Ένα από τα σημαντικότερα έργα, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά. Τα πρώτα 65 χιλιόμετρα, του τμήματος Πύργος – Αλφειός, αναμένεται να παραδοθούν στην κυκλοφορία μέχρι τα τέλη Ιουλίου, ενώ τα εναπομείναντα 10 χιλιόμετρα προγραμματίζεται να ολοκληρωθούν και να παραδοθούν έως το τέλος του έτους. Αυτό υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Δήμας, κατά τη διάρκεια του 10ου οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.
Ακόμη, σε κομβική θέση για τη σύνδεση της Κεντρικής Ελλάδας με τη Βόρεια βρίσκεται ο αυτοκινητόδρομος Ε65, που χαρακτηρίζεται ως έργο εθνικής σημασίας. Το τμήμα από την Καλαμπάκα έως τη σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί την άνοιξη του 2026, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα πλήρες δίκτυο κάθετης διασύνδεσης της χώρας.
Στο πεδίο των αστικών συγκοινωνιών, η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά —που περιλαμβάνει πέντε σταθμούς— αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στις αρχές του νέου έτους.
Αναφερόμενος στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, ο Υπουργός Υποδομών υπογράμμισε ότι υπάρχει ένα παλλαϊκό αίτημα για να λάμψει η αλήθεια. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «αυτό είναι το ζητούμενο όλων. Δεν πρόκειται για ζήτημα ιδεολογικών προσεγγίσεων ή άλλων διαφορών· πρόκειται για ένα κοινό αίτημα: να αποκαλυφθεί η πραγματικότητα».
Τόνισε ότι η ευθύνη του Υπουργείου είναι μεγάλη και ξεκαθάρισε πως κύριος στόχος είναι η ταχεία αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής με όλα τα σύγχρονα μέσα και προδιαγραφές ασφαλείας. Την ίδια στιγμή, στις περιοχές που επλήγησαν από την κακοκαιρία Daniel, πρόκειται να ξεκινήσουν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών, καθώς ολοκληρώνονται και υπογράφονται οι σχετικές συμβάσεις τις επόμενες ημέρες.
«Εργαζόμαστε εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση και μου δίνεται η ευκαιρία να ανακοινώσω ότι το αμέσως επόμενο διάστημα προχωράμε στη συμβασιοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα–Θεσσαλονίκη», δήλωσε. Όπως εξήγησε, η τελευταία απαραίτητη διαδικασία ήταν η ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, η οποία ολοκληρώθηκε. Με την υπογραφή της σύμβασης, η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί εντός 15 μηνών.
Για το αλαλούμ που επικράτησε με αφορμή το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο ίδιος υποστήριξε ότι χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως «ευαγγέλιο», λόγω της σοβαρότητας και της πληρότητας των συμπερασμάτων του. Όπως τόνισε, “περιλαμβάνει χρήσιμες συστάσεις για το τι πρέπει να αλλάξει στη λειτουργία των σιδηροδρόμων από εδώ και πέρα. Αυτές οι συστάσεις έχουν ήδη ληφθεί υπόψη από την κυβέρνηση και ενσωματώνονται στο νέο σχέδιο νόμου που ετοιμάζεται και αναμένεται να παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο. Ωστόσο, οι προτάσεις δεν προέρχονται μόνο από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Υπάρχουν συστάσεις και από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, καθώς και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το ζητούμενο είναι να συνθέσουμε όλες αυτές τις προτάσεις σε ένα ενιαίο πλαίσιο που θα συμβάλει στην ουσιαστική αναθεώρηση της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου”.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι έχει πλέον καταστεί κοινώς αποδεκτό πως σημειώθηκαν σοβαρές αστοχίες.