Γ.Δ.
1520.82 0,00%
ACAG
0,00%
5.9
AEM
0,00%
4.4445
AKTR
0,00%
5
BOCHGR
0,00%
4.99
CENER
0,00%
9.21
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
0,00%
8.14
EVR
0,00%
1.5
NOVAL
0,00%
2.36
OPTIMA
0,00%
13.28
TITC
0,00%
43.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.814
ΑΒΕ
0,00%
0.444
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.68
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.755
ΑΛΜΥ
0,00%
4.15
ΑΛΦΑ
0,00%
1.71
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.39
ΑΣΚΟ
0,00%
3.14
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
1.49
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.72
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.31
ΒΙΟ
0,00%
5.65
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.755
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.465
ΒΙΟΤ
0,00%
0.276
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.425
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.08
ΔΑΑ
0,00%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.4
ΔΕΗ
0,00%
12.99
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.329
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.84
ΕΕΕ
0,00%
34.4
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.7
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.2
ΕΛΛ
0,00%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.17
ΕΛΠΕ
0,00%
7.485
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.2
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.75
ΕΛΧΑ
0,00%
1.978
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.12
ΕΤΕ
0,00%
8.2
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.99
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.326
ΕΧΑΕ
0,00%
4.75
ΙΑΤΡ
0,00%
1.895
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3335
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.685
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.58
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.032
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.115
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.93
ΚΑΡΕΛ
0,00%
328
ΚΕΚΡ
0,00%
1.28
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.437
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.316
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.14
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.96
ΛΑΒΙ
0,00%
0.82
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.71
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.93
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.258
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.79
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.18
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.666
ΜΕΒΑ
0,00%
3.72
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
36.4
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΟΗ
0,00%
20.66
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.62
ΜΟΤΟ
0,00%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.78
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.71
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.18
ΝΑΥΠ
0,00%
0.788
ΞΥΛΚ
0,00%
0.265
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
0,00%
28.2
ΟΛΠ
0,00%
29.95
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.54
ΟΠΑΠ
0,00%
16.62
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.794
ΟΤΕ
0,00%
14.51
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.66
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.52
ΠΕΙΡ
0,00%
4.262
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.35
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.655
ΣΑΡ
0,00%
11.36
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.346
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.545
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.7
ΣΠΙ
0,00%
0.586
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.435
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.674
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.6
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.2
ΦΡΛΚ
0,00%
4.13
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

Νέος ΚΟΚ: Τι προβλέπει για τις ποινές και τα όρια ταχύτητας

Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), με τις ποινές να μετακυλίονται στον οδηγό και όχι στο όχημα. Αντίστοιχα, το όριο στις κατοικημένες περιοχές αναμένεται να είναι τα 30 χιλιόμετρα από τα 50 χιλιόμετρα.

Ως προς τη φιλοσοφία των ρυθμίσεων, σημειώνεται ότι μια ολοκληρωμένη πολιτική ποινών πρέπει να επικεντρώνεται στην οδική ασφάλεια χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα / επικινδυνότητα της κάθε παράβασης, αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

Νέος ΚΟΚ: Τι προβλέπεται για τις ποινές

Οι ποινές αφορούν κυρίως στον οδηγό (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ) και όχι στο όχημα (αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας), καθώς αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται από περισσότερους από έναν οδηγούς.

Οι ποινές πρέπει να είναι ανάλογες των παραβάσεων και κατατάσσονται ως προς την επικινδυνότητά τους σε:

  1. αυτές που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα (π.χ. η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η υπερβολική ταχύτητα ή η αντικανονική προσπέραση, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ).
  2. λιγότερο επικίνδυνες παραβάσεις (π.χ. παράνομη στάθμευση και διοικητικές παραβάσεις, όπως η οδήγηση χωρίς ο οδηγός να φέρει μαζί του τα νόμιμα έγγραφα).

Επιπλέον, προβλέπεται κλιμάκωση των ποινών για τους οδηγούς που υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις.

Στο ίδιο πνεύμα, ορίζεται ο τρόπος πληρωμής των προστίμων έτσι ώστε να διευκολύνεται η διαδικασία αποπληρωμής τους χωρίς σύνθετες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Ιδιαίτερη μέριμνα αποδίδεται στην επιβολή ποινών και την είσπραξη προστίμων για παραβάσεις επαγγελματιών οδηγών άλλων χωρών, με επιτόπου ολοκλήρωση της διαδικασίας στο σημείο ελέγχου και καταγραφής της παράβασης.

