Γ.Δ.
1430.9 -2,95%
ACAG
-0,34%
5.83
CENER
-4,83%
9.45
CNLCAP
-2,11%
6.95
DIMAND
+0,33%
9.12
NOVAL
-0,74%
2.7
OPTIMA
-3,77%
11.74
TITC
-2,12%
32.3
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
-2,45%
1.356
ΑΒΕ
0,00%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-2,68%
2.18
ΑΚΡΙΤ
-7,89%
0.875
ΑΛΜΥ
-2,65%
2.94
ΑΛΦΑ
-3,78%
1.627
ΑΝΔΡΟ
-1,20%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-2,82%
11.04
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.8
ΑΣΤΑΚ
-1,07%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,95%
8.52
ΑΤΤ
-1,94%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,57%
2.5
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,21%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-2,51%
2.33
ΒΙΟΣΚ
-0,34%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-1,25%
1.58
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,70%
17.3
ΔΑΑ
-2,13%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-2,78%
11.18
ΔΟΜΙΚ
-2,12%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,93%
0.326
ΕΒΡΟΦ
-0,32%
1.565
ΕΕΕ
-2,29%
33.22
ΕΚΤΕΡ
-5,19%
2.01
ΕΛΒΕ
-0,93%
5.3
ΕΛΙΝ
-0,93%
2.14
ΕΛΛ
+0,73%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,32%
1.982
ΕΛΠΕ
-1,16%
7.235
ΕΛΣΤΡ
-2,22%
2.2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.8
ΕΛΧΑ
-3,42%
1.81
ΕΝΤΕΡ
+0,25%
8.02
ΕΠΙΛΚ
-6,25%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-4,18%
1.26
ΕΤΕ
-3,81%
7.68
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-3,12%
5.59
ΕΥΡΩΒ
-3,72%
2.047
ΕΧΑΕ
-3,03%
4.635
ΙΑΤΡ
+0,31%
1.635
ΙΚΤΙΝ
-3,94%
0.3905
ΙΛΥΔΑ
-6,50%
1.655
ΙΝΚΑΤ
-1,31%
4.895
ΙΝΛΙΦ
-3,09%
5.02
ΙΝΛΟΤ
-2,76%
1.196
ΙΝΤΕΚ
-2,56%
5.72
ΙΝΤΕΡΚΟ
-4,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
-3,91%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,74%
3.19
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-3,45%
1.4
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-2,69%
1.445
ΚΟΡΔΕ
-3,41%
0.481
ΚΟΥΑΛ
-2,50%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-2,06%
5.23
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-5,15%
11.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-0,89%
1.12
ΛΑΒΙ
-1,59%
0.867
ΛΑΜΔΑ
-2,51%
7.38
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.768
ΜΕΒΑ
-0,74%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,38%
2.6
ΜΕΡΚΟ
+3,56%
46.6
ΜΙΓ
-2,83%
3.61
ΜΙΝ
-5,56%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-4,25%
22.52
ΜΟΝΤΑ
-9,19%
3.36
ΜΟΤΟ
-4,91%
2.52
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-3,80%
23.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.52
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.95
ΜΠΤΚ
-7,28%
0.7
ΜΥΤΙΛ
-2,93%
35.12
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-5,05%
0.902
ΞΥΛΚ
-2,87%
0.271
ΞΥΛΠ
+2,04%
0.4
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
+0,39%
25.8
ΟΛΥΜΠ
-2,39%
2.45
ΟΠΑΠ
-1,57%
15.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
+7,05%
0.865
ΟΤΕ
-3,08%
14.78
ΟΤΟΕΛ
-4,75%
11.24
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-4,85%
3.829
ΠΕΡΦ
-1,84%
6.94
ΠΕΤΡΟ
-1,17%
8.48
ΠΛΑΘ
-1,83%
4.02
ΠΛΑΚΡ
-3,33%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-3,20%
4.84
ΡΕΒΟΙΛ
-4,12%
1.86
ΣΑΡ
-1,28%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,68%
0.352
ΣΙΔΜΑ
-2,65%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-2,09%
6.56
ΣΠΙ
-1,47%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,31%
19.17
ΤΖΚΑ
-3,06%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-5,22%
0.218
ΦΡΛΚ
-2,56%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Κεραμέως: Οι τέσσερις άξονες του Αναβαθμισμένου Σχολείου

Το νέο, αναβαθμισμένο σχολείο παρουσίασε απόψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε εκδήλωση με θέμα «Κάνουμε πράξη στο όνειρο». Οι μεγάλες αλλαγές που έρχονται στη σχολική εκπαίδευση και τις οποίες παρουσίασε ο πρωθυπουργός θα θεσμοθετηθούν με το νομοσχέδιο της αρμόδιας υπουργού Νίκης Κεραμέως, που θα κατατεθεί εντός του Ιουλίου στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση.

