THEPOWERGAME
Ο Γιάννης Χήτος έχει χαρακτηριστεί και όχι άδικα από αρκετούς ως ο Μίδας στον κλάδο της διατροφής. Πέρα από το Ζαγόρι που βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του νερού την τελευταία εικοσαετία, οι προσωπικές του επιχειρηματικές επιλογές έχουν στεφθεί όλες με επιτυχία και κάποιες από αυτές σε χρόνο ρεκόρ. Την αναγέννηση της ΦΙΞ την ξεκίνησε λίγο πριν την ένταξη της Ελλάδας στα μνημόνια και μέσα σε λίγο χρόνο κατάφερε να την κάνει τρίτο σήμα στην ελληνική αγορά μπύρας με αποτέλεσμα να την μοσχοπουλήσει στους Δανούς της Carlsberg μόλις το 2014. Το 2016 δοκιμάστηκε στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ με το yoda το οποίο αφού εξαγόρασε το caremarket το πούλησε στις αρχές του 2020 στον Σκλαβενίτη. Παράλληλα, από το 2015 εισήλθε στην Green Cola, δίνοντας όραμα στην προσπάθεια για διεθνή επέκταση που επεδίωκε η νεαρή εταιρεία αναψυκτικών.
Χθες, σε συνεργασία με τον Γιώργο Βενιέρη, συνοδοιπόρο στην Green Cola ανακοίνωσαν την κοινή εταιρεία τους, The Craft Spirits Co. η οποία θα εμφιαλώνει στις εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου Metaxa στην Κάτω Κηφισιά τα The Locals, το πρώτο ελληνικό brand στην κατηγορία των premium craft coctails. Ο Γιάννης Χήτος που πλέον ένα μεγάλο μέρος της ζωής του το περνάει στην Αμερική, καθώς εκεί έχει αναπτύξει με συνεργάτες την αλυσίδα καφέ και εστιατορίων gfg που αριθμεί ήδη 30 σημεία, ανακάλυψε στα σπάργανα της την κατηγορία έτοιμων προς κατανάλωση κοκτέιλ και θεώρησε ότι η είναι η κατάλληλη στιγμή να εισέλθουν στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε στην δήλωση του «Πρακτικά δημιουργήσαμε μία νέα κατηγορία στα αλκοολούχα ποτά, μοναδική ως προς την ευκολία κατανάλωσης σε πολλαπλές περιστάσεις και ταυτόχρονα σε προσιτή τιμή. Η ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς είναι δεδομένη και η τοποθέτησή μας από την πρώτη στιγμή, μας φέρνει ένα βήμα μπροστά».
Ανταγωνιστικές τιμές
Η κίνηση αυτή προλαβαίνει την Coca Cola η οποία μόλις πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με την Constellation Brands για να δημιουργήσουν αλκοολούχα κοκτέιλ με την επωνυμία «Fresca Soda» στις Ηνωμένες Πολιτείες. Στην ελληνική αγορά τα TheLocals τα οποία θα κυκλοφορήσουν σε τέσσερις διαφορετικές γεύσεις και θα περιέχουν 7% αλκοόλ θα τοποθετηθούν τόσο στις αλυσίδες λιανεμπορίου όσο και στα σημεία μικρής λιανικής (περίπτερα, μίνι μάρκετ). Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame η λιανική τιμή του single serve can των 250 ml (σ.σ. αντιστοιχεί σε ποσότητα περίπου δύο κοκτέιλ σε μπαρ) θα είναι στα επίπεδα των 2,5 έως 3,5 ευρώ ανάλογα με το σημείο πώλησης.
Στόχος είναι τόσο τα «παιδιά της πλατείας και της παραλίας» που είτε από άποψη είτε για οικονομικούς λόγους δεν πηγαίνουν σε μπαρ και οι εναλλακτικές που είχαν έως σήμερα ήταν η μπύρα από το περίπτερο και τα αυτοσχέδια κοκτέιλ, όσο και η κατανάλωση αλκοόλ στο σπίτι που εκτοξεύθηκε κατά την διάρκεια της πανδημίας. Όπως έδειξε η έρευνα της Nielsen IQ που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες ημέρες οι Έλληνες αγοράσαμε από τα σούπερ μάρκετ το 2021, 18,4% περισσότερη βότκα από το 2020, 16,5% περισσότερο ρούμι και 13,3% περισσότερο ουίσκι. Την τάση κατανάλωσης αλκοόλ στο σπίτι την έχουν εντοπίσει και τα μπαρ αρκετά από τα οποία πλέον έχουν εισέλθει στην αποστολή κοκτέιλς μέσω ντελίβερι.
Σύμφωνα με πληροφορίες το εγχείρημα θα δοκιμαστεί πρώτα στην ελληνική αγορά και η αποδοχή θα κρίνει το εάν και πόσο γρήγορα θα δοκιμαστεί και στις αγορές του εξωτερικού είτε στα πρότυπα της Green Coca (δηλαδή με την παραχώρηση του franchise παραγωγής σε τρίτους) είτε με εξαγωγές από Ελλάδα. Σε αντίθεση με το αναψυκτικό που η τιμή του είναι χαμηλή και τα μεταφορικά κόστη παίζουν σημαντικό ρόλο στην προκειμένη περίπτωση η εξαγωγή του αλκοολούχου κοκτέιλ είναι εφικτή λόγω του υψηλότερου περιθωρίου κέρδους.