Παράλληλα, προσδοκάται ότι η μείωση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας των οχημάτων εντός κατοικημένων περιοχών από τα 50 χλμ/ώρα στα 30 χλμ/ώρα (εκτός αν ορίζεται αλλιώς με ειδική σήμανση) θα επιφέρει σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στις αστικές περιοχές, εκεί όπου παρατηρείται αυξημένη κυκλοφορία ευπαθών χρηστών της οδού (πεζοί, ποδήλατα, ΕΠΗΟ, μοτοσικλέτες) και καταγράφονται τα περισσότερα ατυχήματα.

Διευκρινίζεται ότι σε μονόδρομους στους οποίους υπάρχουν δύο (2) τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας διαχωριζόμενες με κατά μήκος διαγραμμίσεις και σε οδούς διπλής κατεύθυνσης, μέσα στις κατοικημένες περιοχές, διατηρείται το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των πενήντα (50) χιλιομέτρων την ώρα, εκτός αν άλλως ορίζεται με ειδική σήμανση.

Τέλος, ιδιαίτερη μέριμνα λαμβάνεται για τους ευάλωτους χρήστες της οδού (πεζοί, μεταφορά παιδιών, κ.λπ.), οι οποίοι έχουν αυξημένες ανάγκες ασφάλειας που πρέπει να καλύπτονται από ειδικές ρυθμίσεις. Οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν και στη συμπεριφορά των ίδιων όσο και τη συμπεριφορά των υπολοίπων χρηστών της οδού απέναντί τους. Έτσι, μια σειρά παραβάσεων του ΚΟΚ χαρακτηρίζονται ως αντικοινωνικές και επιφέρουν επιπρόσθετα διοικητικά μέτρα.

Τα βασικά σημεία στο Σχέδιο Νόμου

Συνοπτικά, τα βασικά σημεία στο Σχέδιο Νόμου «Νέο Κυρωτικό Πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και Λοιπές Διατάξεις για την Ασφαλή Κινητικότητα», συνοψίζονται στα εξής:

  • Ο εξορθολογισμός των ποινών και η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων ανάλογα με την επικινδυνότητα, καθώς και η επιβολή κυρώσεων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και ενισχύουν τον αποτρεπτικό χαρακτήρα τους.
  • Η κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε τρεις βασικές κατηγορίες καθιστά το κυρωτικό πλαίσιο ρεαλιστικότερο και ευκολότερα εφαρμόσιμο από τα όργανα ελέγχου και πιο κατανοητό από τους πολίτες.
  • Για τις σοβαρότερες παραβάσεις που αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων τίθενται αποτρεπτικές κυρώσεις (πρόστιμα και διοικητικά μέτρα) προκειμένου να περιοριστούν δραστικά.
  • Η θέσπιση της υποτροπιάζουσας παραβατικής και αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς και η αυστηροποίηση – κλιμάκωση του κυρωτικού πλαισίου για την αποτροπή τους αποσκοπεί στη βελτίωση της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς.
  • Η απενοχοποίηση του οχήματος (δεν αφαιρούνται τα στοιχεία του οχήματος) για παραβάσεις που αφορούν σε επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές για τις οποίες πλέον τιμωρείται μόνο ο παραβάτης οδηγός (χρηματικό πρόστιμο, αφαίρεση άδειας οδήγησης, βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ).
  • Η μείωση της ανώτατης ταχύτητας κίνησης εντός του αστικού ιστού και σε οδούς γειτονιάς στα 30 χλμ/ώρα, υπό τις ειδικές προϋποθέσεις που προβλέπονται κατά περίπτωση.
  • Η διαμόρφωση συνθηκών βιώσιμης αστικής κινητικότητας μέσω της μείωσης της ταχύτητας ενισχύεται με την παραχώρηση ζωτικού χώρου σε οχήματα μικροκινητικότητας και μηχανοκίνητα δίκυκλα στην κυκλοφορία και τη στάθμευση (κανόνες για υπό όρους διήθηση, χώρος αναμονής στις διασταυρώσεις, πρόβλεψη χώρων στάθμευσης).
  • Συνδυαστικά με το ανωτέρω, αυστηροποιείται το κυρωτικό πλαίσιο για τα οχήματα μικροκινητικότητας και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, καθώς η χρήση του κράνους και η τήρηση των ορίων ταχύτητας είναι αδιαπραγμάτευτα και τιμωρούνται αυστηρά.
  • Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη διεύρυνση της δυνατότητας αξιοποίησης τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων για τη διαπίστωση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (κάμερες στα λεωφορεία).

Το διάστημα της δημόσιας διαβούλευσης ορίστηκε σε τρεις εβδομάδες.

Διαβάστε επίσης

Στα 8 τρισ. εκτοξεύτηκε το παγκόσμιο χρέος των εταιρειών

Καφές: Αυτά είναι τα πιο ακριβά και εξωτικά είδη στον κόσμο

ΡΑΑΕΥ: Οι διαφωνίες για τις περικοπές στο ενεργειακό τραπέζι

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!