Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Καραμανλής: Το 2021 είναι η χρονιά που ξεμπλοκάρουν τα μεγάλα έργα

Κατά πλειοψηφία ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο «Κύρωση της από 24.06.2021 Συμφωνίας Τροποποίησης Διατάξεων της από 31.05.2007 Σύμβασης Παραχώρησης για το Έργο “Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65)». Υπέρ του έργου κατασκευής του Ε65 ψήφισαν  η ΝΔ,  ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ, καταψήφισαν το ΚΚΕ, η Ελλ. ΛΥΣΗ και το ΜΈΡΑ25.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής κατά το κλείσιμο της συνεδρίασης απάντησε στις αιχμές και στα πυρά που εξαπέλυσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέροντας πως υπάρχουν δύο τρόποι να κάνει πολιτική μια κυβέρνηση ως προς τα μεγάλα έργα υποδομών.

«Ο ένας τρόπος είναι να λέει διαρκώς μεγάλα λόγια… Να εξαγγέλλει έργα χωρίς αντίκρισμα. Να πετάει πυροτεχνήματα χωρίς ουσία, χωρίς συνεννόηση με την Ευρώπη όπου χρειάζεται, χωρίς καν χρηματοδότηση. Να μένει κολλημένη στις ιδεολογικές εμμονές της. Να αναθεωρεί ξανά και ξανά τον δικό της νόμο. Να αφήνει μεγάλα έργα μπλοκαρισμένα με σύνθετα προβλήματα και να μην κάνει τίποτα για να προετοιμάσει νέα. Όμως να προσπαθεί πού και πού και να βολέψει τους εργολάβους της δικής της προτίμησης, μήπως τη βοηθήσουν να φτιάξει κάνα δικό της κανάλι. Κι αν πλησιάζουν εκλογές και δεν έχει έργο χειροπιαστό να δείξει, να πηγαίνει και να εγκαινιάζει μουσαμάδες», ανέφερε.

Ο δικός μας τρόπος δεν είναι θεαματικός αλλά αποτελεσματικός

«Υπάρχει, όμως, και ο άλλος τρόπος» συμπλήρωσε ο Κ. Καραμαλής .

«Ίσως είναι λιγότερο θεαματικός. Σίγουρα δεν περιλαμβάνει μεγάλα λόγια. Θα σας τον περιγράψω με λίγες μόνο λέξεις.  Βάζεις το κεφάλι κάτω, καταστρώνεις το σχέδιό σου και δουλεύει για να το κάνεις πραγματικότητα» είπε ο υπουργός Υποδομών.

Ο κ. Καραμανλής μιλώντας για τον τρόπο που δυο χρόνια τώρα έχει επιλέξει η κυβέρνηση να λειτουργήσει είπε «εμείς έχουμε επιλέξει τη δουλειά που φέρνει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Και θα σας πω με δυο λόγια τι έχουμε καταφέρει μέσα σε 2 χρόνια, με αυτόν τον τρόπο. Για να δουλεύουμε σε γερές βάσεις, αναθεωρήσαμε τον 4412, τον νόμο ανάθεσης έργων. Για να γίνονται έργα με διαφάνεια, αξιοκρατία, ποιότητα, ταχύτητα και χαμηλότερο κόστος. Καθίσαμε και μελετήσαμε σε βάθος τα σύνθετα προβλήματα που αντιμετώπιζαν μια σειρά από μεγάλα έργα τα οποία παραλάβαμε μπλοκαρισμένα. Όπου μπορούσε να δοθεί λύση, το καταφέραμε –όπως για παράδειγμα στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Όπου ήταν πλέον αδύνατο, αλλάξαμε κατεύθυνση για να σώσουμε το έργο –όπως για παράδειγμα στο Πάτρα-Πύργος. Προχωρήσαμε με υπευθυνότητα και χωρίς αγκυλώσεις. Ταυτόχρονα, τα βάλαμε κάτω και είδαμε τις πραγματικές ανάγκες σε όλη τη χώρα για νέα έργα. Κάναμε έναν λεπτομερή σχεδιασμό για το πώς μπορούμε να κάνουμε την Ελλάδα κόμβο υποδομών της ΝΑ Ευρώπης. Και πήραμε μία απόφαση, να μην εξαγγέλλουμε τίποτα, αν δεν έχουμε να πούμε συγκεκριμένο χρηματοδοτικό μοντέλο και σαφές χρονοδιάγραμμα».

Το μεγαλύτερο έργο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Ο Κ. Καραμανλής τόνισε πως «φτάσαμε να έχουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων, συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει γίνει στη χώρα μετά του Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι μεγάλοι οδικοί άξονες. Το 2021 είναι η χρονιά που μεγάλα εμβληματικά έργα, που είχαν κολλήσει σε σύνθετα προβλήματα και πολλοί τα είχαν ξεγράψει, τα ξεμπλοκάρουμε ένα προς ένα. Αναφέρθηκα ήδη στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας –το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει τα επόμενα χρόνια στη χώρα μας- και στο Πάτρα-Πύργος, όπου επίσης πιστεύω θα δούμε εργοτάξια μέσα στο χρόνο. Κι επίσης ξεμπλοκάραμε τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη, όπως και το νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου. Το Μετρό Θεσσαλονίκης, για το οποίο το ΣτΕ  μάς έδωσε το πράσινο φως και δικαίωσε την πολιτική μας».

Και συνεχίζουμε!

Απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση ο υπουργός Υποδομών είπε: «Αγαπητοί συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, δεν θέλω να μηδενίσω όσα έγιναν στα χρόνια της κυβέρνησής σας και άλλωστε ήδη είπα πως ό,τι παραλάβαμε που μπορούσαμε να συνεχίσουμε, το συνεχίσαμε.  Όμως η πραγματικότητα είναι ότι στα 4,5 χρόνια της κυβέρνησής σας, συμβασιοποιήσατε έργα συνολικού ύψους κάτω από 800 εκ. ευρώ. Ενώ μέχρι σήμερα, στα 2 χρόνια της κυβέρνησής μας, εμείς συμβασιοποιήσαμε έργα συνολικού ύψους πάνω από 3,2 δισ. ευρώ. Να το ξαναπώ; κάτω από 800 εκ. σε 4,5 χρόνια από τη μία, πάνω από 3,2 δισ. σε 2 χρόνια από την άλλη. Το τετραπλάσιο ποσό σε λιγότερο από το μισό χρόνο… Στα λόγια, μπορεί και να μας ξεπεράσατε, δεν λέω. Αλλά στα έργα είστε πολύ πίσω. Αυτή είναι η πραγματικότητα, αυτή είναι η διαφορά μας! Και συνεχίζουμε!» συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!