Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

ΕΕ: Ο Τζιτζικώστας και το σχέδιο για την αυτοκινητοβιομηχανία

Ξεκινά στις 30 Ιανουαρίου ο Στρατηγικός Διάλογος για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας, είναι εκείνος που θα καταρτίσει το σχέδιο δράσης για τον τομέα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Υπενθυμίζεται ότι η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, είχε ενημερώσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από τις 27 Νοεμβρίου του 2024, όταν παρουσίαζε το νέο Κολλέγιο των Επιτρόπων, ότι θα ξεκινούσε Στρατηγικό Διάλογο με την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, τους κοινωνικούς εταίρους και άλλους βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς. Είχε αναφέρει, τότε, ότι η πρωτοβουλία αυτή «αναδεικνύει τη δέσμευση της (Ευρωπαϊκής) Επιτροπής να διασφαλίσει το μέλλον ενός τομέα ζωτικής σημασίας για την ευρωπαϊκή ευημερία, προωθώντας παράλληλα τους στόχους της για το κλίμα, καθώς και τους ευρύτερους κοινωνικούς της στόχους».

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «αναγνωρίζει την επείγουσα ανάγκη για δράση, προκειμένου να προστατευθεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και να εξασφαλιστεί το μέλλον της εντός της ΕΕ» και, υπό την ηγεσία της προέδρου φον ντερ Λάιεν, ξεκινά τον Στρατηγικό Διάλογο, ο οποίος «αποσκοπεί στη συνεργασία παραγόντων του κλάδου, κοινωνικών εταίρων και ενδιαφερόμενων μερών, ώστε από κοινού να κατανοήσουν τις προκλήσεις, να αναπτύξουν λύσεις και να αναλάβουν συγκεκριμένη δράση». Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο Έλληνας επίτροπος, Απόστολος Τζιτζικώστας «έχει επιφορτιστεί με την κατάρτιση ενός σχεδίου δράσης για τον τομέα, το οποίο θα ωφεληθεί από αυτές τις συζητήσεις».

Στην ίδια ανακοίνωση, επισημαίνεται, επίσης, ότι «ο Στρατηγικός Διάλογος θα προεδρεύεται από την πρόεδρο φον ντερ Λάιεν και θα διαρθρώνεται σε τακτικές συνεδριάσεις στις οποίες θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του κλάδου (κατασκευαστές, προμηθευτές), κοινωνικοί εταίροι, Επίτροποι και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, μεταξύ άλλων και από την κοινωνία των πολιτών.

Στη συνέχεια, θεματικές ομάδες εργασίας θα υποβάλουν λεπτομερείς προτάσεις και θα διεξαχθούν ευρύτερες διαβουλεύσεις με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη σε ολόκληρο τον κλάδο, καθώς και «με άλλα τμήματα της αλυσίδας αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας». Το Συμβούλιο (της ΕΕ) και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα συμμετέχουν στενά καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας.

Βασικά σημεία συζήτησης θα είναι η καινοτομία, η καθαρή μετάβαση και η απανθρακοποίηση, η ανταγωνιστικότητα και η ανθεκτικότητα, οι εμπορικές σχέσεις και οι διεθνείς ισότιμοι όροι ανταγωνισμού, καθώς και ο κανονιστικός εξορθολογισμός και η βελτιστοποίηση των διαδικασιών.

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεσμεύεται να συνεργαστεί με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, προκειμένου να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα, η βιωσιμότητα και η ανθεκτικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Στρατηγικός Διάλογος είναι κρίσιμο βήμα για την επίτευξη αυτού του στόχου», σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Η αυτοκινητοβιομηχανία, ακρογωνιαίος λίθος της ευρωπαϊκής οικονομίας

Σύμφωνα με επιπλέον πληροφορίες που κοινοποιεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την ανακοίνωση, η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ευρωπαϊκής οικονομίας, καθώς απασχολεί πάνω από 13 εκατομμύρια ανθρώπους και συνεισφέρει περίπου το 7% του ΑΕΠ της ΕΕ. Ωστόσο, «αυτός ο κρίσιμος κλάδος βρίσκεται σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού, λόγω της ψηφιοποίησης, της απανθρακοποίησης, του αυξημένου ανταγωνισμού και ενός μεταβαλλόμενου γεωπολιτικού τοπίου». Τονίζεται, επίσης, ότι «οι παράγοντες αυτοί θέτουν σε δοκιμασία τα εδραιωμένα πλεονεκτήματα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών» και «για να διασφαλιστεί η μελλοντική ανταγωνιστικότητα του κλάδου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολογεί τον Στρατηγικό Διάλογο».

«Η πρωτοβουλία αυτή έχει ως στόχο να αναπτύξει και να εφαρμόσει λύσεις, με συνεργατικό τρόπο, ώστε ο κλάδος να διατηρήσει τη θέση του στην παγκόσμια σκηνή», καταλήγει η ανακοίνωση.

Διαβάστε επίσης

Κομισιόν: Τρεις ελληνικοί πρωταθλητές στις πράσινες τεχνολογίες της Ευρώπης

Κίμπαλ Μασκ: Ποιος είναι ο λιγότερο διάσημος αδελφός του Έλον Μασκ

Οι 4 δοκιμασίες της ΕΕ στην ατζέντα για το κλίμα

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!