THEPOWERGAME
Μπορεί στην Ελλάδα το γήπεδο να είναι συνδεδεμένο με το περίφημο «βρόμικο», δηλαδή σάντουιτς με κρέας, κρεμμύδι και διάφορες σάλτσες, στη Μεγάλη Βρετανία, όμως, μια από τις πλέον δημοφιλείς – παγκοσμίως – ποδοσφαιρικές ομάδες, η Λίβερπουλ γίνεται η πρώτη ομάδα που περνά στη vegan εποχή αντικαθιστώντας την περίφημη κρεατόπιτα με πίτα από φυτικά υποκατάστατα κρέατος της εταιρείας Quorn.
«Τι βάζω μέσα; Τον… πατέρα μου και τη μάνα μου», έλεγε για το σάντουιτς που ετοίμαζε έξω από το γήπεδο ο «γιατρός της πείνας» στην περίφημη διαφήμιση εταιρείας τηλεπικοινωνιών πριν μερικά χρόνια. Εάν ήταν στο Άνφιλντ το περασμένο Σάββατο, πάντως, θα διευκρίνιζε στον… «ομορφάντρα μου» ότι το κρέας έχει αντικατασταθεί από εναλλακτικές (φυτικής προέλευσης) πρωτεϊνες καθώς η ιστορική ομάδα του λιμανιού προωθεί τις «ημέρες αγώνα χωρίς κρέας» (meat-free match days).
Στο ματς με την Μπέρνλει, επιστρατεύτηκαν μάλιστα δύο θρύλοι των «Κόκκινων», ο John Barnes και ο Neil «Razor» Ruddock για να προωθήσουν στους φιλάθλους τις εναλλακτικές κρεατόπιτες (χωρίς κρέας) της Quorn, οι οποίες διατίθενται στην τιμή των 3,5 λιρών (περίπου 4,1 ευρώ).
Εάν όλοι στο Άνφιλντ έτρωγαν πίτες χωρίς κρέας σ’ ένα ματς, θα φωτιζόταν το γήπεδο για 33 σεζόν χωρίς περιβαλλοντική επιβάρυνση
Η Λίβερπουλ προχώρησε στην απόφαση αυτή προκειμένου να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να προωθήσει την έννοια της αειφορίας (sustainability). Έχει υπολογιστεί ότι εάν όλοι οι φίλαθλοι στο Άνφιλντ επέλεγαν πίτες χωρίς κρέας σ’ ένα και μόνο αγώνα, θα αποτρέπονταν η έκλυση 100 τόνων διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Η ποσότητα αυτή ισοδυναμεί με αυτή που εκλύεται για τον ηλεκτροφωτισμό του Άνφιλντ για 33 σεζόν!
Στη βρετανικά γήπεδα πωλούνται 16 εκατομμύρια κρεατόπιτες – το 78% των φιλάθλων πρόθυμοι να αλλάξουν διατροφικές συνήθειες
Στα βρετανικά γήπεδα πωλούνται κάθε χρόνο 16 εκατομμύρια κρεατόπιτες. Σε έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Quorn, προέκυψε ότι
- το 66% των φιλάθλων δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ vegan ή vegetarian τρόφιμα,
- το 78% των Βρετανών φιλάθλων είναι πρόθυμοι να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες για να συμβάλλουν στη σωτηρία του πλανήτη
- αλλά μόλις το 20% γνωρίζει πως οι διατροφικές επιλογές χωρίς κρέας είναι προτιμότερες για τον πλανήτη.
Ο μύκητας που μετατρέπει τους υδατάνθρακες σε πρωτεΐνη
Η καμπάνια #MeatFreeMatchdays εντάσσεται στη συνεργασία της Λίβερπουλ με την Quorn για την προώθηση σε παγκόσμιο επίπεδο της έννοιας της αειφορίας στα τρόφιμα, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «The Red Way» του ποδοσφαιρικού συλλόγου.
Η Quorn, που από το 2020 φέρει τον τίτλο του επίσημου προμηθευτή της Λίβερπουλ σε πρωτεϊνη που έχει παραχθεί με αειφόρο τρόπο (Official Sustainable Protein Partner) χρησιμοποιεί για τα τρόφιμά της τη «μυκοπρωτεϊνη», η οποία παράγεται από την μετατροπή υδατανθράκων σε πρωτεϊνη μέσω της χρησιμοποίησης ενός μύκητα, του Φουζάριου. Σύμφωνα με την εταιρεία η «μυκοπρωτεϊνη» είναι εξαιρετικά θρεπτική, πλούσια σε πρωτεϊνη, χωρίς χοληστερόλη και με χαμηλή ποσότητα κορεσμένων λιπαρών.
Η Quorn παράγει χρησιμοποιώντας τη «μυκοπρωτεϊνη» σειρά τροφίμων, από κεφτεδάκια μέχρι nuggets και από σπαγγέτι μπολονέζ μέχρι φιλέτα.