Ειδικότερα, το νομοσχέδιο για το «αναβαθμισμένο σχολείο», που θα ισχύσει από το Σεπτέμβριο στηρίζεται σε τέσσερις άξονες τους οποίους ανέλυσε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.

Οι τέσσερις άξονες του «αναβαθμισμένου Σχολείου»

Πιο αναλυτικά, οι τέσσερις άξονες του «αναβαθμισμένου σχολείου» αφορούν:

  1. Το σχολείο των σύγχρονων δεξιοτήτων, με έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία (καθολική εφαρμογή από τον Σεπτέμβριο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο, νέα προγράμματα σπουδών με πυλώνα την καλλιέργεια κριτικής σκέψης)
  2. Ίσες ευκαιρίες για όλους, μέσα από την ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλους, ως προϋπόθεση για την εξάλειψη των κοινωνικών ανισοτήτων και την επίτευξη ουσιαστικής κοινωνικής κινητικότητας (νηπιαγωγείο από τα 4 έτη για όλους, ενίσχυση των πιο ευάλωτων κοινωνικών ομάδων με ψηφιακό εξοπλισμό συνολικού ύψους 112 εκ. ευρώ, οριζόντιο σχέδιο δράσης για τα άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, διπλασιασμός Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων)
  3. Εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές με επαγγελματική προοπτική, μέσω της ουσιαστικής αναβάθμισης και ανάδειξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ενίσχυση σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, σύνδεση δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς εργασίας, ίδρυση των πρώτων 6 Πρότυπων ΕΠΑΛ, εφαρμογή του παράλληλου μηχανογραφικού).
  4. Ενίσχυση της θέσης των εκπαιδευτικών μας, περισσότερη αυτονομία στα σχολεία μας και αξιολόγηση με ρυθμίσεις που προβλέπονται στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο. Δείχνουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες πιο δημιουργικά, πιο ελεύθερα, πιο αυτόνομα, με παράλληλους μηχανισμούς αξιολόγησης και διαφάνειας.

 Μητσοτάκης: Ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά

«Μεγάλη σημασία αποδίδουμε στις γλώσσες» προέταξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Το γεγονός ότι από την ηλικία των 4 μαθαίνουν μια ξένη γλώσσα. Το νηπιαγωγείο ξεκινάει στα 4. Ξέρουμε ότι οι βασικές συνάψεις του εγκεφάλου έχουν διαμορφωθεί μέχρι τα πρώτα 6-7 χρόνια, αλλά το τι γίνεται έχει μεγαλη σημασία. Ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά. Να έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ένα δημόσιο σχολειο και να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες να επιλέξουν τι θα κάνουν στη ζωή τους» υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Επίσης, δήλωσε ότι χαίρεται που το μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού μπαίνει στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Περαιτέρω, επισήμανε πως δεν είναι τυχαίο ότι ένας τους τέσσερις που φοιτούν σε δημόσιο ΙΕΚ είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου. «Επέλεξαν έναν άλλο δρόμο ο οποίος θα τους βοηθήσει περισσότερο να διαπρέψουν επαγγελματικά. Δεν μπορούν και δεν πρέπει να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο. Υπάρχουν επαγγέλματα δημιουργικά.

Σίγουρα είναι λαθος να σπρώχνουμε παιδιά σε τμήματα πανεπιστημίων που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση. Δεν θα θέλατε να πάτε σε τμήμα στο οποίο μπήκατε τυχαία. Δεν είναι καλό ουτε για εσάς ούτε για τη δημόσια εκπαίδευση» συμπλήρωσε.

«Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Μαθητές και καθηγητές γίνονται καλύτεροι»

«Καθένας έχει δικαίωμα να διαδηλώνει. Θα ήθελα να τους φωνάξω μέσα και να συζητήσω μαζί τους γιατί τους ενοχλεί η έννοια της αξιολόγησης» ανέφερε εν συνεχεία ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Ειδικότερα, αφού σημείωσε ότι οι μαθητές αξιολογούνται συνέχεια, τόνισε πως η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα.

«Έχει στόχο να βοηθήσει δασκάλους και καθηγητές να γίνουν καλύτεροι» υπογράμμισε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Να σπάσουμε προκαταλήψεις που κρύβονται μόνο σε κούφια λόγια».

Επιπροσθέτως, επισήμανε πως «μπορούμε να συζητήσουμε για το πώς θα γίνει η αξιολόγηση. Ποιος θα αξιολογεί…», σημειώνοντας ότι «η αξιολόγηση συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο και στο χέρι μας είναι να την κάνουμε πράξη με τον πιο παραγωγικό και ουσιαστικό τρόπο. Η αξιολόγηση έχει και τον χαρακτήρα της επιβράβευσης. Ο δάσκαλος και καθηγητής που κάνει το κάτι παραπάνω πιστεύω ότι θέλει μια αναγνώριση ότι δούλεψε σκληρά και προσέφερε κάτι περισσότερο. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται η σπουδαία δουλειά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!