THEPOWERGAME
Αν αναρωτιέστε ποιο είναι το μεγαλύτερο e-shop στον χώρο της μόδας στην Ελλάδα αυτό δεν είναι άλλο το epapoutsia.gr το οποίο, σύμφωνα με στοιχεία της Deloitte, καταλαμβάνει μερίδιο 6,7% μπροστά από τη Zara με μερίδιο 6,3% στην χώρα μας. Και ενώ για την Zara και τον όμιλο του Inditex του Amancio Ortega γνωρίζουμε ουκ ολίγα είναι ελάχιστα αυτά που γνωρίζουμε για τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από το epapoutsia.gr. Το όνομα μπορεί να παραπέμπει σε κάποια ελληνική εταιρεία όμως τα στοιχεία οδηγούν στην πολωνική eobuwie.pl που ανήκει στον όμιλο CCC S.A. συμφερόντων του Dariusz Milek.
H CCC S.A. είναι σήμερα o μεγαλύτερος λιανέμπορος στον χώρο της υπόδησης στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη ενώ έχει επεκταθεί από το 2019 και στην Μέση Ανατολή. Το τέλος του 2020 την βρήκε με 1029 καταστήματα και έχοντας πουλήσει 44,8 εκατομμύρια ζευγάρια παπούτσια. Παράλληλα έχει αναπτύξει ένα δίκτυο e-shop σε όλη την Ευρώπη όπως escarpe.it στην Ιταλία ή eschuhe.de στην Γερμανία. Συνολικά οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες του ομίλου εντός και εκτός Ευρώπης φθάνουν τις 72 με την epapoutsia.gr στην Ελλάδα να είναι μία από τις πλέον επιτυχημένες. Κάθε ημέρα από τα logistic centers της εταιρείας υπάρχει η δυνατότητα τροφοδοσίας με 1 εκατ. ζευγάρια υποδημάτων.
Από τον πάγκο της λαϊκής στην αυτοκρατορία των παπουτσιών
Ιδρυτής του τεράστιου αυτού ομίλου, που ξεπέρασε τα 1,2 δισ. ευρώ σε πωλήσεις το 2020, και βασικός μέτοχος παραμένει ο Dariusz Milek. Ο Milek ένα από τα ανερχόμενα αστέρια της πολωνικής ποδηλασίας δρόμου στην δεκαετία του ‘90 αναγκάστηκε να εγκαταλείψει οριστικά τον επαγγελματικό αθλητισμό μετά από ένα τραυματισμό που είχε. Η πρώτη δουλειά που έκανε μετά την πτώση του Ανατολικού Μπλοκ ο νεαρός Milek ήταν πωλητής στην λαϊκή. Κάθε ημέρα έστηνε τον πάγκο του – την βάση ενός κρεβατιού – και επάνω έβαζε τα πάντα, από ρολόγια και πανωφόρια έως τζιν και παπούτσια. Αυτό που παρατήρησε ήταν ότι τα παπούτσια είχαν το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.
Εμπορικό πνεύμα, επέκτεινε τους πάγκους, αποκλειστικά με παπούτσια πια, τους βάζοντας υπαλλήλους να δουλεύουν παράλληλα με αυτόν. Ο προαναφερόμενος τραυματισμός τον οδήγησε να δει την συγκεκριμένη δουλειά πιο ζεστά. Από την λαϊκή οδηγήθηκε στο πρώτο του κατάστημα και από εκεί στο δεύτερο και στα δέκα που έφεραν και την πρώτη αποθήκη και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Κομβικό σημείο στην πορεία του ήταν τα προβλήματα που αντιμετώπισε στην τροφοδοσία από τοπικούς παραγωγούς κάτι που τον οδήγησε στην δημιουργία της δική του παραγωγικής εγκατάστασης αλλά και την αναζήτηση συνεργατών στην Κίνα και σε άλλες χώρες της Ασίας. Σήμερα σχεδόν το 60% των παπουτσιών που πωλούνται από τα καταστήματα και τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες προέρχονται από την Ασία και 25% από τα εργοστάσια της CCC S.A..