THEPOWERGAME

«Από τον Σεπτέμβριο του 2023 και μέχρι σήμερα είναι πιο ασφαλείς οι σιδηροδρομικές μεταφορές και οι μετακινήσεις Αθήνας-Θεσσαλονίκης, γιατί υπάρχουν εγκατεστημένα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο μεγαλύτερο κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου», δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλη Κόκκαλη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε από το βήμα της Βουλής ότι «το 2019, στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης η σηματοδότηση ήταν εγκατεστημένη και λειτουργική στο 31% του δικτύου, τον Φεβρουάριο του 2023 ήταν στο 54%, τον Σεπτέμβριο του 2023 ήταν στο 100% του δικτύου και σήμερα εξαιτίας των καταστροφών του «Ντάνιελ» στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή είναι στο 80%».
«Άρα στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, υπήρχε για πρώτη και μοναδική φορά ολοκληρωμένο σύστημα σηματοδότησης τον Σεπτέμβριο του 2023. Σήμερα είναι στο 80% και είναι αντικείμενο των εργασιών που θα γίνουν» πρόσθεσε ο ίδιος.
Αναφορικά με την τηλεδιοίκηση, ανέφερε ότι «το 2019 στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη ήταν εγκατεστημένη και λειτουργική στο 1%, δηλάδη σε 5,6 χιλιόμετρα. Τον Φεβρουάριο του 2023 ήταν στο 31%, τον Σεπτέμβριο του 2023 ήταν στο 100% και -πάλι εξαιτίας των φυσικών καταστροφών- είμαστε στο 80%. Το ETCS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Αμαξοστοιχιών) επί της γραμμής ήταν εγκατεστημένο στο 43% το 2019, τον Φεβρουάριο του 2023 ήταν στο 54% και τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους ήταν στο 81% και τον Φεβρουάριο του 2025 είναι στο 80%, εξαιτίας των φυσικών καταστροφών».
Ακόμα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι παράλληλα έχουν γίνει και άλλα έργα όπως, «τα τέσσερα κέντρα ελέγχου σηράγγων και τα πέντε κέντρα ελέγχου τηλεδιοίκησης που δεν υπήρχαν και σήμερα υπάρχουν και ενισχύουν την ασφάλεια».
Όπως είπε, «ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ είναι στα 75 εκατ. ευρώ από τα 45 εκατ. ευρώ που ήταν», ενώ για την συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή υπάρχουν τέσσερεις εργολαβίες για σιδηροδρομικά έργα που είναι:
- Η αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης
- Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλιοφάρσαλα -Καλαμπάκας
- Η αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα – Βόλος
- Η αποκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης ETCS1, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλή σιδηροδρομικής γραμμής από Παλιοφάρσαλα μέχρι Καλαμπάκα.
«Αυτά όλα αθροίζουν περίπου στα 460 εκ ευρώ. Το αντικείμενο που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2026» πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας.
Όσον αφορά στο υπόλοιπο κομμάτι των σιδηροδρομικών έργων που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, «η διάρκεια σύμβασης έχει οριστεί σε 15 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής τους. Πριν από 15 μέρες προχωρήσαμε στην αποστολή των σχεδίων σύμβασης στο ελεγκτικό συνέδριο για τον προβλεπόμενο προσυμβατικό έλεγχο» ανέφερε.
«Με δεδομένο ότι μέχρι σήμερα έχουμε θετική έκβαση όλων των προδικαστικών προσφυγών, είμαστε στο τελικό στάδιο έτσι ώστε να υπογράψουμε μόλις ολοκληρώσει τη διαδικασία το ελεγκτικό συνέδριο. Έτσι άμεσα θα ξεκινήσουμε την υλοποίηση των έργων ύψους 1,4 δισ. ευρώ εκ των οποίων 900 εκατ. είναι οδικά και τα υπόλοιπα είναι σιδηροδρομικά σε έξι περιφερειακές ενότητες της χώρας, τέσσερεις στη Θεσσαλία και δύο στη Στερεά Ελλάδα με όρους υψηλότερης ανθεκτικότητας», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.
Σημειώνεται ότι, με την επίκαιρη ερώτησή του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Κόκκαλης ζήτησε διευκρινήσεις σχετικά με την αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνας-Θεσσαλονίκης, μετά τις καταστροφικές πλημμύρες «Ντάνιελ». Ειδικότερα ρώτησε σε ποια έκταση καλύπτεται από σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση το σιδηροδρομικό δίκτυο και έκανε λόγο για καθυστερήσεις.
Διαβάστε επίσης
Το ελληνικό εμπόριο με ΗΠΑ & Κίνα με φόντο τον εμπορικό πόλεμο
Ταξί: 24ωρη απεργία στην Αθήνα την Τετάρτη, τα αιτήματα
Υδρογονάνθρακες: Η κρίσιμη συγκυρία, τα ραντεβού στο Κάιρο και τα 2 ορόσημα