Τέμπη: Τι αναφέρει για Καραμανλή και Σπίρτζη η δικογραφία που έφτασε στη Βουλή

Ο ειδικός εφέτης ανακριτής Σ. Μπακαΐμης «σκόνταψε» σε τυχόν ποινικές ευθύνες των Καραμανλή και Σπίρτζη την περίοδο από 1-1-2016 έως 28-2-2023

Κώστας Αχ. Καραμανλής και Χρήστος Σπίρτζης © INTIME

Στη Βουλή μεταβιβάστηκε μέσω της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου και του υπουργείου Δικαιοσύνης, η δικογραφία για την υπόθεση της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, που αναμένεται να ανοίξει έναν νέο κύκλο διερεύνησης τυχόν ποινικών ευθυνών και σε πολιτικό επίπεδο. Από τη στιγμή που η δικογραφία έφτασε στη Βουλή, θα ακολουθήσει η ανάγνωσή της στην Ολομέλεια, πιθανότατα αύριο.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ τoυ parapolitika.gr, oι βουλευτές θα μπορούν να λάβουν γνώση όλων των εγγράφων σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο ισόγειο του Μεγάρου, στην ειδική γραμματεία του προέδρου της Βουλής, δίχως να μπορούν όμως να λάβουν αντίγραφα. Στη συνέχεια, δύναται να υποβληθεί αίτημα σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής, με την κατάθεση 30 υπογραφών.

Ο ειδικός εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης «σκόνταψε» σε τυχόν ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή και Χρήστου Σπίρτζη, που αφορούν την περίοδο από 1-1-2016 μέχρι και 28-2-2023 και αμελλητί -όπως ορίζει ο νόμος περί ευθύνης υπουργών- έστειλε σε ψηφιακή μορφή τη δικογραφία στη Βουλή. Και αυτό προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών για ελλιπή εποπτεία των φορέων που είχαν την ευθύνη της ασφάλειας του σιδηροδρόμου, τη μη υλοποίηση των έργων εκσυγχρονισμού του δικτύου, την έλλειψη προσωπικού.

Η εξέλιξη αυτή ήρθε μετά τις απολογίες δύο υψηλόβαθμων στελεχών του υπουργείου Μεταφορών οι οποίοι προσκόμισαν σημαντικά έγγραφα στην ανάκριση. Η ογκωδέστατη δικογραφία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ενημερωτικά σημειώματα που κατατέθηκαν στο πλαίσιο των συγκεκριμένων απολογιών και τα οποία ενημέρωναν για την ελλιπή συντήρηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο και για τον ενδεχόμενο κίνδυνο ατυχημάτων. Συγκεκριμένα, σε ενημερωτικό σημείωμα με ημερομηνία 10 Σεπτεμβρίου 2021 το οποίο υπογράφει ο γενικός διευθυντής Μεταφορών, Ανδρέας Πολάκις, και αφορά «χρηματοδότηση και λειτουργία διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής, σύμβαση ΟΣΕ-Δημοσίου, προειδοποιητική επιστολή C(2020)7847», ενημερώνεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αναφορικά με τη χρηματοδότηση και το έλλειμμα του ΟΣΕ.

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι «η ελλιπής συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου υποβαθμίζει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων και συμβάντων, οδηγεί σε επιβολή βραδυποριών που αυξάνουν ιδιαίτερα τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων, δημιουργεί έκτακτες καθυστερήσεις ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό και αυξάνει το κόστος συντήρησης». Λίγους μήνες νωρίτερα, και συγκεκριμένα τον Μάιο του 2021, ο τότε πρόεδρος του ΟΣΕ είχε αποστείλει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών μελέτη «αναγκαιότητας και δημοσιονομικής επίπτωσης κατεπείγουσας διαδικασίας προσλήψεων ανθρώπινου δυναμικού ΟΣΕ». Στο ενημερωτικό τονιζόταν ότι η ανάγκη πρόσληψης ανθρώπινου δυναμικού στον ΟΣΕ είναι άμεση και επιτακτική και η καθυστέρησή της επιβαρύνει το υφιστάμενο θέμα εύρυθμης λειτουργίας και κυρίως ασφάλειας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Ο ειδικός εφέτης ανακριτής θα συνεχίσει από εδώ και στο εξής την έρευνά του, προσθέτοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, νέα πρόσωπα, μη πολιτικά, στη λίστα των 43 κατηγορουμένων. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως θα πρόκειται για πρόσωπα τα οποία προέρχονται από το υπουργείο Μεταφορών σε θέσεις γενικών γραμματέων και διευθυντών την επίμαχη χρονική περίοδο από το 2016 μέχρι και το 2023 και για τους οποίους προκύπτουν ποινικές ευθύνες.

