν τελειώνει εκεί και σχεδιάζει περαιτέρω επέκταση στο μέλλον, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής ενός νέου κέντρου διανομής.
Σήμερα, ο πρώτος παίκτης, στην εγχώρια ηλεκτρονική αγορά καλλυντικών, βάσει τζίρου και αριθμού μαρκών στο διαδίκτυο είναι η Hondos. Ο τζίρος της αντιπροσωπεύει το 1/3 των συνολικών πωλήσεων στο διαδικτυακό κανάλι. Ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης που «παράγει» το 1/4 του online τζίρου των καλλυντικών είναι το Attica Beauty που το πρώτο εξάμηνο εμφάνισε ανάπτυξη πάνω από 10%. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του, κοντά στο 90%, αφορά luxury καλλυντικά. Η Sephora, που είναι ο τρίτος παίκτης και πραγματοποιεί το 1/8 του συνολικού τζίρου στο κανάλι του online, πέτυχε ανάπτυξη πωλήσεων 20% με το κομμάτι των luxury καλλυντικών να σημειώνει αύξηση γύρω στο 4%. Η Estee Group και ο Σαράντης, εμφανίζονται πιεσμένοι ενώ στους βασικούς παίκτες της online αγοράς είναι και η Galerie de Beauté.