ΙΛΥΔΑ
2.10%
1.95
AKTR
0.40%
4.97
ΔΕΗ
-0.22%
13.51
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0.26%
3.88
ΕΛΠΕ
0.07%
7.53
ΠΕΤΡΟ
-0.46%
8.70
ΟΛΠ
1.44%
38.75
TITC
-0.12%
40.75
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.00%
18.54
ΕΥΑΠΣ
-2.03%
3.38
ΛΟΥΛΗ
12.10%
3.52
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.50%
1.21
NOVAL
0.00%
2.41
ΙΝΤΚΑ
0.79%
3.18
ΧΑΙΔΕ
5.00%
0.74
ΔΡΟΜΕ
1.61%
0.32
ACAG
-0.50%
5.92
ΑΣΚΟ
0.00%
3.49
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
BOCHGR
0.36%
5.62
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΠΛΑΘ
0.66%
3.84
ΡΕΒΟΙΛ
-0.61%
1.64
ΕΛΛ
-0.36%
13.70
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
-1.39%
0.32
ΟΠΑΠ
0.26%
19.11
ΜΥΤΙΛ
0.46%
43.36
ΔΟΜΙΚ
1.72%
2.36
ΦΡΛΚ
-0.13%
4.00
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.91%
13.30
ΟΤΟΕΛ
-1.05%
11.28
ΚΡΙ
1.73%
15.26
ΙΑΤΡ
0.00%
1.87
ΠΑΙΡ
0.96%
0.84
ΜΟΤΟ
0.37%
2.74
ΣΠΕΙΣ
-6.35%
5.90
ΚΟΡΔΕ
0.00%
0.00
ΠΡΟΦ
-0.35%
5.66
ΒΟΣΥΣ
0.00%
2.22
ΕΛΙΝ
1.42%
2.15
OPTIMA
0.51%
15.90
ΑΚΡΙΤ
0.00%
1.00
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
8.78
ΒΙΟΚΑ
0.00%
1.65
ΠΑΠ
-0.39%
2.54
ΙΝΤΕΤ
6.41%
1.25
ΠΕΙΡ
1.02%
4.97
ΜΙΝ
8.09%
0.51
ΕΤΕ
-0.21%
9.47
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
-3.02%
5.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.31%
1.61
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
-0.37%
21.40
ΟΛΘ
0.00%
0.00
ΣΕΝΤΡ
2.72%
0.34
ΕΕΕ
-0.72%
44.28
ΚΟΥΕΣ
-1.10%
6.30
ΕΥΔΑΠ
-0.67%
5.90
ΜΙΓ
7.46%
3.17
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
6.57%
0.29
ΔΑΙΟΣ
7.57%
3.98
ΦΑΙΣ
-1.40%
3.80
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
CENER
-0.23%
8.79
ΝΑΥΠ
1.13%
0.71
ΙΝΤΕΚ
-0.47%
6.41
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
0.63%
322.00
ΑΤΤ
-0.79%
0.75
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
2.19
ΕΣΥΜΒ
-0.35%
1.15
ΕΥΡΩΒ
1.29%
2.52
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
-0.90%
2.21
ΑΔΜΗΕ
1.21%
2.94
DIMAND
0.00%
8.46
ΒΙΟΣΚ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-3.55%
2.04
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0.16%
1.29
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
-0.74%
0.81
EVR
-0.64%
1.55
ΓΕΒΚΑ
3.62%
1.43
ΑΛΦΑ
-1.30%
2.12
ΟΤΕ
0.12%
16.64
ΜΕΒΑ
1.90%
4.28
ΑΣΤΑΚ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
3.57%
0.35
ΙΝΛΟΤ
-0.38%
1.04
CNLCAP
-0.74%
6.75
ΑΤΕΚ
5.66%
1.12
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
1.16%
1.92
ΔΑΑ
1.22%
9.16
ΑΝΔΡΟ
-0.60%
6.68
ΞΥΛΚ
-0.81%
0.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
0.96%
27.32
ΚΟΥΑΛ
-0.18%
1.14
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
2.94%
1.40
ΕΛΧΑ
0.41%
1.98
ΑΡΑΙΓ
-0.17%
11.82
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.50%
4.00
ΜΟΥΖΚ
-2.17%
0.45
ΙΝΛΙΦ
0.83%
4.86
ΟΛΥΜΠ
-0.89%
2.24
ΑΒΕ
-1.35%
0.44
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.58
ΠΕΡΦ
0.00%
5.60
ΤΡΑΣΤΟΡ
1.68%
1.21
ΕΛΤΟΝ
0.30%
1.67
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.45%
6.69
AEM
-0.43%
4.13
ΒΙΟ
0.18%
5.60
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
-0.56%
5.31
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.52%
0.78
ΣΙΔΜΑ
2.14%
1.43
ΣΠΙ
0.00%
0.00
ΕΒΡΟΦ
1.04%
1.95
ΜΠΡΙΚ
-0.38%
2.60